17 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Müşteri deneyimini şekillendiren 10 trend
Haberler

Müşteri deneyimini şekillendiren 10 trend

Marketing Türkiye
1 Eylül 2023
2 dk okuma

Günümüzde müşteri deneyimi, ürün ve hizmetlerin sunumundan daha fazlasını gerektiriyor. Zira müşteriler, ihtiyaçlarına ve tercihlerine uygun şekilde kişiselleştirilmiş deneyimler bekliyor. Hızlı ve kişiselleştirilmiş hizmet talebi artarken, kötü deneyimler tüketicileri rakiplere yönlendirebiliyor. Tam da bu sebeple müşteri etkileşimlerini güçlendirmek, müşteri deneyimi (CX) ekipleri için büyük fırsatlar sunuyor.

Son dönemde ise kişiselleştirilmiş deneyimler sunma ve etkileşimleri daha etkili hale getirme potansiyeline sahip olan yapay zekâ tabanlı araçlar, müşteri deneyimi trendlerinde öne çıkıyor. Müşteri Deneyimi Platformu Exairon’ın hazırladığı yapay zekâ tabanlı “Müşteri Deneyimi Trendleri Raporu” bu alandaki son gelişmelere de ışık tutuyor.

Yapay zekâ ile müşteri etkileşimi alanında yükselen trendler

1- “ChatGPT” ile yeni nesil müşteri etkileşimleri

ChatGPT ile yeni nesil müşteri etkileşimleri, işletmelerin müşterileriyle etkileşim kurma biçiminde devrim yaratmaya hazırlanıyor. ChatGPT, müşterilere hızlı ve kişiselleştirilmiş yanıtlar vererek memnuniyetlerini sağlayan etkileşimli ve özelleştirilmiş deneyimler sunuyor. Sipariş ve rezervasyon süreçlerinde yardımcı olabiliyor, kullanıcılara bilinçli kararlar vermelerine yardımcı olmak için ürünler veya hizmetler hakkında ayrıntılı bilgi sağlayabiliyor.

2- Yapay zekâ destekli pazarlama

Şirketler, pazarlama stratejilerini geliştirmek ve rekabet avantajı elde etmek için yapay zekâ ve veri analitiğini kullanıyor.  

3- WhatsApp Business ile müşteri yönetimi 

Yapay zekâ destekli teknolojileri kullanan işletmeler artık WhatsApp Business aracılığıyla müşterileriyle kolayca iletişim kurabiliyor, daha güçlü bağlantılar oluşturup erişimlerini genişletebiliyor.

4- Whatsapp’ın satış ve pazarlamada etkin kullanımı

WhatsApp’ı satış ve pazarlama için kullanmak neredeyse yüzde 100 okunma oranı ve kişiselleştirilmiş müşteri hizmetleri sunuyor…  

5- Diyalog tabanlı etkileşimler

Sohbet robotları ve sesli asistanlar gibi yapay zekâ tarafından desteklenen diyalog tabanlı etkileşimler giderek daha önemli hale geliyor.

6- Çok kanallı müşteri etkileşimleri 

Müşteriler artık farklı etkileşim kanalları arasında sorunsuz bir geçiş yapma ve tutarlı bir deneyimi yaşama beklentisinde.

7- Otonom müşteri hizmetleri

Yapay zekâ, bazı müşteri hizmetlerini otomatikleştirirken daha karmaşık sorunlarda ise insan müdahalesine yönlendirme olanağı sunuyor. Bu yaklaşım hem müşteri memnuniyetini artıyor hem de işletmelerin daha verimli çalışmasına yardımcı oluyor.

8- Hibrit takımlar 

Müşteri hizmetlerini güçlendirmek için insan ve makinelerden oluşan hibrit ekipler kurmak mümkün. Bu yöntem, sanal asistanların gerçek yazışmalardan öğrenmelerini ve zaman içinde gelişmelerini sağlar.

9- Kişiselleştirilmiş etkileşimler

Yapay zekâ, geçmiş davranışları analiz ederek ve ürün veya içerik önererek işletmelerin müşteri temas noktalarını kişiselleştirme olanağı sağlıyor, otomatik olarak müşteri görüşmelerini farklı dillere çevirebiliyor.

10- Gelişmiş veri analitiği 

Yapay zekâ, şirketlerin envanter yönetimi, talep tahmini ve pazarlama gibi alanlardaki verileri analiz ederek müşteri etkileşimlerini iyileştirmelerine yardımcı oluyor. İşletmeler, bu sayede müşterilerinin başarılı etkileşimlerini takip edebiliyor.   

Pazarlamanın metal yakalısı: Yapay Zeka

featured
1 Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
2 Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
3 EspressoLab'in yeni uygulaması: EslabFinder ya da "EslabTinder"!
EspressoLab’in yeni uygulaması: EslabFinder ya da “EslabTinder”!
4 CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
5 İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Temmuz)
İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Temmuz)
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (11-17 Temmuz)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (11-17 Temmuz)
İki Akdeniz ülkesi, bir tarz: Türkiye’de İtalyan etkisi
İki Akdeniz ülkesi, bir tarz: Türkiye’de İtalyan etkisi
Gündem Endeks (Marketing Türkiye x Bundle): Dijitalde en çok okunan mecralar
Gündem Endeks (Marketing Türkiye x Bundle): Dijitalde en çok okunan mecralar
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

MrBeast'in CMO'luğuna Sinan Deriş getirildi!
Haberler
MrBeast’in CMO’luğuna Sinan Deriş getirildi!
Sena Tufan
5 Haziran 2025
Hakkında yıkım kararı verilen Mandarin Otel'den açıklama: İmar Kanunu'na aykırılık yok!
Haberler
Hakkında yıkım kararı verilen Mandarin Otel’den açıklama: İmar Kanunu’na aykırılık yok!
Sena Tufan
1 hafta önce
TDK, yapay zeka için Türkçeye özgü derlem ve sözlük hazırlayacak!
Haberler
TDK, yapay zeka için Türkçeye özgü derlem ve sözlük hazırlayacak!
Sena Tufan
2 Mayıs 2025
Hailey Bieber markası Rhode'u, kozmetik devi e.l.f.'e rekor fiyata sattı!
Haberler
Hailey Bieber markası Rhode’u, kozmetik devi e.l.f.’e rekor fiyata sattı!
Sena Tufan
29 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.