21 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Netflix-resident-evil
Haberler

Netflix’in kafesten fırlayan reklamı görenlerin yüreğine indirdi…

Seda Başpınar
21 Temmuz 2022
3 dk okuma

Etkileşimi artıran hiper gerçekçi reklamlara alan açan 3 boyutlu (3D) panolar, reklamverenlere yepyeni bir tuval sunuyor. Gerçekçiliğiyle hedef kitleyi içine çeken bu reklamların zaman zaman beklenmedik etkileri olabiliyor. Mesela Netflix’in ikonik video oyunu serisine dayanan Resident Evil dizisinin 3D reklamından fırlayan yaratık görenleri hem şaşkına uğrattı hem de ürküttü…

Resident Evil bursts onto Netflix in 12 hours! Just like this Licker burst out of a NYC billboard! pic.twitter.com/z4SvlJk0Pv

— Netflix (@netflix) July 13, 2022

Netflix, geçtiğimiz günlerde son dizilerinden Resident Evil’ın, bir cam kafesten kaçan gerçekçi zombi benzeri bir yaratığın olduğu 3D reklam panosunu New York Times Square Meydanı’nda görücüye çıkardı. Bu ilgi çekici panonun dikkatleri üzerine topladığına şüphe yok ancak kimileri ürküttüğü de bir gerçek… Panoyu ürkütücü bulanlar, bu gibi bir panonun kamusal alan için fazla korkutucu olduğunu savundu. Öyle ki bazı Twitter kullanıcıları, trafikte ansızın bu panoyla karşılaşan bir sürücünün kaza yapabileceğini dile getirdi… The Drum Awards for Out of Home jürisinden dört uzman, Resident Evil’ın tartışmalara yol açan 3D panosunu şöyle değerlendirdi:

New York sokaklarında sizi daha korkutucu şeyler bekliyor olabilir…

Netflix’in kafesten fırlayan reklamı görenlerin yüreğine indirdi…
Heawon Yoo, Lightbox Video Network, Başkan Yardımcısı

3D reklam panolarındaki reklamlar yaratıcılığıyla beni etkilemeye devam ediyor. Netflix’in Resident Evil’i ürkütmek ve belki de korkutmak için yapıldı ki öyleyse bile bence oldukça başarılı. Kimileri kamusal alanda bu tür korkutucu görüntülerin uygunluğunu sorgulayabilir, ancak bence söz konusu pano için çizgiyi aşmayı engelleyen birkaç şey var. Bir kere yaratık fantastik, bence Jurassic World dinozorlarına benziyor, onlar da korkutucuydu ama artık yoklar. İkinci ise panonun bulunduğu konumla alakalı. Times Meydanı çevresinde çok daha korkunç ve gerçek şeyler karşınıza çıkabilir… Şaka bir yana, 3D panolar kelimenin tam anlamıyla ortamın sınırlarını inanılmaz bir şekilde zorluyor, Ancak onlara daha geleneksel reklamlara olduğu gibi yaklaşılmalı. Aynı yaratığı içeren Resident Evil ve 3D olmayan bir reklamdan ürkmüyorsanız bundan da ürkmemelisiniz.

Bu daha başlangıç

Netflix’in kafesten fırlayan reklamı görenlerin yüreğine indirdi…
Jean-Christophe Conti, VIOOH, CEO,

Reklamverenlerin kamuya açık bir ortamda belirli bir reklam öğesine potansiyel olarak hangi kitlelerin maruz kalabileceğini öngörerek kampanya ortaya koymaları oldukça önemli. Örneğin bu gibi reklamlar için çocukların evde olma olasılığının daha yüksek olduğu zaman dilimleri kullanılabilir. Bu 3D reklamların dijital dünyada göreceğimiz teknolojik gelişme türlerinin yalnızca başlangıcı olduğunu düşünüyorum. Esnekliğin ve verimliliğinin bu gelişmeleri nasıl daha da ileriye taşıyacağını görmek için sabırsızlanıyorum…

Açık hava reklamcılığı standartlara önem verir

Netflix’in kafesten fırlayan reklamı görenlerin yüreğine indirdi…
Anna Bager, Out of Home Advertising Association of America, CEO

Times Meydanı, uzun yıllardır ağızları açık bırakan 3D reklamlarla markaların, özellikle turistler gibi arzu ettikleri kitlelerle bağlantı kurduğu meşhur mekanlardan bir oldu ve olmaya devam ediyor. Öte yandan bir endüstri olarak, açık hava reklamcılığı, ülke çapındaki topluluklardaki sayısız ekranlarına reklam yerleştirmede oynadıkları rolü ciddiye alır ve yerel içeriklerin kabul edilebilirlik standartlarına uymaya çalışır.

Yıl olmuş 2022…

Netflix’in kafesten fırlayan reklamı görenlerin yüreğine indirdi…
Avital Pinchevsky, FCB Chicago Başkan Yardımcısı ve Küresel Yaratıcı Direktör

Resident Evil’ın 3D reklamı, çok iyi yapılmış ve teknolojinin bir fikri tam anlamıyla hayata nasıl getirebileceğinin güzel bir örneği. Bunun 2022 yılın halka açık bir alanda sergilenmesini korkutucu olarak değerlendirilmemesi gerektiğini düşünüyorum.

Çocuklar da dahil olmak üzere insanlar, video oyunlarına, kötü adamların bulunduğu filmlere ve daha fazlasına sürekli maruz kaldıkları için oldukça duyarsızlaştılar. Bu dünyadaki ilk 3D canavar değil ve son olmayacak.

Netflix’ten şifre paylaşımına karşı yeni önlem!

featured Netflix
1 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
3 Gelişmeleri kaçırmanın dayanılmaz hafifliği: JOMO
Gelişmeleri kaçırmanın dayanılmaz hafifliği: JOMO
4 Apple'da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus...
Apple’da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus…
5 Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
Güncel Haberler
Orphex ile dijital pazarlamada anlık, ölçeklenebilir ve tutarlı raporlama dönemi
Orphex ile dijital pazarlamada anlık, ölçeklenebilir ve tutarlı raporlama dönemi
İş dünyasında haftanın atamaları (15-21 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (15-21 Kasım)
The TECH Summit'ten gelecek manifestosu: "Yakın-Uzak ile Yeni Bir Çağ Başlıyor"
The TECH Summit’ten gelecek manifestosu: “Yakın-Uzak ile Yeni Bir Çağ Başlıyor”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

PR ölür mü? Issız acun kalır mu?
Haberler
PR ölür mü? Issız acun kalır mu?
Marketing Türkiye
2 hafta önce
"Değişen Türkiye, dönüşen tüketim" Marketing Türkiye Eylül sayısında!
Haberler
“Değişen Türkiye, dönüşen tüketim” Marketing Türkiye Eylül sayısında!
Nafizcan Önder
2 Eylül 2025
Kim Kardashian'ın markası SKIMS, Türkiye pazarına girdi
Haberler
Kim Kardashian’ın markası SKIMS, Türkiye pazarına girdi
Sena Tufan
1 hafta önce
Sektörün güçlü oyuncuları bir arada: İsteğe Bağlı Yayıncılar Derneği kuruldu
Haberler
Sektörün güçlü oyuncuları bir arada: İsteğe Bağlı Yayıncılar Derneği kuruldu
Nafizcan Önder
25 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.