19 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

OKEY: “Korkuyoruz ama korunmuyoruz!”

Marketing Türkiye
30 Kasım 2012
1 dk okuma

Günümüzde henüz çare bulunamayan en önemli bulaşıcı hastalıklardan biri olan AIDS’e karşı hala insanlığın hala eli kolu bağlı! Dünya Sağlık Örgütü (WHO) ve UNAIDS’in verilerine göre, dünyada yaklaşık 36 milyon kişi AIDS virüsü taşıyor. Her yıl AIDS nedeniyle hayatını kaybedenlerin sayısı ise 2 milyon civarında… Türkiye’de ise 1985 yılından bu yana 5.200 civarında kişinin AIDS virüsü taşıdığı biliniyor. HIV pozitif olduğunu bilmeyenler ve henüz bildirimi yapılmamış olanlar bu sayıya dâhil değil! Uzmanlar, gerçek sayının en az birkaç kat daha fazla olduğunu tahmin ediyorlar.

 

 

OKEY tarafından, cinsel yolla bulaşan hastalıklar konusunda toplumdaki tutumu ortaya koymak amacıyla yaptırılan Cinsel Tutumlar Araştırması’ndan oldukça çarpıcı sonuçlar çıktı. Buna göre, bireylerin prezervatif kullanmamasındaki en önemli faktörler, cinsel alandaki bu asılsız inanışlar… Araştırmaya katılanlar ve prezervatif kullanmadığını dile getirenler arasında en tanınan ve korkulan hastalık, yüzde 90’a yakın oranla AIDS.  Fakat bel soğukluğu, hepatit, frengi, klamidya gibi diğer cinsel yolla bulaşan hastalıklar söz konusu olduğunda bilgi düzeyi pek yüksek değil! Dolayısıyla araştırma, Türk halkının cinsel yolla bulaşan hastalıklardan korktuğunu, ancak konu korunmaya geldiğinde sınıfta kaldığını gösterdi. Araştırmaya cevap verenlerin yüzde 64,2’si “korunmuyorum” derken; bakır spiral, geri çekme, doğum kontrol hapı gibi yöntemlerin cinsel hastalıklara karşı bir korunma yöntemi sanılarak tercih edilmesi dikkat çekti. Cinsel yolla bulaşan hastalıklara karşı korunmayanlar arasında, buna gerekçe olarak, ‘İhtiyaç duymuyorum” cevabını verenlerin oranı yüzde 32 iken; “Tek eşliyim” diyenlerin oranı yüzde 18,7; “Partnerime/Eşime güveniyorum” diyenlerin oranı ise yüzde 15,3 oldu. “Riskinin olmadığına inanıyorum” diyenler ise araştırmaya katılanların yüzde 9,1’ini oluşturdu. 

1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
3 Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
4 IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
5 ChatGPT'de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
ChatGPT’de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
Güncel Haberler
Ekranlar artık hiç kapanmıyor: Süre 6 saati aştı!
Ekranlar artık hiç kapanmıyor: Süre 6 saati aştı!
Sağlık ürünleri tercihinde “güven” reçetesi: Doktor tavsiyesi hala en belirleyici faktör...
Sağlık ürünleri tercihinde “güven” reçetesi: Doktor tavsiyesi hala en belirleyici faktör…
Markalar, Z kuşağının 2010'lar nostaljisinden neler öğrenebilir?
Markalar, Z kuşağının 2010’lar nostaljisinden neler öğrenebilir?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

OpenAI, 8,3 milyar dolarlık yatırım turuyla gücüne güç kattı
Haberler
OpenAI, 8,3 milyar dolarlık yatırım turuyla gücüne güç kattı
İrem Alimoğlu
4 Ağustos 2025
Şirketlerde "gölge yapay zeka" kullanımı artıyor!
Haberler
Şirketlerde “gölge yapay zeka” kullanımı artıyor!
Sena Tufan
17 Eylül 2025
Spotify'ın Türkiye'deki editörlerine inceleme başlatıldığı öne sürüldü
Haberler
Spotify’ın Türkiye’deki editörlerine inceleme başlatıldığı öne sürüldü
Marketing Türkiye
11 Ağustos 2025
MTV, 44 yılın ardından yayın hayatına veda ediyor
Haberler
MTV, 44 yılın ardından yayın hayatına veda ediyor
Sena Tufan
6 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.