20 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Mutfaklarda dayanıklılık, sağlık ve estetik arayışı!
Haberler

Mutfaklarda dayanıklılık, sağlık ve estetik arayışı!

Advertorial
1 saat önce
4 dk okuma

Tefal için Papillon Araştırma tarafından gerçekleştirilen “Tava-Tencere Kategorisi Tüketici Kullanım Alışkanlıkları Araştırması”, Türk mutfak kültürünün günümüzdeki dinamiklerine ışık tutuyor. Peki, evde yemek pişirme sıklığının en yüksek olduğu ülkeler hangileri? Tüketiciler mutfak ekipmanlarında hangi özelliklere önem veriyor? Z kuşağı neden farklı? Satın alma kararlarında neler belirleyici? İşte yanıtlar…

Türk tüketicilerinin mutfak alışkanlıklarını mercek altına alan yeni bir araştırma, evde yemek pişirme kültürünün ne kadar güçlü olduğunu ortaya koyu­yor. Papillon Araştırma’nın Tefal için gerçekleşti­rilen “Tava-Tencere Kategorisi Tüketici Kullanım Alışkanlıkları Araştırması”, Türkiye’nin en sık evde yemek hazırlanan ülkelerden biri olduğunu gösteriyor. Katılımcıların büyük ço­ğunluğu haftada beş saatin üzerinde mutfakta vakit geçirirken, mut­fak gereçlerinde dayanıklılık ve sağlıklı pişirme ön plana çıkıyor.

Mutfaklarda dayanıklılık, sağlık ve estetik arayışı!

Türkiye yemeğini evde pişiriyor

Araştırmaya göre, Türkiye’de yemek pişirme ve mutfak gereçlerine olan ilgi yüksek düzeyde seyrediyor. Çoğu tüketici evde yemek hazır­lamak için haftada beş saatten daha fazla zaman harcıyor. Türkiye, evde yemek pişirme sıklığının en yüksek olduğu pazarlardan biri, di­ğer ülkeler ise Brezilya ve Mısır.

Tava-tencere envai çeşit!

En geniş tava-tencere repertuarlarına sahip ülkeler, 17’den fazla ürünle Brezilya, İtalya ve Türkiye. Öte yandan Türkiye, yüzde 44 ora­nıyla mutfakta modern ve şık ürünleri en fazla takdir eden ülke. Tür­kiye’de evde çok fazla zaman geçiriliyor ve yemek pişiriliyor. Mut­faklarda, farklı ihtiyaçlara göre çok çeşitli araçlar, tava, tencere ve elektrikli pişirme aletleri ve çeşitli pişirme yöntemleri kullanılıyor.

Türkiye en geniş tava-tencere repertuarlarına sahip (>17 parça)

Mutfaklarda dayanıklılık, sağlık ve estetik arayışı!

Estetik kaygı ve uzman yorumları kritik

Mutfaklarda dayanıklılık, sağlık ve estetik arayışı!

Estetik, hoş görünümlü parçalar daha çok sevilirken, diğer ülke­lere kıyasla yüksek kalite söz konusu olduğunda Türklerin yatı­rım yapmaya daha istekli olduğu görülüyor. Katılımcıların yüzde 39’u, premium ürünlerin daha iyi pişirdiğine inanıyor, yüzde 38’i ise gerçekten istedikleri bir mutfak gerecine daha fazla harcama yapma konusunda istekli. Ankete katılanların yüzde 60’ı tava-tencere kategorisine yüksek düzeyde ilgili olduğu­nu söylüyor. Yüzde 60’lık kısma giren her 4 kişiden 1’i “Mutfak Tutkunu” ka­tegorisine de giriyor.

TV’de görünen ürünlere ilgi var

Yemek yapmayı seven Türk katılımcılar, şeflerin yer aldığı TV programlarında gördükleri mutfak gereçlerine giderek daha fazla ilgi duyuyor (yüzde 37). Mutfağa alınacak bir ürün seçilirken; uz­man ve profesyonel şeflerin yorumlarına ve onay verdikleri ürün­lere karşı bir duyarlılık söz konusu.

Tüketiciler arasında ürünlerin dayanıklılığının en büyük öncelik olduğu yansıyor araştırmaya. Buna göre yemek yapmayı seven tüketiciler, kullandıkları mutfak ürünlerine özen gösteriyor. Bu konuda Türkiye yüzde 49 ile ABD’den sonra 2. sırada yer alıyor. Türkiye’de satın alınan ürünlerde uzun ömürlülük bir numaralı öncelik olarak belirtiliyor. Dayanıklı kaplama, tava ve tencereler­de bu beklenti en yüksek seviyeye ulaşıyor.

Araştırmada tanımlanan 7 kitle arasında (Fiyat Hassasiyeti Olan­lar, Başlangıç Seviyesindekiler, Gelenekselciler, Sağlıklı Besle­nenler, Mutfak Tutkunları, Yemek Pişirmeyi Statü Kabul Eden­ler) ürünlerin sağlam ve uzun ömürlü olması ilk tercih sebebi.

Sağlıklı beslenme önemli bir konu

Araştırma bulguları arasında evde yemek yapma alışkanlıklarında, sağlıklı beslenmenin önemli bir itici faktör olduğu görülüyor. Ye­mek yapmayı seven katılımcıların en az yarısı daha sağlıklı olması sebebiyle evde yemek pişiriyor. Sağlıklı beslenme, tüm yaş grubun­daki katılımcıların yüzde 50’sinden fazlası için kritik bir konu.

Hangi ürünler daha çok seviliyor?

Mutfaklarda dayanıklılık, sağlık ve estetik arayışı!

