4 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Müşteri portföyünü genişletmenin yeni yolları
Haberler

Müşteri portföyünü genişletmenin yeni yolları

Marketing Türkiye
30 Mayıs 2022
4 dk okuma

Herkesin aynı yöntemleri kullandığı bir evrende siz de aynı yolu izliyorsanız farklılaşmanız ve öne çıkmanız elbette zordur. Google’ın kendi verilerine göre Google reklamverenlerinin yüzde 80’inden fazlası pazarlama faaliyetlerinde otomatik tekliften yararlanıyor. Otomatik teklif, kitlelerinize verimli şekilde ulaşmak amacıyla kullanabileceğiniz harika bir araç. Ama markanızı geliştirmek için yapabilecekleriniz artık bununla sınırlı değil. Gelin seçeneklere birlikte bakalım…

Google’ın yeni nesil kampanya araçları, markaların daha iyi iş sonuçları almak için teklif vermelerine olanak tanıyarak performans odaklı pazarlamada çığır açtı. Bu yeni yaklaşıma değere dayalı teklif verme adı veriliyor.

Pazarlamacılar artık tıklama başına maliyet (TBM) veya işlem başına maliyet (EBM) gibi ara metriklere odaklanmak zorunda kalmıyor. Bunun yerine, teklif stratejilerini işletme önceliklerine (örneğin, kârı veya geliri artırma) daha uygun olacak şekilde güncelleyebiliyorlar. Buradaki en önemli unsur ise yüksek değere sahip müşterilere daha etkili şekilde ulaşabilmek için birinci taraf verilerini kullanmak. Bu süreçte, kampanyanın daha stratejik hedeflere ulaşabilmesi için kâr marjları gibi belirli dönüşüm değeri verilerinin sisteme aktarılması gerekiyor. Bazı en gelişmiş “değere dayalı teklif” stratejilerinde pazarlamacılar, yaşam boyu değer ayarlaması yapılan verileri ekleyebiliyor.

Değere dayalı teklif: İşleyiş şekli

Değere dayalı teklif stratejisi uygulanırken iki temel yaklaşım izlenir. Dönüşüm değerini artırma stratejisinin kullanıldığı kampanyalar belirli bir bütçe dahilinde mümkün olduğu kadar çok değer sunar. Reklamverenler belirli bir YG (yatırım getirisi) ile mümkün olduğu kadar fazla dönüşüm değeri elde etmek için bu kampanyalarda isteğe bağlı olarak bir hedef ROAS (reklam harcamalarından elde edilen gelir) belirleyebilir. Bu kampanyaları birinci taraf verilerinin doğru karışımıyla kullanan pazarlamacılar iyi sonuçlar alıyor. Örneğin, hedef EBM teklif stratejisinden hedef ROAS teklif stratejisine geçiş yapan reklamverenler dönüşüm değerlerinde ortalama yüzde 14 artış görüyor.

Yeni müşterilere ulaşmak için yeni bir yaklaşım

Dünyanın en büyük moda perakendecilerinden biri olan H&M, değere dayalı teklif yaklaşımını ilk benimseyenlerden biriydi.

Rakiplerinin çoğu gibi H&M de ücretli arama faaliyetlerini daha fazla gelir elde etmek için optimize ediyordu. Bu nedenle şirket, reklamlarla en yüksek dönüşüm oranlarına sahip müşterilere ulaşmayı hedefliyordu. Ancak H&M istemsiz bir şekilde bu stratejiyle yeni müşterilere ulaşmak yerine mevcut sadık müşterilere satış yapmaya odaklandığını fark etti.

H&M’de Ücretli Medya Genel Müdürü olarak görev yapan Kristoffer Ullenius, “Pazarlama bütçemizin çoğunu bizden alışveriş yapma olasılığı zaten yüksek olan müşterilere ayırmak mantıklı değildi” diyor.

Bu nedenle H&M ekibi, arama ağı stratejisini daha geniş bir kitleye ulaşacak şekilde yenilemek için SEM ajansı iProspect ile birlikte çalıştı.

Yeni bir TPG (“yeni müşteri payı”) benimseyerek işe başlayan marka, farklı müşteri segmentlerinin değeriyle ilgili daha ayrıntılı bilgiler edinmek için H&M Membership kulübündeki birinci taraf verilerinden yararlandı.

Ullenius, bu sayede müşterilerin farklı kanallardaki dağılımını daha iyi ve daha bütüncül bir şekilde görme şansı elde ettiklerini belirtiyor.

Ayrıca marka, her müşteri segmenti için reklam metinlerini özelleştirmek amacıyla otomasyondan yararlanmaya, böylece sadık kitlelere ve yeni kitlelere farklı türden arama ağı reklamları göstermeye başladı.

Daha sonra ekip, Google kampanyasını yenileyerek arama ağı reklamlarını yeni müşterilere göstermeye öncelik verdi ve böylece işletmenin daha fazla değer elde etmesini sağladı. Teklifleri optimize etmek için hedef ROAS teklifi stratejisinden yararlandılar.

Bu değişiklikler sayesinde kayda değer sonuçlar aldılar. Ücretli aramadan elde edilen online gelir bir önceki yıla kıyasla yüzde 70’ten fazla arttı. Yeni müşteri sayısında da bir önceki yıla kıyasla daha yüksek ve daha verimli bir ROAS ile yüzde 65 artış görüldü.

