21 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Nasıl sosyalleşeceğimizi hatırlıyor muyuz?
Haberler

Nasıl sosyalleşeceğimizi hatırlıyor muyuz?

Marketing Türkiye
12 Mayıs 2021
2 dk okuma

Zoom toplantıları. Sanal partiler. Facetime üzerinden flörtler… Bir yıldan fazladır salgın dünyasında yaşıyoruz ve iyi ya da kötü çoğumuz yeni sosyal rutinlerimize alıştık.

Global düzeyde aşılama sürerken ve bazı ülkelerde kısıtlamalar gevşemeye başladıkça aklımıza gelen soru şu: Hazır mıyız? Bu kadar aradan sonra yüz yüze nasıl sosyalleşeceğimizi hatırlıyor muyuz?

Henüz “normale” dönmedik, ancak işler değişmeye başlıyor gibi: Mangal partilerinde kahkahaları, ofiste yan masayla yapılan dedikoduları duyar gibiyiz. Ancak bazıları için bu düşünceler sadece endişe uyandırıyor.

“Konuşmalıyız” adlı kitabın yazarı, gazeteci Celeste Headlee, bu korku duygularının gayet doğal olduğunu söylüyor. Headlee, “Sosyal beceriler, her şeyden önce beceridir,” diyor. Bu yüzden kullanılmadıklarında paslandıklarını hissetmek doğal ancak Headlee insanların sosyalleşmek için yaratıldığını da hatırlatıyor: “Gezegendeki tüm canlılardan daha iyi sosyalleşmemize yardımcı olan 300.000 yıllık bir evrim geçmişimiz var.”

Eğer uzaktan çalışıyorsanız ve ofisteki o ilk sohbete nasıl yaklaşacağınız konusunda endişeliyseniz, yalnız değilsiniz. Headlee, önlem olarak bu endişeyi hemen açık etmeyi öneriyor: “Endişe konusunda dürüst olun, bir sorunun adını koymak gücünü elinden alır. Uzun bir sessizliği ‘Ne acayip değil mi’ gibi basit bir şekilde kabullenmek bir anda atmosferi değiştirebilir.”

Ancak dünyaya geri dönmeye hazır hissetseniz bile sosyalleşme sınırlarınızı birden zorlamayın. Son bir yılda hem dünya hem de biz çok değiştik. Gerçekçi sınırlar çizin ve hızınızı kendiniz belirleyin. Yani tek bir hafta sonu için maksimum sayıda aktivite belirlemek, misafirliklerin süresini kısmak gibi önlemler faydalı olabilir.  

Sizin için aşılama sonrası iç mekanlara maskesiz girmek eğlenceli olabilir ancak bu durum bir başkasında paniğe neden olabilir. Konuştuğunuz insanın durumundan emin değilseniz sorular yöneltin. Rahatlık seviyenizi başkalarına empoze etmeyin ve kendinizi güvende hissetmiyorsanız dürüst olun. Arkadaşlarınız ve aileniz size sarılmaya can atarken bu mesafeyi koymak çok zor olsa bile.

Pandemi birçok insanın hayatını zorlaştırsa da Headlee şu anki durumun birlik ve beraberlik için büyük bir fırsat olduğunu savunuyor: “Geçtiğimiz yıl hepimiz için zor oldu. Bu zorluklar bize birbirimizi anlamamız, karşımızdaki insana empati ile yaklaşmamız için ortak bir zemin sağlıyor.”

Kaynak: bundlehaber.com

featured Sosyalleşme
1 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
4 Markalar “AI slop” ve "dijital yorgunluk" çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
Markalar “AI slop” ve “dijital yorgunluk” çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
5 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Güncel Haberler
Envato, 2026’nın yaratıcılık trendlerini açıkladı: Kusursuzluktan özgürlüğe geçiliyor
Envato, 2026’nın yaratıcılık trendlerini açıkladı: Kusursuzluktan özgürlüğe geçiliyor
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
Ekonomik baskı geçici değil, kalıcı: Tasarruf artık yaşam tarzı
Ekonomik baskı geçici değil, kalıcı: Tasarruf artık yaşam tarzı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Haberler
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
İrem Alimoğlu
1 Kasım 2025
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Haberler
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Yandex Türkiye, yapay zeka destekli 2025 yılı verilerini açıkladı: Yüzde 75 arama artışı, 43,8 milyar km yolculuk...
Haberler
Yandex Türkiye, yapay zeka destekli 2025 yılı verilerini açıkladı: Yüzde 75 arama artışı, 43,8 milyar km yolculuk…
Sena Tufan
2 hafta önce
Cambridge Sözlüğü yılın kelimesini açıkladı: Parasocial
Haberler
Cambridge Sözlüğü yılın kelimesini açıkladı: Parasocial
Sena Tufan
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.