Araştırma sonuçlarına göre yüzde 65 oranıyla seramik kaplama­lı ürünler yükselişte. Diğer yandan; zamanlayıcısı olan, basınç kontrolü bulunan, güvenilir ve kolay kullanımlı düdüklü ten­cereler de tüketici nezdinde ilgi görüyor. Tüketiciler düdüklü tencerelere daha yüksek para ödeme konusuna sıcak bakıyor. Hızlı pişirme, besin değerlerinin korunması ve sağlıklı beslen­me açısından düdüklü tencereler en çok tercih edilen ürünlerden biri olarak öne çıkıyor (yüzde 33). Çıkarılabilir saplı tava-tencere setleri hayatı kolaylaştırdığı gibi, tüketiciler arasında “bir üst seg­mente” geçiş olarak görülüyor. Set tercihlerinde farklı boyutta ve işlevdeki ürünlerin olması önemseniyor. Tüketiciler büyük setlere daha fazla para ödemeye sıcak bakıyor.

Z Kuşağı değişimi simgeliyor

Araştırma sonuçlarına göre Z kuşağı, bir nesil değişimini simge­liyor. Öyle ki bu nesil, daha fazla dışarıda yemeyi tercih ediyor, yemek pişirmeye daha az zaman ayırıyor. Z kuşağı, mutfaktaki yemek pişirme becerilerine de daha az güveniyor ve mutfak ge­reçlerini satın almak için 34 Euro’dan (1500 TL) fazla harcamak istemiyor. İnternet, akıllı telefon uygulamaları Z Kuşağı için diğer kuşaklara göre daha da önemli bir bilgi kaynağı. Bu grupta katı­lımcıların yüzde 59’u internetten tariflere baktığını söylüyor.

Z kuşağı dışarıdan yemek yemede en yüksek orana sahip

Mutfaklarda dayanıklılık, sağlık ve estetik arayışı!

İnternet satışları yükselişte

Mutfaklarda dayanıklılık, sağlık ve estetik arayışı!
Ege Pekkınran
Groupe SEB Türkiye Genel Müdürü

✓ Araştırma, incelenen ülkeler arasında Türk toplumunun mut­fak alışkanlıklarının ne kadar gelişmiş olduğunu gözler önüne se­riyor. Görülüyor ki, Türkiye’deki tüketicilerin bir numaralı ihtiyacı mutfak gereçlerinin sağlam ve uzun ömürlü olması. Bu noktada bu ihtiyacı karşıladığımıza inanıyorum.

✓ Alandan tasarruf sağlayan yenilikçi tasarımı ve çıkabilen sapıyla çoklu kullanım sunan Ingenio konseptinde bir yükseliş mevcut, bu bizi sevindiren sonuçlardan biri. Buna ek olarak, Tefal gibi tüketiciyle güven ilişkisi sağlayabilmiş markalar açısından da önemli olan; yüksek güvenlikli ve sağlıklı pişirme alanında öne çıkan düdüklü tencereler ve seramik kaplamaların yükselişini de görüyoruz.

✓ Yeni mağaza yatırımlarımıza devam ederken, araştırmada da görüldüğü gibi internet satışlarının artışıyla birlikte biz de dijital kanal yatırımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz.

Araştırmanın metodolojisi

Papillon Araştırma Şirketi’nin Tefal için yaptığı Tava-Tencere Kategorisi Tüketici Kullanım Alışkanlıkları Araştırması Kasım-Aralık 2024 tarihleri arasında gerçekleştirildi. Araştırmada Türkiye dahil 12 ülke incelendi (Fransa, Almanya, Birleşik Krallık, İtalya, Mısır, ABD, Brezilya, Kolombiya, Meksika, Japonya, Kore ve Türkiye). Türkiye’den 18 yaş üzeri 1.000 kişi, online olarak katıldı ve tüm tava-tencere kategorisine giren ürünlerdeki tercihler analiz edildi.

featured tefal
1 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
2 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
3 Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
4 Zara 50. yaşını 50 moda ikonuyla kutluyor!
Zara 50. yaşını 50 moda ikonuyla kutluyor!
5 adidas ve Nike'ı sarsan "On" Türkiye pazarına adım attı...
adidas ve Nike’ı sarsan “On” Türkiye pazarına adım attı…
Güncel Haberler
Mutfaklarda dayanıklılık, sağlık ve estetik arayışı!
Mutfaklarda dayanıklılık, sağlık ve estetik arayışı!
Warner Bros. Discovery, Max’in bu yaz “HBO Max”e dönüşeceğini duyurdu
Warner Bros. Discovery, Max’in bu yaz “HBO Max”e dönüşeceğini duyurdu
yapay zeka teknolojileri
AI Tomorrow Summit bu yıl “Geleceği Şekillendir” temasıyla gerçekleştirilecek
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
Sosyal Medya
YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
Nafizcan Önder
4 gün önce
Usta oyuncu Filiz Akın hayatını kaybetti
Haberler
Usta oyuncu Filiz Akın hayatını kaybetti
Marketing Türkiye
22 Mart 2025
Perakendeden uzaya: Amazon, Starlink'e rakip oluyor
Haberler
Perakendeden uzaya: Amazon, Starlink’e rakip oluyor
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Borusan Grup şirketlerinden Borusan Tedarik Zinciri Çözümleri ve Teknoloji Anonim Şirketi Fransız CEVA Logistics’e satılıyor
Haberler
Borusan Grup şirketlerinden Borusan Tedarik Zinciri Çözümleri ve Teknoloji Anonim Şirketi Fransız CEVA Logistics’e satılıyor
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.