23 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Müşteri deneyimini şekillendiren 10 trend
Haberler

Müşteri deneyimini şekillendiren 10 trend

Marketing Türkiye
1 Eylül 2023
2 dk okuma

Günümüzde müşteri deneyimi, ürün ve hizmetlerin sunumundan daha fazlasını gerektiriyor. Zira müşteriler, ihtiyaçlarına ve tercihlerine uygun şekilde kişiselleştirilmiş deneyimler bekliyor. Hızlı ve kişiselleştirilmiş hizmet talebi artarken, kötü deneyimler tüketicileri rakiplere yönlendirebiliyor. Tam da bu sebeple müşteri etkileşimlerini güçlendirmek, müşteri deneyimi (CX) ekipleri için büyük fırsatlar sunuyor.

Son dönemde ise kişiselleştirilmiş deneyimler sunma ve etkileşimleri daha etkili hale getirme potansiyeline sahip olan yapay zekâ tabanlı araçlar, müşteri deneyimi trendlerinde öne çıkıyor. Müşteri Deneyimi Platformu Exairon’ın hazırladığı yapay zekâ tabanlı “Müşteri Deneyimi Trendleri Raporu” bu alandaki son gelişmelere de ışık tutuyor.

Yapay zekâ ile müşteri etkileşimi alanında yükselen trendler

1- “ChatGPT” ile yeni nesil müşteri etkileşimleri

ChatGPT ile yeni nesil müşteri etkileşimleri, işletmelerin müşterileriyle etkileşim kurma biçiminde devrim yaratmaya hazırlanıyor. ChatGPT, müşterilere hızlı ve kişiselleştirilmiş yanıtlar vererek memnuniyetlerini sağlayan etkileşimli ve özelleştirilmiş deneyimler sunuyor. Sipariş ve rezervasyon süreçlerinde yardımcı olabiliyor, kullanıcılara bilinçli kararlar vermelerine yardımcı olmak için ürünler veya hizmetler hakkında ayrıntılı bilgi sağlayabiliyor.

2- Yapay zekâ destekli pazarlama

Şirketler, pazarlama stratejilerini geliştirmek ve rekabet avantajı elde etmek için yapay zekâ ve veri analitiğini kullanıyor.  

3- WhatsApp Business ile müşteri yönetimi 

Yapay zekâ destekli teknolojileri kullanan işletmeler artık WhatsApp Business aracılığıyla müşterileriyle kolayca iletişim kurabiliyor, daha güçlü bağlantılar oluşturup erişimlerini genişletebiliyor.

4- Whatsapp’ın satış ve pazarlamada etkin kullanımı

WhatsApp’ı satış ve pazarlama için kullanmak neredeyse yüzde 100 okunma oranı ve kişiselleştirilmiş müşteri hizmetleri sunuyor…  

5- Diyalog tabanlı etkileşimler

Sohbet robotları ve sesli asistanlar gibi yapay zekâ tarafından desteklenen diyalog tabanlı etkileşimler giderek daha önemli hale geliyor.

6- Çok kanallı müşteri etkileşimleri 

Müşteriler artık farklı etkileşim kanalları arasında sorunsuz bir geçiş yapma ve tutarlı bir deneyimi yaşama beklentisinde.

7- Otonom müşteri hizmetleri

Yapay zekâ, bazı müşteri hizmetlerini otomatikleştirirken daha karmaşık sorunlarda ise insan müdahalesine yönlendirme olanağı sunuyor. Bu yaklaşım hem müşteri memnuniyetini artıyor hem de işletmelerin daha verimli çalışmasına yardımcı oluyor.

8- Hibrit takımlar 

Müşteri hizmetlerini güçlendirmek için insan ve makinelerden oluşan hibrit ekipler kurmak mümkün. Bu yöntem, sanal asistanların gerçek yazışmalardan öğrenmelerini ve zaman içinde gelişmelerini sağlar.

9- Kişiselleştirilmiş etkileşimler

Yapay zekâ, geçmiş davranışları analiz ederek ve ürün veya içerik önererek işletmelerin müşteri temas noktalarını kişiselleştirme olanağı sağlıyor, otomatik olarak müşteri görüşmelerini farklı dillere çevirebiliyor.

10- Gelişmiş veri analitiği 

Yapay zekâ, şirketlerin envanter yönetimi, talep tahmini ve pazarlama gibi alanlardaki verileri analiz ederek müşteri etkileşimlerini iyileştirmelerine yardımcı oluyor. İşletmeler, bu sayede müşterilerinin başarılı etkileşimlerini takip edebiliyor.   

Pazarlamanın metal yakalısı: Yapay Zeka

featured
1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
5 Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
Güncel Haberler
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı...
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı…
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu...
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Antep Baklavası, Malatya Kayısısı, Adana Kebap, Antep Fıstığı… Akla ilk gelen "Coğrafi işaret” hangisi?
Haberler
Antep Baklavası, Malatya Kayısısı, Adana Kebap, Antep Fıstığı… Akla ilk gelen “Coğrafi işaret” hangisi?
İrem Alimoğlu
16 Kasım 2025
Airbnb, yeni özelliğiyle seyahati daha sosyal hale getiriyor
Haberler
Airbnb, yeni özelliğiyle seyahati daha sosyal hale getiriyor
İrem Alimoğlu
22 Ekim 2025
Markalardan Ata’ya saygı duruşu: İşte yılın öne çıkan 10 Kasım filmleri...
Haberler
Markalardan Ata’ya saygı duruşu: İşte yılın öne çıkan 10 Kasım filmleri…
Sena Tufan
10 Kasım 2025
İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
Haberler
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
İrem Alimoğlu
28 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.