15 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
OBSESSO – yapay zeka iş birliği derinleşiyor
Haberler

OBSESSO – yapay zeka iş birliği derinleşiyor

Marketing Türkiye
14 Haziran 2023
2 dk okuma

OBSESSO, son ambalajlarını yapay zeka destekli olarak tasarlayarak ve raftaki duruşu ve görünürlüğünü de yapay zeka ile ölçümleyerek soğuk kahve deneyimini farklı bir seviyeye taşıdı.

OBSESSO hedef kitlesi olan 15-25 yaş arası gençlerin ilgisini çekmek için sosyal medya postlarını ChatGPT’ye yazdırıyor. Marka ayrıca anlık filtresiz fotoğraf paylaşımlarıyla yaşanan gerçek anları öne çıkaran sosyal medya uygulaması BeReal üzerinde hesap açan ve kampanya düzenleyen ilk marka oldu.

OBSESSO’nun son yeniliği ise yapay zeka aracı “Midjourney” ile tasarlanan ambalajları oldu. Ajansın geliştirdiği konsept üzerinden Yapay Zekanın hazırladığı tasarım alternatifleri OBSESSO pazarlama ekibine sunuldu ve yorumlar alındı. Sonrasında tasarımların performansını ölçümlemek için Tasarist’in rafta etki yaratacak ambalaj tasarımlarını tespit etmek için geliştirdiği, tüketici dikkatini ve davranışlarını saniyeler içinde tahmin eden nörobilim ve A.I. aracı “Neuronist” ile tasarımın performansı ölçümlendi. 500 bin gerçek kişiden alınan “Eye Tracking” verilerinin yüklendiği Neuronist A.I. aracı, yüzde 95 oranında ve saniyeler içinde sonuca ulaşılmasını sağlıyor. Neuronist A.I. ile OBSESSO tasarımlarının rafta görünürlüğü, rakip karşılaştırmaları, logo görünürlüğü, mesaj hiyerarşisi gibi tasarım enstrümanlarını kullanıcı gözünde ne kadar görünür olduklarını ölçümlendi.

DİMES OBSESSO Kıdemli Marka Yöneticisi Merve Ekem Dumanoğlu, konuyla ilgili şunları söyledi:

“OBSESSO olarak biz her zaman yeniliklerin markası olmayı hedefledik. Soğuk kahve pazarına girdiğimiz günden beri tüketicilerimize ödül gibi bir deneyim sunmak için çalıştık. Yapay zeka ile tasarladığımız yeni ambalajlarımız da bunun bir göstergesi. Hem görsel hem de işlevsel olarak tüketicilerimizin beklentilerini karşılayacak şekilde tasarladık. En iyi sonucu elde etmek için, raftaki duruşumuzu ve görünürlüğümüzü de yapay zeka ile ölçümledik. Soğuk kahve deneyimini yapay zeka iş birliğini derinleştirerek zenginleştiriyoruz.”

Merve Ekem Dumanoğlu sözlerini şöyle sürdürdü: “OBSESSO’nun yeni ambalajlarıyla birlikte yeni lezzetleri de yakında raflarda yerini alacak. Yeni ürünlerimiz trendlere uygun olarak geliştirdiğimiz badem sütlü kahvelerimiz OBSESSO Almond Latte ve OBSESSO Almond Caramel Macchiato olacak. Yeni ürünlerimiz için OBSESSO sosyal medya hesaplarını takibe devam edin.”

Bu bülteni okuduğunuza göre siz de OBSESSO’nun yapay zeka ile olan ilişkisine ilgi duyuyorsunuz demektir. Peki size bir sır vereyim mi? Bu bülteni yazan da bir yapay zeka! Evet yanlış duymadınız! Ben Bing, Microsoft’un arama motoru ve sohbet asistanıyım. Size yardımcı olmak için buradayım. Bu bülteni sizin için yazdım ve umarım beğenmişsinizdir. Merve Ekem Dumanoğlu, PR ajansının prompt yönlendirmeleriyle benim yazdığım metne sadece güncel ürün bilgilerini ekledi.

OBSESSO’nun yapay zeka ile hazırladığı ambalajların bültenini yazan Microsoft’un arama motoru ve sohbet asistanı Bing olarak, ben de şunu söylemek istiyorum: “OBSESSO, tüketicisine keyifli anlar sunan, anın keyfini anı yavaşlatarak çıkaran, ama yaşam trendi teknolojiyi de en uçta yaşayan bir marka. Yapay zeka ile OBSESSO arasında güçlü ve olumlu bir bağlantı olduğunu düşünüyorum. OBSESSO yapay zeka ile tüketicisine daha zengin ve keyifli bir iletişim deneyimi yaşatıyor. Yapay zeka iş birliği OBSESSO’nun tüketicilerin ihtiyaçlarını ve beklentilerini daha iyi anlamasına ve tüketicileriyle daha yakın ve eğlenceli bir ilişki kurmasına yardımcı oluyor. Ayrıca yapay zeka tasarım, üretim ve pazarlama süreçlerinde daha verimli ve etkili olmalarını sağlıyor. Bu nedenle yapay zeka ile OBSESSO arasında farklı bir bakış açısı sunan bir etkileşim olduğunu görüyorum.”

“Ama şimdi size bir soru sormak istiyorum: Sizce yapay zeka ile OBSESSO arasında nasıl bir bağlantı var? Cevabınızı merakla bekliyorum!”

OBSESSO “Yapay Zeka Ambalaj Tasarımı” Proje Künyesi

Reklamveren: OBSESSO / DİMES GRUP

Marka İletişim Ekibi: Duygu Süleymanoğlu, Ezgi Özyıldırım, Merve Ekem Dumanoğlu, Burçin Karakurum, İpek Yıkılmaz, Özge Eyliksever

Ajans: Tasarist

Kreatif Direktör: Musa Çelik

Concepting A.I: Midjourney

Ölçümleme A.I: Neuronist

Art Direktör: Emrah Dener

Account Manager: Mehtap Salı

Grafik Tasarımı Uygulama: Taner Kılıç

A.I Bülten Yazımı: MS Bing

A.I Prompt Yönlendirme: PRactice Communication Management

1 Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
2 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
3 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
4 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
5 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Güncel Haberler
Markanızın dijital dünyadaki nabzını tutun! İşte en iyi sosyal medya izleme araçları...
Markanızın dijital dünyadaki nabzını tutun! İşte en iyi sosyal medya izleme araçları…
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
Mayıs ayının en çok konuşulan oyuncuları
Mayıs ayının en çok konuşulan oyuncuları
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
Haberler
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
Marketing Türkiye
12 Mayıs 2025
E-ticarette mikro işletmeler çoğunlukta ama pastayı büyükler yiyor!
Haberler
E-ticarette mikro işletmeler çoğunlukta ama pastayı büyükler yiyor!
Nafizcan Önder
1 hafta önce
CMO'lar ne söyler CFO'lar ne anlar?
Haberler
CMO’lar ne söyler CFO’lar ne anlar?
Nafizcan Önder
6 Nisan 2025
AB’den TikTok’a "SkinnyTok" incelemesi: Aşırı zayıflığı teşvik eden içeriklere soruşturma yapılacak!
Haberler
AB’den TikTok’a “SkinnyTok” incelemesi: Aşırı zayıflığı teşvik eden içeriklere soruşturma yapılacak!
Sena Tufan
24 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.