Müşteri deneyimini şekillendiren 10 trend
Günümüzde müşteri deneyimi, ürün ve hizmetlerin sunumundan daha fazlasını gerektiriyor. Zira müşteriler, ihtiyaçlarına ve tercihlerine uygun şekilde kişiselleştirilmiş deneyimler bekliyor. Hızlı ve kişiselleştirilmiş hizmet talebi artarken, kötü deneyimler tüketicileri rakiplere yönlendirebiliyor. Tam da bu sebeple müşteri etkileşimlerini güçlendirmek, müşteri deneyimi (CX) ekipleri için büyük fırsatlar sunuyor.
Son dönemde ise kişiselleştirilmiş deneyimler sunma ve etkileşimleri daha etkili hale getirme potansiyeline sahip olan yapay zekâ tabanlı araçlar, müşteri deneyimi trendlerinde öne çıkıyor. Müşteri Deneyimi Platformu Exairon’ın hazırladığı yapay zekâ tabanlı “Müşteri Deneyimi Trendleri Raporu” bu alandaki son gelişmelere de ışık tutuyor.
Yapay zekâ ile müşteri etkileşimi alanında yükselen trendler
1- “ChatGPT” ile yeni nesil müşteri etkileşimleri
ChatGPT ile yeni nesil müşteri etkileşimleri, işletmelerin müşterileriyle etkileşim kurma biçiminde devrim yaratmaya hazırlanıyor. ChatGPT, müşterilere hızlı ve kişiselleştirilmiş yanıtlar vererek memnuniyetlerini sağlayan etkileşimli ve özelleştirilmiş deneyimler sunuyor. Sipariş ve rezervasyon süreçlerinde yardımcı olabiliyor, kullanıcılara bilinçli kararlar vermelerine yardımcı olmak için ürünler veya hizmetler hakkında ayrıntılı bilgi sağlayabiliyor.
2- Yapay zekâ destekli pazarlama
Şirketler, pazarlama stratejilerini geliştirmek ve rekabet avantajı elde etmek için yapay zekâ ve veri analitiğini kullanıyor.
3- WhatsApp Business ile müşteri yönetimi
Yapay zekâ destekli teknolojileri kullanan işletmeler artık WhatsApp Business aracılığıyla müşterileriyle kolayca iletişim kurabiliyor, daha güçlü bağlantılar oluşturup erişimlerini genişletebiliyor.
4- Whatsapp’ın satış ve pazarlamada etkin kullanımı
WhatsApp’ı satış ve pazarlama için kullanmak neredeyse yüzde 100 okunma oranı ve kişiselleştirilmiş müşteri hizmetleri sunuyor…
5- Diyalog tabanlı etkileşimler
Sohbet robotları ve sesli asistanlar gibi yapay zekâ tarafından desteklenen diyalog tabanlı etkileşimler giderek daha önemli hale geliyor.
6- Çok kanallı müşteri etkileşimleri
Müşteriler artık farklı etkileşim kanalları arasında sorunsuz bir geçiş yapma ve tutarlı bir deneyimi yaşama beklentisinde.
7- Otonom müşteri hizmetleri
Yapay zekâ, bazı müşteri hizmetlerini otomatikleştirirken daha karmaşık sorunlarda ise insan müdahalesine yönlendirme olanağı sunuyor. Bu yaklaşım hem müşteri memnuniyetini artıyor hem de işletmelerin daha verimli çalışmasına yardımcı oluyor.
8- Hibrit takımlar
Müşteri hizmetlerini güçlendirmek için insan ve makinelerden oluşan hibrit ekipler kurmak mümkün. Bu yöntem, sanal asistanların gerçek yazışmalardan öğrenmelerini ve zaman içinde gelişmelerini sağlar.
9- Kişiselleştirilmiş etkileşimler
Yapay zekâ, geçmiş davranışları analiz ederek ve ürün veya içerik önererek işletmelerin müşteri temas noktalarını kişiselleştirme olanağı sağlıyor, otomatik olarak müşteri görüşmelerini farklı dillere çevirebiliyor.
10- Gelişmiş veri analitiği
Yapay zekâ, şirketlerin envanter yönetimi, talep tahmini ve pazarlama gibi alanlardaki verileri analiz ederek müşteri etkileşimlerini iyileştirmelerine yardımcı oluyor. İşletmeler, bu sayede müşterilerinin başarılı etkileşimlerini takip edebiliyor.