15 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
“Müşterilerin yüzde 61’i müzik çalan bir ortamda daha fazla yiyecek ve içecek tüketiyor”
Haberler

“Müşterilerin yüzde 61’i müzik çalan bir ortamda daha fazla yiyecek ve içecek tüketiyor”

Marketing Türkiye
5 Mart 2016
2 dk okuma

 

Müziğin insan psikolojisine doğrudan etkisi, firmaların pazarlama stratejilerine de yön veriyor.Bilimsel araştırmalar müziğin insan davranışları üzerindeki önemli bir etkiye sahip olduğunu ortaya koyuyor. Günümüzde müzik eğlence amaçlı kullanımının yanı sıra markaların imajından çalışan verimliliğine kadar pek çok konunun şekillenmesini etkiliyor.

Müzik sayesinde tüketicilerin satın alma eğilimleri, marka sadakatleri de şekilleniyor. Bu durumun bilincindeki tüm şirketler ve markalar müziğe en az diğer konular kadar dikkat gösteriyor. Turizm de bu konudaki en bilinçli sektörlerin başında yer alıyor.

2009 yılından bu yana kapalı devre yasal müzik ve reklam yayını yapan SMG’nin Yönetim Kurulu Başkanı Gül Gürer Alimgil, turizm sektörünün tüketici ihtiyaçlarını doğru tespit etme ve uygun çözümler sunma noktasında müziğe ayrı bir önem verdiğine dikkat çekiyor.

Daha fazla müzik, daha fazla yemek!

Alimgil, müzik ve tüketici arasındaki ilişki hakkında: “Yapılan araştırmalar otellerde müzik çalınmasının müşteri sadakatini olumlu etkilediğini ortaya koyuyor. İngiltere’de yapılan bir araştırmanın sonuçlarına göre müşterilerin yüzde 78’i müziğin kendilerini daha rahat hissettirdiğini, yüzde 75’i otelin lobi, bar, restoran gibi bölümlerinde mutlaka müzik duymak istediklerini belirtiyor. Müşterilerin yüzde 61 müzik çalan bir ortamda daha fazla yiyecek ve içecek tüketeceklerini söylüyor” dedi.

“Müşterilerin yüzde 61’i müzik çalan bir ortamda daha fazla yiyecek ve içecek tüketiyor”

Sadece otellerde değil tüm mekanlarda markanın imajıyla örtüşmeyen, profesyonel olarak seçilmemiş müzikler tüketiciyi olumsuz etki yaratıyor. Müziğin türü, yüksekliği ve temposu, oteldeki müşterileri rahatlatarak ya da tam tersi hüzünlendirerek ortamla kurdukları duygusal bağı doğrudan etkiliyor. Bu nedenle otellerde lobi, koridor, lounge alanı, kahvaltı salonu, restoran, SPA, spor kulübü, havuz ve bar gibi müşterilerin bulunduğu ortak alanlarda mutlaka müzik yayını yapılması gerekiyor.

Gül Gürer Alimgil, farklı saat ve mekanlarda çalınan müzikler için: “Oteller için her bölüme özel farklı müzik listeleri hazırlıyoruz. Lobide genellikle herkesin sevebileceği easy listening tarzında vokalsiz şarkılar kullanmaya özen gösteriyoruz. Restoranda lounge, soft caz tarzında müzikler öneriyoruz. Daha ritmik şarkıları ise genellikle havuz ve bar bölümünde tercih ediyoruz. SPA alanında ise insanları rahatlatacak zen-relaxing tarzda müzikler seçiyoruz. Gün içinde müzik yayını değişkenlik göstermesi gerektiğini de ifade eden Alimgil, şunları söylüyor: “Sabah saatlerinde daha hafif tempolu müziklerle yayını başlatıp ilerleyen saatlerde ve özellikle prime time dediğimiz saat dilimlerinde daha coşkulu, insanları iyi hissettirecek müzikler kullanıyoruz. Akşam saatlerinde ise yayınlarımızda yine günün yorgunluğunu hafifletecek müzikleri tercih ediyoruz. Hafta sonlarının dinamiklerini düşünerek bu günlere özel yayınlar da oluşturuyoruz.” dedi.

1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Asgari ücret 2026'da ne kadar olacak?
Asgari ücret 2026’da ne kadar olacak?
3 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
4 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
5 Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Güncel Haberler
TVekstra, "Best Advertising Innovation Using HbbTV" ödülünü kazandı
TVekstra, “Best Advertising Innovation Using HbbTV” ödülünü kazandı
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Sena Tufan
2 hafta önce
Binlerce yıllık turşu neden bir anda popüler oldu?
Haberler
Binlerce yıllık turşu neden bir anda popüler oldu?
İrem Alimoğlu
6 Eylül 2025
Ticaret Bakanlığı'ndan "gizemli kutu" tanıtımlarına erişim engeli
Haberler
Ticaret Bakanlığı’ndan “gizemli kutu” tanıtımlarına erişim engeli
İrem Alimoğlu
2 Eylül 2025
Ticaret Bakanlığı 3 ürün grubunun kargoyla ülkeye girişini kısıtladı
Haberler
Ticaret Bakanlığı 3 ürün grubunun kargoyla ülkeye girişini kısıtladı
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.