4 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ogilvy’de “Yeni Dönem” başlıyor
Haberler

Ogilvy’de “Yeni Dönem” başlıyor

Marketing Türkiye
6 Haziran 2018
2 dk okuma

İletişim sektöründe, müşteri davranışlarında ve medya ortamında yaşanan büyük dönüşüm karşısında markaların değişen ihtiyaçlarını karşılamak üzere harekete geçen Ogilvy, yeni bir organizasyon yapısı ve marka kimliği ile yola devam ediyor. Ajans, 70 yıl önce doğuşunda aktif rol aldığı sektör için model olacak yepyeni bir yapı oluşturuyor.

Ogilvy bir süredir “Yeni Dönem” adı altında devam eden dönüşüm yolculuğu kapsamında yeni bir organizasyon yapısı ve marka kimliğini hayata geçirdi. Bu dönüşüm süreciyle birlikte “Markaları Değerli Kılmak” üzere entegre bir yaratıcı ağ olarak hizmet vermeyi hedefleyen yeni misyonunu da kamuoyu ile paylaştı.

Ajans, pazarlama sektörünün değişen dinamiklerine yanıt oluşturmaya yönelik bir yenilenme sürecinden geçerken markaların bugün her zamankinden daha fazla önem taşıdığı inancını sürdürüyor. Aynı zamanda kurucusu David Ogilvy’nin, ajansı üzerine inşa ettiği vizyon, değerler ve düşünce biçimini yeniden tanımlıyor.

Ogilvy markası bundan böyle alt birimleri olan Ogilvy & Mather Reklam ve Ogilvy PR’ın yanı sıra tüm alt markalarını tek ve bütünsel bir ortak kimlik, konumlandırma, müşteri hizmetleri modeli ile gelir tablosu altında bir araya getiriyor.

Bu tek ve birleşik yapı, beş ana temel üzerine inşa ediliyor:

  • Yeni organizasyon yapısı: Alt markalara sahip matris yönetimli bir holding şirketinden on iki uzmanlık dalı ve altı ana yetkinlik ile temsil edilen tek bir markaya dönüşüm.
    • Uzmanlık dalları: Yaratıcılık, Strateji, Süreç Yönetimi, Müşteri Hizmetleri, Veri, Finans, Teknoloji, Yetenek Yönetimi, İş Geliştirme, Pazarlama ve İletişim, İdari İşler ve Prodüksiyon
    • Yetkinlikler: Marka Stratejisi, Reklam, Müşteri Etkileşimi ve Satış, Halkla İlişkiler, Dijital Dönüşüm ve Ortaklıklar
  • Yeni danışmanlık hizmeti: OgilvyRED’in başarısı üzerine inşa edilen “Ogilvy Consulting”, dijital dönüşüm, büyüme, iş tasarımı ve inovasyon konularına odaklanarak ajans dahilinde yatay olarak hizmet verecek.
  • Yeni marka kimliği ve tasarım sistemi: Markanın “One Ogilvy” duruşunu yansıtacak şekilde yeniden tasarlanmış bir web sitesini da içeren yepyeni bir kimlik ve tasarım sistemi.
  • Yeni ortaklık modeli: Küresel bir ortaklık yapısı oluşturularak gerçek anlamda bütünleşmiş bir iş modelinin öncülüğü ve yönetimi üstleniliyor. Bu şekilde şirket içindeki liderliğin farklı pazarlar, yetenekler ve kuşakları içeren çeşitliliğinin Ogilvy markasını daha iyi temsil etmesi hedefleniyor.
  • Yeni küresel dijital platform: Bilgi paylaşımı, profesyonel gelişim ve özelleştirilmiş topluluk ağı aracı “Connect” sayesinde çalışanların eğitimi ve müşterilere en iyi hizmeti vermek üzere doğru ekiplerin bir araya getirilmesi amaçlanıyor.

Ogilvy CEO’su John Seifert, bu dönüşüm sürecini “Markamız için 18 aylık bir yolculuk sonucunda ajans tarihindeki en büyük dönüşümü hayata geçiriyoruz. Müşterilerimizin değişen ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla şirketimizi yeniden tanımlayacak cesur bir adım atıyor ve 70 yıl önce doğuşunda rol aldığımız sektör için yepyeni bir model oluşturuyoruz” şeklinde değerlendirdi.

Ogilvy CCO’su Tham Khai Meng ise “Yaratıcılığımız, hem Ogilvy global ağının temeli hem de en güçlü rekabet avantajımız… Geleceğimizi beslemek için David Ogilvy’nin yaratıcı mirası üzerinde yükseliyoruz” dedi.

Ogilvy Türkiye CEO’su Emine Çubukçu da, “Bugün bir markanın ihtiyaçlarını karşılamak için gerekli tüm araçları şekillendirme konusunda her zamankinden daha fazla seçenek ile karşı karşıyayız. Ogilvy’de markaların bileşenlerini tasarlıyor, markalar etrafında deneyimler yaratıyor ve markalar hakkında iletişim yapıyoruz. Yaratıcı bir ağa açılan bir kapıyız ve işimiz markaları değerli kılmak” şeklinde konuştu.

Yeni marka kimliği

Yenilenen Ogilvy logosundaki birleştirici tipografik kullanım markanın müşterilerine sunduğu “bir”liği ve birlikteliği temsil ediyor. Ogilvy markasının ikonik kırmızısı daha canlı bir renk olarak yeniden tanımlanarak şirketin güçlü mirasını koruyor. Diğer yandan modernleşen yapısını marka kimliğine de yansıtmak için sarı, uçuk pembe, açık gri ve derin mavi gibi yardımcı renkleri tasarım paletine ekliyor. Sadece Ogilvy’lilerin kullanımı için oluşturulan yazıyüzleri Ogilvy Serif ve Ogilvy Sans da bütünleşik kurum kimliği çalışmasında yerlerini alıyor. Bunlara ek olarak şirketin web sitesi ogilvy.com ajansın yaratıcı işleri, yetenekleri ve fikir önderliğinin derinliği ve genişliğini vitrine çıkaracak dinamik bir alan olarak yeniden tasarlandı.

 

1 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
2 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
3 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
4 Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
5 Yüksek performans gösterenler müşteri kararsızlığının üstesinden nasıl geliyor?
Yüksek performans gösterenler müşteri kararsızlığının üstesinden nasıl geliyor?
Güncel Haberler
Şirketler sürdürülebilirlikte yol aldı, döngüsel ekonomide takıldı!
Şirketler sürdürülebilirlikte yol aldı, döngüsel ekonomide takıldı!
Nefes aldıran rekabet: Hava temizleme pazarında yeni dönem...
Nefes aldıran rekabet: Hava temizleme pazarında yeni dönem…
Çok markalı ve çok ülkeli yapılarda pazarlama: Segment mi, Cluster mı?
Çok markalı ve çok ülkeli yapılarda pazarlama: Segment mi, Cluster mı?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Marketing Türkiye WhatsApp kanalı açıldı!
Haberler
Marketing Türkiye WhatsApp kanalı açıldı!
Marketing Türkiye
5 gün önce
Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye'den 3 okul var!
Haberler
Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye’den 3 okul var!
Nafizcan Önder
19 Haziran 2025
Alışverişi artık yapay zeka yapacak!
Haberler
Alışverişi artık yapay zeka yapacak!
Sena Tufan
2 hafta önce
WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Haberler
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Nafizcan Önder
17 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.