23 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
sosyal medya nefret
Haberler

Dünyanın en çok nefret ettiği sosyal medya uygulamaları belli oldu!

Seda Başpınar
3 Eylül 2022
2 dk okuma

Sosyal medyayla aramızdaki ilişki aşk ve nefret ekseninde gidip geliyor… Zaman zaman kullanmaktan mutluluk duyduğumuz uygulamalara an geliyor “Keşke hiç icat edilmemiş olsaydın” diyerek serzenişte bulunuyoruz… Kimi zaman kullanışsız ara yüz hayal kırıklığına uğratıyor kimi zaman ise çok fazla reklama maruz kalmak bunaltıyor… Buradan yola çıkan Electronics Hub uzmanları, sosyal medya uygulamalarına karşı duyguları değerlendirmek için Twitter verilerini analiz etti ve dünyanın en nefret edilen uygulamalarını ortaya çıkardı…

Aralarında Türkiye’nin de olduğu 145 ülkeyi kapsayan analizde toplam 87 tane sosyal medya, flört, mobil oyun, eğlence, kripto para birimi ve para transferi uygulamasıyla ilgili 3 milyondan fazla tweet incelendi. Bir tweetin olumlu, olumsuz veya tarafsız bir duyguya sahip olduğunu belirleyen HuggingFace Duygu Analizi aracı kullanılarak olumsuz tweetlerin yüzdesi hesaplandı. Buna göre ülke ülke bakıldığında oyun uygulaması Roblox, tüm dünya genelinde ise flört uygulaması Hinges en nefret edilen uygulamalar listesinde başı çekiyor.

Dünya en çok flört uygulamalarından nefret ediyor

  • Mobil oyunlar genel olarak daha az olumsuz yorum alsa da Roblox 21 ülkede en çok eleştiri alan uygulama oldu.
  • Hinge ilgili atılan tweetlerin yüzde 34,4’ü olumsuz/eleştirel yorumlar içeriyor.
  • Kategori bazında bakıldığında ise en nefret edilen ilk üçü; flört uygulamaları, para transferi uygulamaları ve sosyal medya uygulamaları oluşturuyor.
  • Flört uygulamaları hakkında atılan tweetlerin yüzde 17,8’i olumsuz.
  • Bazı ülkelerin paylaşımlarına genel olarak olumsuz yorumlar hakim. New Jersey, İrlanda , Trinidad ve Tobago, Yeni Zelanda ile Jamaika gibi ülkelerde uygulamalarla ilgili her 5 tweetten 1’i olumsuz.
  • Kategori bazında bakıldığında ise en çok nefret edilenler sosyal medyada platformu Facebook Messenger, para transfer uygulaması Zelle, mobil oyun Homescapes, eğlence platformu Disney+, flört uygulaması ise OkCupid oldu.
Dünyanın en çok nefret ettiği sosyal medya uygulamaları belli oldu!
Harita: Sosyal medya kategorisinde dünya çapında en çok nefret edilenler

Türkiye Twitter’dan şikayetçi…

Türkiye’ye verilerine baktığımızda ise en çok nefret edilen sosyal medya uygulamasının Twitter olması dikkat çekiyor. Liste kategorilere şöyle sıralanıyor:

  • Genel: Roblox
  • Sosyal medya: Twitter
  • Kripto: Uphold
  • Flört: OkCupid
  • Eğlence: Steam
  • Oyun: Genshin Impact
  • Para Transferi: Wise

Komşu ülkelerin tercihi benzeşiyor

Belirli uygulamalara yönelik olumsuz tutumlardaki benzerlikler, en çok nefret edilen uygulama ve kategorileri belirgin hale getiriyor. Örneğin Steam; Güney Amerika ülkelerinden Kolombiya, Venezuela, Brezilya, Peru, Şili, Arjantin ve Uruguay’da en nefret edilen eğlence uygulaması. Plenty of Fish; Fransa, İtalya ve İspanya’da en nefret edilen flört uygulaması. Voyager; ise Çin, Moğolistan ve Japonya’da en çok nefret edilen kripto uygulaması. Öte yandan dünyanın farklı kesimleri bazı kripto uygulamalarına karşı özel bir hoşnutsuzluğa sahip olsa da, genel olarak dünya, Cash App’in oldukça sinir bozucu olduğu konusunda hemfikir…

Kullanıcıların indirdiklerine pişman olduğu uygulamalar

Kendinizi sürekli aynı uygulamayı kaldırıp yeniden yüklerken buluyorsanız, yalnız değilsiniz. Analize not düşülen Tune verilerine göre, tüm uygulama indirmelerinin yaklaşık yüzde 42’si önceden silinmiş uygulamaların yeniden yüklenmesinden ibaret.

En yanlış anlaşılan emojiler hangileri?

featured
1 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
3 Apple'da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus...
Apple’da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus…
4 Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
5 AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı...
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı…
Güncel Haberler
Dünyanın en pahalı alışveriş caddeleri belli oldu! 
Dünyanın en pahalı alışveriş caddeleri belli oldu! 
Gençler "sözleşmeyi" bozdu: İş dünyasında artık geçer akçe "güven ve takdir"
Gençler “sözleşmeyi” bozdu: İş dünyasında artık geçer akçe “güven ve takdir”
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

ChatGPT'de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
Haberler
ChatGPT’de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
Sena Tufan
14 Ekim 2025
İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
Haberler
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (7-13 Kasım)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (7-13 Kasım)
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
Haberler
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.