Geleneksel bir dünyada yeni strateji

Sigorta sektörü, asıl satış kaynağının genelde komisyoncular ve acenteler olduğu geleneksel bir sektör. Zurich Insurance Group’un bir yan kuruluşu olan Zurich Switzerland, dijital kanallar sayesinde erişimini artırmanın yollarını arıyordu.

Hedef ROAS otomatik teklif stratejisini ilk benimseyenlerden biri olan Zurich bu yaklaşımı bir kampanyada test etti. Web sitesindeki birinci taraf verilerini kullanan Zurich, internette araştırma yapan ve satın alma işlemini fiziksel ortamda gerçekleştiren müşteriler (sigorta sektöründe oldukça yaygın bir durum) dahil olmak üzere farklı değişkenleri hesaba kattı.

Markaya özgü bir sorunun üstesinden gelmek için şirket, değere dayalı bu teklif stratejisini arama motoru pazarlamacılığında anahtar kelimelerin seçilmesine yönelik yeni bir yaklaşımla birleştirdi. Şirket, alakalı anahtar kelimelerin otomatik olarak bulunabilmesi için tasarlanan geniş eşleme stratejisini kullanmaya başladı. Bu senaryoda sistem, ürünleri temel alan genel anahtar kelimelere odaklandı ve Zürih şehriyle ilgili olan alakasız arama sorgularını eledi.

Başta iyi sonuçlar elde eden ekip bu yaklaşımı diğer kampanyalarında da kullanmaya başladı. Yalnızca dört hafta içinde kampanya etkileyici bir şekilde satışları 9 kat artırdı ve ROAS’ta yüzde 52 artış görüldü.

Bu, değere dayalı teklif verme yolculuğunun yalnızca başlangıcı. Bu yolculuğun ilerleyen aşamalarında Zurich Switzerland özellikle de en yoğun dönemlerde mevcut tüm talebi yakalama fırsatı elde etmek için talebe dayalı bütçeleri kullanmaya başlayacak.

Zurich, komisyoncular aracılığıyla elde edilen dönüşümlerle ilgili verilerin yanı sıra ürün kâr marjlarının ve yaşam boyu değerin teklif modellerine nasıl eklenebileceğini de araştırıyor.

Dijital İşletme Müdürü Marco Arnaiz, “Sigorta sektöründe bir modelin iyi performans gösterip göstermediğini değerlendirmek uzun sürüyor. Ancak daima teklif stratejilerimizi geliştirmek için çalışıyoruz ve daha fazla değer elde etmenin yollarını arıyoruz” diyor.

Performans odaklı pazarlamanın tüm gücünden yararlanın

Daha gelişmiş bir “değere dayalı teklif” stratejisine geçiş yapmak, Google hesabınızda bir düğmeyi tıklamak kadar kolay değil. Ancak çoğu pazarlamacı gelişmeye hemen başlayabilir:

  1. Pazarlama metriklerinizi işletme önceliklerinize uygun hale getirin
  2. Birinci taraf verilerinden ve ölçüm çözümlerinden etkili şekilde yararlanın
  3. En değerli müşterilerinizi bulmak ve özel işletme hedeflerinize ulaşmak için otomatik araçların ve makine öğrenimi araçlarının doğru kombinasyonunu kullanın

Otomasyon sayesinde dijital pazarlamacılar ve işletmeler, müşterilere daha etkili şekilde ulaşma fırsatı elde etti. Pazarlama faaliyetleriyle büyümeye devam etmek için atmanız gereken bir sonraki adım ise değere dayalı teklif. İşletmenizin sahip olduğu yeni seçenekleri keşfetmenin ve potansiyeli sonuca dönüştürmenin zamanı geldi.

Kaynak: Think with Google

Perakendeye yön veren 6 müşteri profili!

featured
1 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
2 İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
3 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
4 Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
5 Evcil hayvanlar için açılan kapılar, iş dünyasında bambaşka bir dönüşümü beraberinde getiriyor
Evcil hayvanlar için açılan kapılar, iş dünyasında bambaşka bir dönüşümü beraberinde getiriyor
Güncel Haberler
Yaz tatili hava trafiğini canlandırdı: En yoğun havalimanı Sabiha Gökçen
Yaz tatili hava trafiğini canlandırdı: En yoğun havalimanı Sabiha Gökçen
Meta’nın yapay zeka karakterleri cesur çıktı. İlk mesajı onlar atacak!
Meta’nın yapay zeka karakterleri cesur çıktı. İlk mesajı onlar atacak!
Hazır giyim ihracatta alarm veriyor: 5. sıraya geriledi
Hazır giyim ihracatta alarm veriyor: 5. sıraya geriledi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

18 ülkede görüşler ortak: "30'una kadar evlen, ev al, çocuk sahibi ol!"
Haberler
18 ülkede görüşler ortak: “30’una kadar evlen, ev al, çocuk sahibi ol!”
İrem Alimoğlu
1 Haziran 2025
OpenAI, Apple'ın tasarım gurusu Jony Ive'yi transfer etti
Haberler
OpenAI, Apple’ın tasarım gurusu Jony Ive’yi transfer etti
İrem Alimoğlu
23 Mayıs 2025
LG, B2B sektörlerine özel ekran çözümlerini Ankara’da tanıttı
Haberler
LG, B2B sektörlerine özel ekran çözümlerini Ankara’da tanıttı
Advertorial
3 Haziran 2025
İletişim ajansları kendi söküğünü dikebiliyor mu?
Haberler
İletişim ajansları kendi söküğünü dikebiliyor mu?
Marketing Türkiye
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.