28 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Normalleşme süreci dijital oyunları nasıl etkiledi?
Haberler

Normalleşme süreci dijital oyunları nasıl etkiledi?

Nafizcan Önder
4 Ağustos 2020
2 dk okuma

Tüm dünyanın evlere kapandığı pandemi sürecinde dijital oyunlar büyük bir ivme ile büyümüştü. Peki normalleşme süreci dijital oyun sektörünü nasıl etkiledi? Bu sorunun yanıtını bize dijital oyun platformu Oyunfor.com, her ay açıkladığı oyun ve oyun içerikleriyle ilgili satış verileri ile veriyor. Oyunseverlerin Haziran ayı boyunca gerçekleştirdiği alışverişlerden derlenen verilere göre, COVID-19 sonrası “normalleşme” döneminde oyunlara gösterilen ilgi, evde kalınan salgın dönemine göre düşüş gösterdi.

Verileri değerlendiren Oyunfor.com Genel Müdürü Mehmet Dumanoğlu, “Salgın süresince oyunlar tüm dünyada büyük ilgi gördü. Hepimizin sağlığını korumak için evde kaldığı bu benzersiz dönemde, uzak durduğumuz fiziksel sosyalleşmenin yerini tam olarak almasa da takım oyunlarının büyük ilgi gördüğünü söylemiştik. Oyunlar salgın süresince tüm dünyada büyük ilgi görürken, oyun oynama süreleriyle beraber, oyun alışverişleri de yüzde 35’e varan oranda artış gösterdi. İnsanların önlemli bir şekilde yeniden sokağa çıktığı, hayata karıştığı, işlerine gittiği bu ‘normalleşme’ günlerinde ise ilginin doğal olarak biraz düştüğünü görüyoruz” dedi.

Oyunfor’un Haziran 2020 verilerine göre, oyun satışlarında Mayıs ayına göre yüzde 15 azalma yaşanırken, mobil oyunlar ve konsol oyunları ağırlığını korumayı sürdürdü.

Mayıs 2020Haziran 2020
PC%22%20
Konsol%27%28
Mobil%51%52

Kadınların oyunlara olan ilgisi salgın sonrasında da devam ediyor

Koronavirüs salgını ile evde kaldığımız dönemde, kadınların daha fazla oyun oynadığı, Oyunfor verilerine yansımıştı. Pandemi öncesinde erkek-kadın harcama oranları %90-%10 şeklinde gerçekleşirken, salgın döneminde kadınların harcama oranı hızla yükseldi. Son üç ay verilerine göre erkeklerin oyun alışverişi oranı yüzde 70’e kadar gerilerken, salgın sonrası normalleşme periyodunda da kadın-erkek alışveriş oranları önemli bir değişiklik göstermedi.

Mayıs 2020Haziran 2020
Kadınlar%30%29
Erkekler%70%71

 

PUBG Mobile zirveyi kaptırmıyor

Oyunfor.com’un Haziran ayında en çok oynanan oyunlar listesinde zirvede uzun süredir olduğu gibi PUBG Moile vardı. League of Legends’ın yapımcısı Riot Games’in yeni oyunu da listeye girmeyi başardı. Valorant, tanıtıldıktan kısa süre sonra Türkiye’de popüler olurken, Yoozoo Games’in kısa sürede çok sevilen oyunu Game of Thrones da yükselişini devam ettirerek ilk 3’te yer aldı. Oyunfor’un paylaştığı verilere göre Haziran ayında en çok oynanan ilk 10 oyun aşağıdaki gibi sıralanıyor.

01. PUBG Mobile

02. League of Legends

03. Game of Thrones

04. Lords Mobile

05. Valorant

06. Metin2

07. World of Warcraft

08. PES 2020

09. Zula

10. FIFA 2020

Dijital Oyun Mehmet Dumanoğlu Mobil oyun pandemi
1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
3 Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
4 Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
5 The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
Güncel Haberler
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var...
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var…
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
Çalışan yalnızlığı derinleşiyor!
Çalışan yalnızlığı derinleşiyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı...
Haberler
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı…
İrem Alimoğlu
16 Kasım 2025
WhatsApp'tan chatbotlara yasak!
Haberler
WhatsApp’tan chatbotlara yasak!
Sena Tufan
21 Ekim 2025
Tabuların gölgesinde büyüyen pazar: Menstrüel ürünler
Haberler
Tabuların gölgesinde büyüyen pazar: Menstrüel ürünler
İrem Alimoğlu
26 Kasım 2025
Noel geleneği, tüketim çılgınlığına dönüştü: Advent Calendar...
Haberler
Noel geleneği, tüketim çılgınlığına dönüştü: Advent Calendar…
Sena Tufan
9 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.