16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Müzik sektörünün borsası Parça, şarkıları ticari varlıklar haline getiriyor
Haberler

Müzik sektörünün borsası Parça, şarkıları ticari varlıklar haline getiriyor

Advertorial
22 Ağustos 2024
3 dk okuma

Müzik endüstrisinin nabzı artık dijitalde atıyor. Şarkıların ikincil pazarda alınıp satılabilmesini sağlayan müzik borsası Parça, sanatçılar, müzikseverler ve yatırımcılar için ortak bir fırsatlar evreni sunuyor. Şarkıların hisse senedi, altın, NFT veya kripto para gibi ticaretinin yapılmasını sağlarken hem üretkenliği teşvik ediyor hem de sürdürülebilir müzik ekosistemi yaratıyor.

Dünya genelinde hızla büyüyen internet penetrasyonu, birçok sektörde olduğu gibi müzik endüstrisinin dinamiklerini de değiştiriyor. Akıllı cihazların kullanımının artmasıyla dijital platformların yaygınlaşması, müzikseverlerin sevdikleri şarkılara tek tıkla erişmesini mümkün kılıyor. Küresel piyasadaki bu dinamik ortamı Türkiye’deki müzik paydaşları için avantaja çevirecek hamle ise şarkıların ikincil pazarda alınıp satılabilmesini sağlayan online pazaryeri Parça’dan geldi. Müzik sektörünün ülkemizdeki ilk ve tek borsası olan platform sanatçılar, müzikseverler ve yatırımcılar için ortak bir fırsatlar evreni sunuyor.

“Şarkıları dünyada ilk kez alınıp-satılabilen varlıklar haline getiriyoruz”

Müzik sektörünün borsası Parça, şarkıları ticari varlıklar haline getiriyor
Tezcan Turasan
Parça Kurucusu ve CEO’su

Platformlarıyla birlikte artık müzikseverlerin ve bireysel yatırımcıların şarkıları alıp satabileceklerini söyleyen Parça Kurucusu ve CEO’su Tezcan Turasan, konuya dair şu açıklamada bulundu:

“Güncel müzik piyasasını değerlendirirken birçok farklı veriyi göz önünde bulundurmalıyız. Nihayetinde ekonomik darboğazlara rağmen, son 1 yıl içinde dünya çapında %10’dan fazla büyüme oranı yakalamış bir sektörden bahsediyoruz. Parça olarak, bu fırsatı bireysel yatırımcılardan başlayarak müzikseverlere ve kurumsal yatırımcılara kadar her bir kitleye sunmak istiyoruz. Bunun için de şarkıları dünyada ilk kez alınıp-satılabilen varlıklar haline getiriyoruz.”

“Sanatçıları ve şarkıları, bireysel yatırımcılarla hem de müzikseverlerle buluşturuyoruz”

Kullanıcıların artık sadece dinlenme gelirleri üzerinden kazanç sağlamanın haricinde şarkının fiyat hareketlerinden de gelir elde edebileceklerini söyleyen Parça Kurucusu ve CEO’su Tezcan Turasan, “Bu sayede müzikseverler ve yatırımcılar, müzik sektörünün gerçek potansiyelini deneyimlerken sanatçılar da yeni eserler üretebilmek için ekstra kaynak bulabilecek. Her bir paydaşa avantaj sağlayan bu modelin müzik dünyasında bir devrim yaratacağına inanıyoruz” diyerek sözlerine şunları ekledi:

“Ülkemizdeki müzik piyasasında da tıpkı globaldeki gibi, trendler çok hızlı değişse de tüketim miktarında bir azalma yaşanmıyor. Ancak müzik platformlarının algoritmaları, hangi müziğin daha çok dinlendiğine ya da dinleneceğine karar verirken yalnızca tanınmış sanatçıların daha da popülerleşmesini destekliyor ve küçük kitlelere sahip bağımsız sanatçıları oyun dışı bırakıyor. Dinleyecileri ise sadece tüketici olarak konumlandırarak, sevdikleri bu evrende pasifleştiriyor. Elbette paradigmanın sonuçları bununla da bitmiyor. Üretkenlik giderek azalıyor ve müzik çeşitliliği düşüyor. İstanbul Teknik Üniversitesi Arı Teknokent girişimlerinden Parça olarak, pazaryerimizle bu gidişata son veriyoruz. Onlarca sanatçıyı ve şarkıyı, hem bireysel yatırımcılarla hem de müzikseverlerle buluşturuyoruz.”

