13 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Gösterişçi Z’ler, keyfine düşkün Y’ler ve hamarat X’lerin mutfak tercihleri
Haberler

Gösterişçi Z’ler, keyfine düşkün Y’ler ve hamarat X’lerin mutfak tercihleri

Marketing Türkiye
9 Ağustos 2021
2 dk okuma

Bazı hanelerde üç kuşak aynı evde yaşıyorken ev dekorasyonunda ortak bir zevk yaratmak mümkün mü? Hadi olmadı, kimin beğenisi öne çıkacak. Özellikle pandemide giderek artan yeme-içme odaklı yaşam tarzımız mutfakta geçirilen zamanı arttırırken şu meşhur X, Y ve Z’lerin mekandan beklentisi nedir? 

Haberde daha çok Z’lere odaklanılmış olduğunu görüyoruz. Öyle ya ekonomik özgürlüğüne kavuşan Z kuşağı geleceği de belirliyor. Kim bilir belki yaş aldıkça bu genç kuşağın beğenisi değişir ama bugünden anlaşılıyor ki Z’ler mutfak dekorasyonunda kullanılışlı olmaktan öte görselliği benimsiyor. Keyfine düşkün Y’ler kullanışlılık derken, hamarat X’ler uzun ömürlü olmasını tercih ediyor.

Türkiye’nin kuşaklar arası mutfak dekorasyon tercihlerini Bodrum Mutfak Mobilya Kurucusu Mustafa Güneri değerlendirmiş. Buyurunuz kuşaklar ve onları mutfak dekorasyonu beğenileri.  

X Kuşağı:

  • X kuşağı daha çok hammaddesi uzun ömürlü olan tercihler yapıyor.
  • Daha uzun ömürlü olan masif grubunu tercih ediyor.
  • Klasik tercihler yapıyor.
  • Geniş ailesini unutmuyor, “torunlarım da gelir, çocuklar da kullanır” düşüncesiyle herkes için ortak bir beğeni yaratmayı istiyor.

Y Kuşağı:

  • Y kuşağı seçimlerini sade, kullanışlı ve pratik tasarımlardan yana kullanıyor.
  • Fonksiyonellik önemli bir tercih nedeni.
  • X Kuşağı kadar çok kişinin kullanımını düşünmüyor.

Z Kuşağı:

  • Eğimlerini daha çok güzel görünen, herkesin hayran kalabileceği ürünlerden seçiyor.
  • Sosyal medyadan etkileniyor.
  • Beğenilme arzusu baskın duyusu oluyor.
  • Fonksiyonellik önceliği değil.
  • Ancak buna rağmen her şeye yorulmadan kolaylıkla erişebileceği tasarımlara ilgi gösteriyor.
  • Mutfak mobilyalarını uzun ömürlü kullanma isteği ise bu kuşakta bulunmuyor.
  • Daha çok kendini merkeze alan bu kuşak sadece o ana ait zevklerine yönelik tercihlerde bulunuyor.
  • Son dönemde daha çok koyu renklere yöneliyorlar. Siyah bataryalar, evyeler, en çok tercih edilen ürünler arasında.

Şimdi gelelim en başta sorduğumuz, “Mutfak dekorasyonuna kim karar verecek?” sorusuna! Kendimizce yanıtlayalım: Geleneksel yaklaşımda mutfak, Türk kadınının kar beyaz çamaşırlarının yanı sıra iki egemenlik alanından biri. Evde yemeği kim pişiriyorsa mutfağın dekorasyonunu da o belirliyor. Ebeveynlerini zorlayan Z’lere gelince; kendi hanelerine geçtiklerinde değil siyah, istediği renkte yapsın evyesini, bataryasını…

Kuşakların marka tercihleri

Bodrum Mutfak Mobilya featured
1 Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
2 Apple'da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor...
Apple’da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor…
3 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
4 Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
5 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
Güncel Haberler
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Aralık)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Aralık)
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Haberler
Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Marketing Türkiye
17 Ekim 2025
Ayhancan Güven, DTM’de tarih yazdı!
Haberler
Ayhancan Güven, DTM’de tarih yazdı!
Nafizcan Önder
6 Ekim 2025
Türkiye'nin keyif markaları
Haberler
Türkiye’nin keyif markaları
Nafizcan Önder
18 Ekim 2025
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Haberler
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Sena Tufan
29 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.