30 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Mutfakta hakimiyetini ilan eden markalar!
Haberler

Mutfakta hakimiyetini ilan eden markalar!

Marketing Türkiye
21 Şubat 2021
2 dk okuma

Pandemiyle birlikte mutfakta geçirdiğimiz zaman uzadı, peki ya tercihlerimiz? Hala aynı markaları mı tercih ediyoruz? Hangi markayı ne oranda tercih ediyoruz? Marketing Türkiye için global araştırma şirketi YouGov tarafından gerçekleştirilen araştırma bu sorular ışığında mutfağın hakimi olan markaları gözler önüne seriyor.

Birçok insan markalara olan bakış açısı, sadakat duygusu ve kriterlerini değiştirdi. Yani mutfaktaki dengeler de değişti. Marketing Türkiye adına YouGov tarafından 9-14 Ocak tarihleri arasında 18-55 yaş arasındaki 505 kişiyle görüşülerek gerçekleştirilen araştırma kategorilerinde lider olan markaları kayda geçti.

Mutfağın Hakimi markalar

  • Süt ve süt ürünlerinde katılımcıların yüzde 53’ü Sütaş’ı tercih ediyor. Onu takip eden markalar ise yüzde 48 ile Torku ve yüzde 45 ile Pınar. İçim’in ve market markası olan Dost’un tercih edilme oranları ise yüzde 37.
  • En sık tercih edilen makarna markaları Filiz (yüzde 58), Nuh’un Ankara Makarnası (yüzde 46) ve Barilla (yüzde 38).
  • Mutfağın hakim yağ markaları olarak yüzde 55 ile Yudum ve yüzde 40 ile Komili öne çıkıyor.
  • Çikolatada sevilen ilk üç marka Ülker (yüzde 59), ETİ (yüzde 55) ve Nestlé (yüzde 54) olarak sıralanıyor.
  • Bisküvi kategorisinde Burçak yüzde 49 ile lider. Biskrem yüzde 46 ile ikinci sırada yer alırken onu yüzde 40 ile Tutku takip ediyor.
  • Yüzde 66 ile Doritos’un, yüzde 61 ile Lay’s’in ve yüzde 56 ile Ruffles’ın en çok tercih edilen markalar arasında ilk üçte yer almasıyla; PepsiCo cips kategorisindeki liderliğini bir kez daha kanıtlıyor.
  • Katılımcıların en çok tercih ettiği gazlı içecek yüzde 54 ile Coca-Cola. Onu yüzde 32 ile Fanta yakından izliyor. Pepsi ve Redbull markaları ise 18-25 yaş arasında, 36-55 yaş grubuna kıyasla daha fazla tercih ediliyor.
  • Gazsız içecek markalarında ise ilk sırada Cappy (yüzde 44) yer alıyor. Onu Uludağ (yüzde 34) ve Dimes (yüzde 31) takip ediyor.
  • En çok beğenilen su markası Erikli (yüzde 53) olarak öne çıkıyor.

Beyaz eşyada tercih Arçelik

Katılımcıların evlerinde kullandıkları beyaz eşya ve küçük ev aletleri markaları sorulduğunda; yarısından fazlası beyaz eşyada Arçelik’i tercih ettiğini belirtiyor. Bosch markası da beyaz eşya kategorisinde katılımcıların yarısı tarafından ikinci sırada tercih edilen marka oluyor. Küçük ev aletleri tercihlerinde ise, yüzde 43 ile Arzum başı çekerken onu yüzde 38 ile Arçelik ve yüzde 37 ile Tefal izliyor.

Mutfakta hakimiyetini ilan eden markalar!

Bulaşık temizliği Fairy’ye emanet

Özellikle pandemi ile beraber temizliğin daha fazla önem kazandığı şu dönemde, bulaşık deterjanı olarak tercih edilen markalar Fairy (yüzde 61), Pril (yüzde 45) ve Finish (yüzde 43) olarak sıralanıyor.

Mutfakta hakimiyetini ilan eden markalar!

Arçelik arzum barilla bosch cappy coca-cola DİMES dost Erikli Eti Fairy filiz nestle Sütaş tefal ülker
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
3 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
4 Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
5 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
Güncel Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TEV’den usta sanatçıya saygı duruşu: "Beyaz piyanonun umut dolu notaları"
Haberler
TEV’den usta sanatçıya saygı duruşu: “Beyaz piyanonun umut dolu notaları”
Nafizcan Önder
18 Ağustos 2025
Spotify’dan liste tartışmalarına ilişkin net mesaj: "Ekibimizi hedef alan haberler doğru değil"
Haberler
Spotify’dan liste tartışmalarına ilişkin net mesaj: “Ekibimizi hedef alan haberler doğru değil”
İrem Alimoğlu
13 Ağustos 2025
Lipton, 39 yıl sonra Türkiye’deki üretimini devretti
Haberler
Lipton, 39 yıl sonra Türkiye’deki üretimini devretti
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Enflasyon ve yetenek savaşı, yan haklarda yeni standartları zorluyor
Haberler
Enflasyon ve yetenek savaşı, yan haklarda yeni standartları zorluyor
Sena Tufan
9 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.