“Sektörün barındırdığı fırsatları daha geniş kitlelere ulaştıracağız”

Türkiye’nin büyük şirketlerin ve kurumsal fonların kolayca ticaret yapıp gelir elde edebildiği müzik sektörüne ilk ve tek müzik borsası ile birlikte daha çok dahil olabileceğine dikkat çeken Parça Kurucusu ve CEO’su Tezcan Turasan, “Platformumuzla birlikte şarkıları tıpkı hisse senedi, altın, NFT veya kripto para gibi satın alınıp satılabilir kılıyoruz. Artık sadece şarkıların dijital dinlenme gelirleri sayesinde değil, şarkılara ait olan parçaların fiyatlarındaki hareketlerden de kazanç sağlanabiliyor. Böylece, müzik dünyasının fırsatlarını hem daha geniş kitlelere ulaştırıyor hem de sanatçılara alternatif gelir kaynakları yaratıyoruz.”

“Büyümeyi kalıcı hale getireceğiz”

Yola çıktıkları ilk günden bu yana, hem sanatçılara hem de müzikseverler ve yatırımcılara avantajlar sunacak, güncel fırsatlardan yararlanabilecekleri modeller geliştirdiklerini belirten Tezcan Turasan, “Sürdürülebilir bir ekosistem, müzik sektörünün büyümesini kalıcı bir hale getirmek için çok önemli. Aynı şekilde Parça’nın da sürdürülebilir bir ekosistem oluşturulmasına katkıda bulunmasını çok önemsiyoruz. Halihazırda yola çıkış noktamız da buydu. Geliştirdiğimiz bu model sayesinde, şarkılar artık daha çok kolay bir şekilde ekonomiye kazandırılabiliyor ve varlık gibi alınıp satılabiliyor” ifadelerini kullandı.

“Müzik sektörü, sosyal medyayla sıkı sıkıya bağlı”

Müzik sektörünün dinamiklerinin son yıllarda sosyal medya platformlarıyla birbirine sıkı sıkı bağlanmış durumda olduğunun altını çizen Parça Kurucusu ve CEO’su Tezcan Turasan, sektöre ilişkin şu değerlendirmelerde bulundu:

“Sosyal medya platformlarının evirileceği nokta, müzik sektörünü de direkt olarak etkileyecek. Yine de bunun sektörün büyümesinde bir sorun olmayacağını, aksine ciddi büyüme potansiyeline sahip olduğunu düşünüyorum. Biz de bu büyümenin rüzgarını arkamıza alarak şarkılar için geliştirdiğimiz bu modeli ilerleyen dönemlerde müzik etkinlikleri için de inşa etmeyi planlıyoruz. Müzik sektöründe üretim yapan ve değer katan herkesi günün sonunda Parça’da konumlandırmak istiyoruz. Bu doğrultuda ilk günden bu yana da hedefimiz hep global pazarlar oldu. Çünkü, Türkiye müzik için güzel bir pazar olarak gözükse bile, Amerika, Batı Avrupa ve Doğu Asya gibi bölgeler de çok büyük bir potansiyel barındırıyor. Türkiye pazarında kendimizi kanıtladıktan sonra hızlı bir şekilde büyüyen ve gelişmekte olan pazarlarda da yer almak istiyoruz.”

featured NFT Parça Tezcan Turasan
1 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
2 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
3 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
4 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Dijital bankalar zirveye oynuyor, bankacılıkta rekabet kızışıyor
Haberler
Dijital bankalar zirveye oynuyor, bankacılıkta rekabet kızışıyor
Advertorial
14 Nisan 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (22 Mart - 4 Nisan)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (22 Mart – 4 Nisan)
Nafizcan Önder
4 Nisan 2025
TikTok'a "dilencilik" eleştirisi!
Haberler
TikTok’a “dilencilik” eleştirisi!
Sena Tufan
8 Nisan 2025
53. İstanbul Müzik Festivali 11-26 Haziran'da "Sınırların Ötesinde" temasıyla müzikseverlerle buluşuyor
Haberler
53. İstanbul Müzik Festivali 11-26 Haziran’da “Sınırların Ötesinde” temasıyla müzikseverlerle buluşuyor
Advertorial
5 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.