Ocak ayının en dinamik markaları açıklandı
Tüm basılı ve online fiyat verilerini araştırıp takip eden, en güncel pazar araştırma analizlerini sunan BrandZone, 2018 Ocak ayının “En Dinamik Markaları”nı açıkladı. BrandZone verilerine göre; teknoloji kategorisinde HP, hızlı tüketim kategorisinde ise P&G yılın ilk ayında zirveye oturdu.
Türkiye’deki markalar için fiyat/rekabet araştırma hizmetleri sunan BrandZone, Marketing Türkiye’ye özel olarak 2018 Ocak ayının “En Dinamik Markalar” analizini hazırladı. Tüm kampanyaları tek tek ürün, marka, kategori ve özellik bazında inceleyen BrandZone, bir kategoride en fazla kampanyası yer alan yani en dinamik markaları raporladı. Analizde; ulusal, yerel, indirim, parfümeri, teknoloji ve toptan kanalların insert (katalog) ve basılı reklamlarında bulunan kampanyalarıyla birlikte teknoloji kategorisindeki TV reklamı kampanyaları da ele alındı.
Nescafe zirveye yerleşti
BrandZone verilerine göre; kahve kategorisinde toplamda 793 kampanya düzenlendi. Yüzde 35’lik kampanya oranı ve 276 kampanyayla Nestle’nin Nescafe markası, ocak ayının en dinamik markası oldu. Yüzde 19’luk kampanya yüzdesi ve 151 kampanyayla BİM’in VİP markası ikinci oldu. Yüzde 7’lik kampanya yüzdesi ve 52 kampanyayla Kraft’ın Jacobs markası üçüncü sırada yer aldı.
Biscolata ilk sırada yer aldı!
Çikolata bar kaplama&gofret kategorisinde toplamda 998 kampanya düzenlendi. Yüzde 12’lik kampanya yüzdesi ve 124 kampanyayla Şölen’in Biscolata markası, 2018 yılı Ocak ayının en dinamik markası oldu. Yüzde 5’lik kampanya yüzdesi ve 46 kampanyayla Eti’nin Hoşbeş markası ikinci olurken; yüzde 5’lik kampanya yüzdesi ve 45 kampanyayla BİM’in Buono markası üçüncü sırada yer aldı.
Pınar zirveye yerleşti!
2018 Ocak ayında peynir kategorisinde toplamda bin 455 kampanya düzenlendi. Yüzde 10’luk kampanya yüzdesi ve 150 kampanyayla Sütaş en dinamik marka oldu. Yüzde 9’luk kampanya yüzdesi ve 135 kampanyayla Pınar ikinci sırada yer alırken; yüzde 7’lik kampanya yüzdesi ve 103 kampanyayla Konya Şeker’in Torku markası üçüncü sırada yer aldı.
Çay kategorisinde lider: Lipton
Toplamda 980 kampanyanın düzenlendiği çay kategorisinde, yüzde 21’lik kampanya yüzdesi ve 2 bin 896 kampanyayla Unilever’in Lipton markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 16’lık kampanya yüzdesi ve 156 kampanyayla Doğuş ikinci sırada yer alırken; yüzde 13’lük kampanya yüzdesi ve 132 kampanyayla Çaykur üçüncü sıraya yerleşti.
Samsung Galaxy fark yarattı
2018 yılının ilk ayında akıllı telefon kategorisinde toplamda bin 257 kampanya düzenlendi. Yüzde 25’lik kampanya oranı ve 318 kampanyayla Samsung Galaxy en dinamik marka oldu. Yüzde 18’lik kampanya yüzdesi ve 231 kampanyayla Apple iPhone ikinci sırada yer alırken; yüzde 17’lik kampanya yüzdesi ve 211kampanyayla Huawei üçüncü sırada yer buldu.
Dizüstü bilgisayarda lider HP oldu
Bin 630 kampanyanın düzenlendiği dizüstü bilgisayar kategorisinde yüzde 70’lik kampanya oranı ve bin 144 kampanyayla HP, ocak ayının en dinamik markası oldu. Yüzde 13’lük kampanya yüzdesi ve 220 kampanyayla Lenovo ikinci sırada yer alırken; yüzde 9’luk kampanya yüzdesi ve 148 kampanyayla Asus üçüncü sıraya yerleşti.
Ev temizleyicilerine Parex damga vurdu!
BrandZone verilerine göre; ev temizleyicileri kategorisinde toplamda bin 375 kampanya düzenlendi. Yüzde 14’lük kampanya yüzdesi ve 186 kampanyayla Parex, en dinamik marka oldu. Yüzde 6’lık kampanya yüzdesi ve 84 kampanyayla Mr. Muscle ikinci sırada yer aldı. Yüzde 6’lık kampanya yüzdesi ve 83 kampanyayla Ace üçüncü sırada yer buldu.
Familia en dinamik marka oldu
Toplamda bin 264 kampanyanın düzenlendiği kağıt ürünleri kategorisinde; yüzde 9’luk kampanya yüzdesi ve 110 kampanyayla Hayat Kimya’nın Familia markası en dinamik marka oldu. Yüzde 8’lik kampanya yüzdesi ve 105 kampanyayla Eczacıbaşı’nın Solo markası ikinci sırada yer alırken; yüzde 7’lik kampanya yüzdesi ve 85 kampanyayla Eczacıbaşı’nın Selpak’ı üçüncü sıraya yerleşti.
Ağız bakım ürünlerinde Colgate lider
Ağız bakım ürünleri kategorisinde toplamda 570 kampanya düzenlendi. Yüzde 25’lik kampanya yüzdesi ve 140 kampanyayla Colgate, 2018 Ocak ayının en dinamik markası oldu. Yüzde 19’luk kampanya yüzdesi ve 106 kampanyayla P&G’nin İpana markası ikinci sırada yer aldı. Yüzde 16’lık oran ve 92 kampanyayla P&G’nin Oral-B markası üçüncü sırada yer buldu.
Finish zirveye oturdu
Bulaşık makinesi deterjanı kategorisinde toplamda 484 kampanya düzenlendi. Yüzde 56’lık kampanya yüzdesi ve 273 kampanyayla Reckitt Benckiser’ın Finish’i en dinamik marka oldu. Yüzde 26’lık kampanya yüzdesi ve 126 kampanyayla P&G’nin Fairy markası ikinci oldu. Yüzde 8’lik kampanya yüzdesi ve 41 kampanyayla Henkel’in Pril markası üçüncü sırayı aldı.
BrandZone 2018 En Dinamik Markalar Analizi Sonuçları: