18 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

OKEY: “Korkuyoruz ama korunmuyoruz!”

Marketing Türkiye
30 Kasım 2012
1 dk okuma

Günümüzde henüz çare bulunamayan en önemli bulaşıcı hastalıklardan biri olan AIDS’e karşı hala insanlığın hala eli kolu bağlı! Dünya Sağlık Örgütü (WHO) ve UNAIDS’in verilerine göre, dünyada yaklaşık 36 milyon kişi AIDS virüsü taşıyor. Her yıl AIDS nedeniyle hayatını kaybedenlerin sayısı ise 2 milyon civarında… Türkiye’de ise 1985 yılından bu yana 5.200 civarında kişinin AIDS virüsü taşıdığı biliniyor. HIV pozitif olduğunu bilmeyenler ve henüz bildirimi yapılmamış olanlar bu sayıya dâhil değil! Uzmanlar, gerçek sayının en az birkaç kat daha fazla olduğunu tahmin ediyorlar.

 

 

OKEY tarafından, cinsel yolla bulaşan hastalıklar konusunda toplumdaki tutumu ortaya koymak amacıyla yaptırılan Cinsel Tutumlar Araştırması’ndan oldukça çarpıcı sonuçlar çıktı. Buna göre, bireylerin prezervatif kullanmamasındaki en önemli faktörler, cinsel alandaki bu asılsız inanışlar… Araştırmaya katılanlar ve prezervatif kullanmadığını dile getirenler arasında en tanınan ve korkulan hastalık, yüzde 90’a yakın oranla AIDS.  Fakat bel soğukluğu, hepatit, frengi, klamidya gibi diğer cinsel yolla bulaşan hastalıklar söz konusu olduğunda bilgi düzeyi pek yüksek değil! Dolayısıyla araştırma, Türk halkının cinsel yolla bulaşan hastalıklardan korktuğunu, ancak konu korunmaya geldiğinde sınıfta kaldığını gösterdi. Araştırmaya cevap verenlerin yüzde 64,2’si “korunmuyorum” derken; bakır spiral, geri çekme, doğum kontrol hapı gibi yöntemlerin cinsel hastalıklara karşı bir korunma yöntemi sanılarak tercih edilmesi dikkat çekti. Cinsel yolla bulaşan hastalıklara karşı korunmayanlar arasında, buna gerekçe olarak, ‘İhtiyaç duymuyorum” cevabını verenlerin oranı yüzde 32 iken; “Tek eşliyim” diyenlerin oranı yüzde 18,7; “Partnerime/Eşime güveniyorum” diyenlerin oranı ise yüzde 15,3 oldu. “Riskinin olmadığına inanıyorum” diyenler ise araştırmaya katılanların yüzde 9,1’ini oluşturdu. 

1 Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
2 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
3 TIME dergisi, "yapay zekanın mimarları"nı yılın kişisi seçti
TIME dergisi, “yapay zekanın mimarları”nı yılın kişisi seçti
4 SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
5 Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce "özel hayat" soruluyor!
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce “özel hayat” soruluyor!
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Miu Miu'dan 25 bin liralık UNO destesi!
Miu Miu’dan 25 bin liralık UNO destesi!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Penti'den meme kanseri farkındalığına "Palpbox" dokunuşu: "Kontrol senin elinde!"
Haberler
Penti’den meme kanseri farkındalığına “Palpbox” dokunuşu: “Kontrol senin elinde!”
İrem Alimoğlu
16 Ekim 2025
“67” (Altı-Yedi) çılgınlığı McDonald’s menüsünde!
Haberler
“67” (Altı-Yedi) çılgınlığı McDonald’s menüsünde!
Advertorial
6 Kasım 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (17-23 Ekim)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (17-23 Ekim)
Sena Tufan
23 Ekim 2025
Warner Bros. Paramount'un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Haberler
Warner Bros. Paramount’un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Nafizcan Önder
13 saat önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.