2 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
netflix-şifre
Haberler

Şifre paylaşımı engellendiğinde Netflix kullanıcıları ne yapacak?

Seda Başpınar
24 Ocak 2023
2 dk okuma

Yayın devi Netflix, kullanıcıların şifrelerini paylaşmasını önlemek için çeşitli politikalar uyguluyor. Aynı hesabın birden fazla hanede kullanılmasını engellemek isteyen Netflix, bu politikaları 2023’ün ilk çeyreğinde genişleteceğini ve hesap şifresini paylaşan kullanıcıların artık ücret ödeyeceğini duyurmuştu. Devreye sokulan bu plan ise platformun abone kaybedip kaybetmeyeceği tartışmalarını beraberinde getirmişti. Horowitz Research tarafından yapılan araştırma, tartışmalara yanıt niteliği taşıyor…

Çevrimiçi dizi/film izleme platformlarının ortaklaşa kullanılması oldukça yaygın bir durum. Ayrıca yapılan son zamlarla birlikte abonelik sistemi üzerine kurulu yayın platformlarının maliyeti giderek artıyor. Horowitz’in raporu kullanıcıların maliyetleri dengelemek için başkalarıyla şifre paylaşma pratiğine giderek daha fazla ilgi gösterdiğini ortaya koyuyor. Sonuçlara göre her 3 aboneden 1’i ortak hesap kullanıyor. Katılımcıların yüzde 71 ise, Netflix’in hesap şifresi paylaşmayı tam anlamıyla engellemesi durumda başka bir platforma geçmek yerine gereken ücreti ödeyeceğini belirtiyor.

Memnuniyet düştükçe şifre paylaşma ihtimali artıyor

Çeşitli yayın platformlarına abone olan 1.600 kişi üzerinde yapılan araştırma ayrıca yayın platformunun sunduğu hizmete dair memnuniyet ne kadar düşükse şifre paylaşma ihtimalinin o kadar arttığını gösteriyor. Netflix kullanıcılarının yüzde 18’i paylaşılan şifreyi kullanırken yüzde 42’si ödemeyi kendisi yapıyor. Amazon Prime kullanıcılarının ise yüzde 15’i başkasının şifresiyle platforma erişirken yüzde 44’ü kendi şifresini kullanıyor.

Buna göre yaklaşık 3 Netflix kullanıcısından 1’i ve 4 Amazon Prime kullanıcısından 1’i hesabını paylaşıyor. Katılımcılar arasındaki Netflix kullanıcılarının yüzde 83’ü platformun verdiği hizmetten memnun olduğunu belirtiyor ve ödediği paranın karşılığını aldığına inanıyor.

Netflix, Kore içeriklerine 500 milyon dolar harcayacak

Netflix, bu yıl piyasaya sürülecek 34 yeni ve uyarlanan yapımla şimdiye kadarki en geniş Güney Kore içerik serisini yayınlayacağını duyurdu. Bu kararda etkili olan sebepse geçen yıl “tüm Netflix üyelerinin yüzde 60’ından fazlasının” Kore içeriklerini izlemeyi tercih etmesi oldu. Ayrıca Netflix’in şimdiye kadarki en çok izlenen 3 dizisi de Kore yapımı…
Şirket yetkilileri 2016-2021 yılları arasında Kore içeriklerine toplamda 700 milyon dolarlık bir harcama yapıldığını şimdi ise 500 milyon dolarlık bir ek yatırım planlandığını belirtti.
featured
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Haberler
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Nafizcan Önder
7 gün önce
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
Haberler
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Haberler
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Sena Tufan
4 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.