Netflix dizileri, Lacoste imzası taşıyacak | Son 24 saatin gündemi
Streaming devi Netflix ve moda devi Lacoste iş birliğine giderek dizi severlere özel bir koleksiyon hazırladı. Sevilen Netflix dizilerinden izler taşıyan “Lacoste X Netflix” adlı koleksiyonda; t-shirt’ler, şapkalar, sweatshirt’ler ve eşofman takımları yer alacak.
İş birliği kapsamında “Stranger Things”, “Lupin”, “La Casa de Papel”, “The Witcher”, “Sex Education” ve “Elite” gibi popüler Netflix yapımlarından ilham alan tasarımlar Lacoste’un ikonik timsahını taşıyacak. Koleksiyon, yurt dışında netflix.shop ve lacoste.com adreslerinden satın alınabilecek. Sınırlı sayıda üretilen tasarımlar Türkiye’de ise 24 Nisan tarihinde satışa çıkacak.
Netflix Tüketici Ürünleri Başkan Yardımcısı Josh Simon iş birliği hakkında, “Hikayelerin güçlü bir şekilde anlatılabilmesinde ürünlerin de önemli rol oynayabileceğini düşünüyoruz. Lacoste ile işbirliği yapmak bize moda ve eğlence dünyasını buluşturmak için benzersiz bir fırsat sunuyor. Bu koleksiyonun izleyicilerin hikayelerimize ve karakterlerimize duydukları sevgiyi ifade edebilmeleri için de etkileyici ve yaratıcı bir yöntem sunduğuna inanıyorum” diyor.
WhatsApp’tan bir yeni özellik: WhatsApp gruplarına son kullanma tarihi geliyor
Hemen herkesin WhatsApp’ında aylardır belki yıllardır tek bir mesaj atılmamış “grup”lar vardır… Özellikle, belirli bir gün ya da organizasyon için kurulmuş olan WhatsApp grupları bir süre sonra atıl duruma düşebiliyor. Tam da bunun önüne geçmek isteyen WhatsApp’ın gruplara “son kullanma tarihi” özelliği getirmek için çalıştığı ortaya çıktı.
Henüz beta sürümünde karşılık bulan yeni özellikte WhatsApp bir grubun son kullanma tarihi geldiğinde kullanıcıya bildirim gönderecek. Bu bildirimde söz konusu grubun son kullanma tarihinin geldiği hatırlatılacak. Kullanıcı, grubun detay sayfasından gruptan çıkacak veya mesajları temizleyebilecek. Son kullanma tarihi özelliği, kullanıcıya özel bir seçenek olacak. Yani gruptaki diğer kullanıcılar, alınan karardan etkilenmeyecek. Böylelikle artık kullanılmayan bir grubun depolama alanını işgal etmesinin önüne geçilmiş olacak.
Twitter’dan bir harf eksildi
Daha önce Twitter binasının önündeki tabeladaki “w” harfini muşamba ile kapatan Twitter CEO’su Elon Musk, w’dan kurtulmanın yeni bir yolunu buldu. Harfi tabelanın arka planındaki renk olan beyaza boyatarak görünmemesini sağlayan Musk, Twitter üzerinden şu açıklamayı yaptı; “San Francisco genel merkezindeki bina sahibimiz, tabelanın yasal olarak Twitter olması gerektiğini ve w’yu kaldıramayacağımızı söyledi. Biz de bu yüzden harfi arka plan rengine boyadık. Sorun çözüldü! Kıkırdamamızı susturmaya çalıştılar.”
Kendine has bir mizah tarzı olan ve Twitter hesabında yaptığı paylaşımlarla oldukça eğlendiği görülen Musk’ın yeni tercihi olan “titter” kelimesi kıkırdamak anlamını taşıyor. Ancak Gizmodo Musk’ın şakalarında takıntılı bir oranda “tits” (memeler) kelimesini kullandığına dikkat çekiyor. Yani harfler eksilmeye devam edebilir…
Yakın zaman önce kısa süreli olarak Twiter’ın logosunu Dogecoin’in sembolü olan Shiba Inu cinsli bir köpek olarak değiştiren Musk oldukça tepki çekmişti. Şimdi Twitter’ın ikonik mavi kuşu Larry geri geldi ancak ismi değişebilir.
2022 yılında medya ve reklam yatırımları 10 milyar 97 milyon TL’yi buldu
Türkiye 2022 yılı Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre toplam yatırımlar 63,89 milyar TL’ye ulaştı. Medya yatırımları 52 milyar 92 milyon TL’ye, reklam yatırımları ise 10 milyar 97 milyon TL’ye yükseldi.
Rapor, Reklamcılar Derneği (RD), Reklamverenler Derneği (RVD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), Açıkhava Reklamcıları Vakfı (ARVAK), Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD) ve Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA TR) adına bağımsız danışmanlık şirketi Deloitte tarafından hazırlandı.
Dove’dan “enjekte edilebilir” reklam panosu
Geçtiğimiz günlerde TikTok’ta kısa sürede popüler olan “Bold Glamour” adlı güzellik filtresine meydan okuyan Dove, iletişim çalışmalarının merkezine standardize edilen güzellik algılarını almış gibi görünüyor. Bu kez Toronto’da binlerce enjektörden oluşan bir reklam panosu oluşturan güzellik ve kişisel bakım markası Dove, 14-17 yaş arasındaki genç kızlar arasında dolgu, botoks gibi uygulamaların bir hayli yaygınlaşmış olmasına dikkat çekiyor. Enjektörlerle örülmüş açık hava reklam panosunda bir genç kız imgesiyle birlikte “Geçen yıl gençlerimize 50.000’den fazla kozmetik enjeksiyon yapıldı” ifadesi uzaktan görülebilecek şekilde yazıldı…