17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
"Müşteri sadakati" pamuk ipliğine bağlı!
Haberler

“Müşteri sadakati” pamuk ipliğine bağlı!

Nafizcan Önder
17 Temmuz 2022
2 dk okuma

Sadakat nasıl ki hayatın içerisinde büyük bir değer alanını kapsıyorsa pazarlama evreni ve markalar için de benzer bir noktada konumlanıyor. Müşteri sadakati yaratabilmek için türlü stratejiler geliştiren markalarsa kimi zaman tek bir “cazip teklif”e yenilebiliyor. Tekliflerin havada uçuştuğu, rakiplerin tüketicilere ulaşabilmek adına sayısız yöntemi kullanabildiği günümüz ekosisteminde “sadakat” yaratabilmek hayli zor gözüküyor. Zira Influence Mobile tarafından gerçekleştirilen ve 53 bin 868 kişiyle yapılan yeni bir ankete göre, 100 tüketiciden yalnızca 3’ü nakit ya da puan gibi ödüller karşısında dahi markalarına sadık kalacaklarını söylüyor…

Tüketici marka tercihlerini daha iyi anlamak için yürütülen ankette katılımcılara satın alma kararlarını en iyi hangi ifadenin tanımladığı sorulduğunda, yüzde 60’ının marka yerine fiyata göre satın aldığı ortaya çıktı. Yüzde 25’i aynı marka yerine birçok markayı satın aldıklarını, kalan yüzde 15’i ise aynı markaları satın alma eğiliminde olduklarını söylüyor.

“Satın alırken en çok belirli markalara bağlı kalırım” ifadesi verildiğinde ise katılımcıların yüzde 28’i yiyecek ve bakkaliye, yüzde 21’i ev eşyası (örneğin temizlik malzemeleri, tuvalet kağıdı), yüzde 19’u sağlık ve güzellik ürünleri, yüzde 17’si elektronik, yüzde 15’i giyim ve ayakkabı yanıtını veriyor…

Ödüller dijitalde fark yaratıyor!

Ödüllü alışveriş uygulamaları/web siteleri, tüketicilerin çok çeşitli kategorilerde alışveriş yaparken nakit ya da puan kazandırıyor oluşuyla tüketicinin kalbinde deyim yerindeyse taht kuruyor. Özellikle ekonomik belirsizliklerin var olduğu dönemlerde bu avantajları sunan markalar tüketicinin “tasarruf” duygusunu pekiştirdiği için çok daha fazla ilgi görüyor. Tüketicinin “ödül” yaklaşımıyla dijtalde çok daha sık karşılaştığı ise aşikar. Zira aynı araştırmada katılımcılara “Satın aldığınızda para iadesi veya puan kazanabileceğiniz uygulamalara/web sitelerine aşina mısınız?” sorusu yöneltildiğinde; yüzde 79’u evet derken yalnızca yüzde 21’i hayır diyor.

Peki ya perakende?

Ödüllerin tüketici cephesinde popülaritesi artmaya devam ederken, perakende markalarının da tüketici taleplerini karşılama zamanı geldi. 

Influence Mobile’ın kurucusu ve CEO’su Daniel Todd araştırma verilerini değerlendirirken; “Ödüllü alışverişin ortaya çıkması, tüketicilerin alışveriş yapma ve tasarruf etme şeklini değiştirdi. Müşterileriniz artık tek bir mağazaya veya ürüne bağlı olmak istemiyor, bunun yerine son derece esnek bir sadakat platformu istiyorlar.” diyor…

Kaynak: Newswire

İnsanlar “tüketici” olarak görülmekten bıktı: Markalarla gerçek bir ilişki kurmak istiyorlar

featured sadakat
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Peki ya yapay zekanız başkasının reklam fikrini çalıyorsa?
Haberler
Peki ya yapay zekanız başkasının reklam fikrini çalıyorsa?
İrem Alimoğlu
30 Nisan 2025
Tüketicinin size ayırdığı 47 saniyeyi iyi değerlendirmenin 5 yolu!
Haberler
Tüketicinin size ayırdığı 47 saniyeyi iyi değerlendirmenin 5 yolu!
Nafizcan Önder
13 Nisan 2025
RepMan ve FutureBright'tan stratejik iş birliği: İtibar araştırmalarında yeni dönem...
Haberler
RepMan ve FutureBright’tan stratejik iş birliği: İtibar araştırmalarında yeni dönem…
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Marketing Türkiye 35 yaşında / IV
Haberler
Marketing Türkiye 35 yaşında / IV
Nafizcan Önder
11 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.