Netflix reklamlı abonelikle ilgili kararını verdi | Son 24 saatin gündemi
TFF aylardır süren krizi noktaladı: Yayıncı kuruluş belli oldu!
Süper Lig‘in yayıncı kuruluşunun kim olacağı aylardır merak konusuydu. 28 Şubat tarihinde yapılan ihaleyi kazanan Digiturk, daha sonra kararından vazgeçti ve sözleşmeye imza atmadı. Hatta TFF, o dönem şirketle anlaşma zemini sağlanamadığı için hakların en yüksek ikinci teklifi veren Saran Medya ve TRT’ye geçtiğini duyurmuştu. Ancak bu da gerçekleşmedi.
TFF’deki istifaların ardından meydana gelen köklü değişim, yayın ihalesini de doğrudan etkiledi. Kurum, bugün yaptığı açıklamada ihaleyi iptal ettiğini ve mevcut yayıncı Digiturk beIN MEDIA GROUP ile 2 yıllık uzatma sözleşmesi yapılmasına oy birliğiyle karar verdiğini duyurdu.
TFF’nin konuya ilişkin açıklaması şu şekilde;
Türkiye Futbol Federasyonu Yönetim Kurulu yaptığı toplantıda; 2022-2023 futbol sezonu ve devam eden sezonlara ilişkin olarak, TFF Süper Lig ve TFF 1. Lig Yayın Haklarının Devrine ilişkin düzenlenen Yayın İhalesi ile ilgili bir değerlendirmede bulunmuştur.
Yönetim Kurulu; daha önce oluşturulan 9 kişilik Yayın İhale Komisyonu’ndan 7 üyenin ayrılmış olması nedeniyle Komisyonun işlevini yapamaması, İstekli’lerin ihale şartnamesindeki şart ve koşullara uygun teklif vermemesi, bazı paketlere şartnameye uygun verilen tekliflerin toplamının hedeflenen fiyatın çok uzağında kalması ve yayın sektöründeki koşullar nedeniyle, 2022-2023 futbol sezonu ve devam eden sezonlara ilişkin yayın ihalesini iptal etmeye oy birliği ile karar vermiştir.
Yukarıdaki koşullara ilave olarak, transfer sezonunun açılması ve Kulüplerimizin transfer döneminde sağlıklı bir planlama yapabilmesi, liglerin başlamasına çok az bir süre kalması nedeniyle yeniden bir ihale düzenlenmesinin de mümkün olmadığı göz önünde bulundurularak, mevcut yayıncı Digiturk beIN MEDIA GROUP ile 2 yıllık uzatma sözleşmesi yapılmasına oy birliği ile karar verilmiştir.
Kamuoyunun bilgilerine saygıyla sunarız.
Netflix reklamlı abonelikle ilgili kararını verdi
Abone sayısında düşüş yaşamaya başlayan Netflix çareyi reklamlı abonelikte buldu. Hollywood Reporter’a açıklamada bulunan Netflix CEO’su Ted Sarandos, platformda ilk kez reklam göstermeye başlayacaklarını onayladı. Sarandos, “normal abonelik fiyatlarından “daha ucuz, reklam destekli” seçenek yolda” dedi. Netflix daha öncesinde reklam fikrine izleme deneyimini olumsuz etkileyeceği gerekçesiyle sıcak bakmıyordu fakat Sarandos’a göre, platformdan kaçan binlerce kullanıcı için reklam görmek artık sorun değil.
Hatta Sarandos kararı açıklarken özellikle belirtti; “Netflix’e reklam eklemiyoruz. ‘Daha düşük bir fiyat istiyorum ve reklam izleyeceğim’ diyenler için bir reklam katmanı ekliyoruz.”
Instagram’a girmek isteyen çocuklara “yüz tanıma sistemi” engeli
Instagram, 13 yaşından küçükler tarafından kullanılamıyor. Şirket, platforma daha ufakların girmesini engellemek adına farklı doğrulama ve tespit sistemleri geliştiriyor. Bunların en sonuncusu ise bir yüz tarama sistemi oldu. İlk olarak ABD’de kullanılmaya başlanacak olan bu yüz tanıma sistemi ile kullanıcıların 18 yaşından küçük ya da büyük olduğunu tespit edebilecek.
Instagram’da kullanıcılar kimlik görsellerini yüklemenin yanı sıra bundan böyle çektikleri videolar ile yaşlarını ortaya koyabilecekler. 18 yaşından büyük olduklarını kanıtlamak isteyenler uygulamaya yüzlerini gösterdikleri bir video yükleyebilecekler.Bu sistem için ise küresel kimlik ve biyometrik teknoloji şirketi olan İngiltere merkezli Yoti ile anlaşılmış durumda. Instagram, Yoti’nin yüz tanıma teknolojisinin sadece yaş belirlemek için kullanılacağının ise altını çiziyor.
