8 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Okuma alışkanlıkları değişiyor, kitap satışları dijitale taşınıyor
Haberler

Okuma alışkanlıkları değişiyor, kitap satışları dijitale taşınıyor

İrem Alimoğlu
1 saat önce
2 dk okuma

Susam Bülten’in bu haftaki bülteninde yer alan “Kitap Pazarında Dönüşüm: Raflardan Ekranlara” raporu, Türkiye’nin kitap dünyasında dikkat çekici bir dönüşümün yaşandığını ortaya koyuyor. Özellikle son yıllarda hız kazanan dijitalleşme ve değişen okuma alışkanlıkları, sektörün dinamiklerini köklü biçimde şekillendiriyor. Türkiye Yayıncılar Birliği’nin yayımladığı raporlara göre, kitap üretiminden tüketici tercihlerine kadar birçok alanda kayda değer gelişmeler yaşanıyor.

2024 yılında üretilen kitap sayısı, önceki yıla kıyasla artış göstererek 414 milyon adede ulaştı. Yüksek enflasyon ve pandemi sonrası tedarik zincirinde yaşanan aksaklıkların etkisiyle 2022’de sert bir düşüş yaşayan sektör, son iki yılda güçlü bir toparlanma sürecine girdi.

Okuma alışkanlıkları değişiyor, kitap satışları dijitale taşınıyor

Okur, kurmacaya mı yöneliyor?

Kategori bazlı dağılıma bakıldığında ise, eğitim yayınları hala yüzde 47’lik payla liderliğini koruyor. Ancak, çocuk-gençlik ve yetişkin kurgu kitaplarında gözle görülür bir yükseliş var. Özellikle çocuk-gençlik yayınlarının payı 2019’da yüzde 10 iken, 2024’te yüzde 16’ya çıktı. Yetişkin kurgu yayınları ise son beş yılda payını iki katına yükseltti. Buna karşılık, yetişkin kültür yayınlarının payı ise 2019’daki yüzde 19’dan 2024’te yüzde 12’ye geriledi.

Okuma alışkanlıkları değişiyor, kitap satışları dijitale taşınıyor

Online kitap alışverişinde rekor!

Okuma alışkanlıkları değişiyor, kitap satışları dijitale taşınıyor

Perakende tarafında ise en dikkat çekici değişim online kitap satışlarında yaşandı. 2019’da toplam satışların yüzde 22,5’ini oluşturan çevrimiçi kitap alımları, 2024 yılında yüzde 43,8’e çıkarak neredeyse iki katına ulaştı. Bu rakam, hem okuma hem de kitap satın alma alışkanlıklarının dijitalleşme yönünde hızlı bir evrim geçirdiğinin göstergesi olarak öne çıkıyor.

Okuma alışkanlıkları değişiyor, kitap satışları dijitale taşınıyor

Fırından taze çıktı: Lahmacun Endeksi ile TÜFE yarışıyor…


featured Kitap
1 Marketing Türkiye WhatsApp kanalı açıldı!
Marketing Türkiye WhatsApp kanalı açıldı!
2 Temmuz ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Temmuz ayının reyting şampiyonu gazetecileri
3 "Influencer Marketing"i en etkin kullanan markalar hangileri?
“Influencer Marketing”i en etkin kullanan markalar hangileri?
4 Yapay zekanın gözüne giren markalar
Yapay zekanın gözüne giren markalar
5 American Eagle, kriz yaratan Sydney Sweeney kampanyasına yönelik ilk kez açıklama yaptı!
American Eagle, kriz yaratan Sydney Sweeney kampanyasına yönelik ilk kez açıklama yaptı!
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (2-8 Ağustos)
İş dünyasında haftanın atamaları (2-8 Ağustos)
Okuma alışkanlıkları değişiyor, kitap satışları dijitale taşınıyor
Okuma alışkanlıkları değişiyor, kitap satışları dijitale taşınıyor
Hellmann’s’tan sos tutkunlarına “tam tadında” düğün sürprizi
Hellmann’s’tan sos tutkunlarına “tam tadında” düğün sürprizi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Rakipler el sıkışıyor: OpenAI ve Google'dan stratejik iş birliği
Haberler
Rakipler el sıkışıyor: OpenAI ve Google’dan stratejik iş birliği
Marketing Türkiye
11 Haziran 2025
ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
Haberler
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
İrem Alimoğlu
26 Haziran 2025
Getir, genç kadın mühendis adaylarını destekliyor
Haberler
Getir, genç kadın mühendis adaylarını destekliyor
İrem Alimoğlu
18 Haziran 2025
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Haberler
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
Nafizcan Önder
25 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.