Türkiye ticaretinin 137 yıllık tarihi dijital arşive aktarıldı
İstanbul Ticaret Odası, 1885 yılından günümüze yayınladığı Osmanlıca, Fransızca, Almanca, İngilizce tüm gazete ve dergileri İstanbul Ticaret Gazetesi Dijital Arşivi adıyla ücretsiz olarak ilk kez internette kullanıma sundu. Ticaret hayatının son 137 yılına şahitlik eden İstanbul Ticaret Gazetesi Dijital Arşivi’nin (İTGA) yer aldığı arşiv.ito.org.tr‘nin tanıtım toplantısı İTO’nun Eminönü’ndeki Merkez Binasında gerçekleştirildi…
Toplantıda konuşma yapan İTO Başkanı Şekib Avdagiç, “İstanbul Ticaret Gazetesi Arşivi projemizle, biz sadece 137 yıllık gazetemizi değil, aynı zamanda Türk iktisat tarihini de elektronik ortama aktarmış oluyoruz. Artık, tam 318 ciltlik İTO gazetesi, yani 185 bin adet imaj, bir başka rakamla 6 bin 500 süreli yayınımız, bütün araştırmacılarımıza bir tuş kadar yakın” ifadelerini kullandı.
Avdagiç, “Sadece 137 yıllık gazetemizi değil, aynı zamanda Türk iktisat tarihini de elektronik ortama aktarmış oluyoruz. Ticari tarihimiz araştırmacıların ayağına geliyor, araştırmacılara bir tuş kadar yakınlaşıyor” dedi.
İTO’nun kuruluşundan 3 yıl sonra, 1885’te ekonomi gazetesi yayınlamaya başladığına dikkat çeken Avdagiç, “Bu nedenle diyebiliriz ki, Türkiye’de ekonomi haberciliği İTO ile başlamıştır. Yine gazetemiz, Türkiye’nin 137 yıldır yayınını sürdüren tek ekonomi gazetesi olmuştur. Aynı zamanda döneminin ekonomik gelişmelerine özel sektör gözüyle bakan ilk yayın organıdır” diye konuştu.
Erkekler arasında hızla yayılan trend: Dantelli boxer
Japon iç giyim şirketi Wacoal’ın yeni dantelli boxerları kısa süre içerisinde trend oldu. Ürünün 3 aylık stoku 10 günde satıldı… Wacoal ilk başta fikirden emin değildi, bu nedenle ilk olarak 300.000 yen değerinde sipariş için kitle fonlaması yaptı. Ancak sonunda, bundan yüzde 3,2 milyon yen değerinde siparişe (19,000 £) ulaştı. Satış çılgınlığı daha sonra Tokyo’daki Japon mağazası Isetan’da daha yüksek bir seviyeye ulaştı.
Yeni modellerin Tokyo’daki erkek giyim mağazası Isetan’da satışa çıkmasıyla birlikte 3 aylık stok 10 günde tükendi. Alıcıların çoğunluğunu ise 30 ve 40’lı yaş grubundaki erkekler oluşturuyor.
Kırmızı, siyah, pembe, sarı ve uçuk mavi dahil olmak üzere 7 farklı renkte üretimi olan erkek boxerların satış fiyatı 3.960 yen (560 TL). Marka yeni ürünlerinin iletişimini ise “göz alıcı ön konfor” olarak yapıyor.
Wacoal sözcüsü Akira Mizoguchi Asahi gazetesine, “Dantelli boxer çamaşırların böyle bir hit olacağını hiç düşünmemiştim. Dünyada kadın ve erkek arasındaki sınırlar düşündüğümden daha fazla ortadan kalkmış” açıklamasında bulundu. Ayrıca şirket, “Dantel motifi; çiçeklerin, yaprakların ve geometrik şekillerin bir karışımı. Ön kısımda ise yüksek esneme özelliklerine sahip güçlü iplik seçtik” dedi.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Fahriye Evcen |
2 | Fenerbahçe hazırlık maçı |
3 | Fenerbahçe |
4 | FB |
5 | Zara |
6 | Bülent Yapraklıoğlu |
7 | Senden Daha Güzel 3. bölüm izle |
8 | Jovane Cabral |
9 | Rasim Özdenören |
10 | Afganistan deprem |