
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
Sundukları mükemmel müşteri deneyimiyle “Customer Brand” olmaya hak kazanan markalar Zorlu PSM’de gerçekleşen The TECH Summit kapsamında düzenlenen The TECHX Awards töreninde ödüllerine kavuştu. Teknolojinin olanaklarını en iyi deneyimi yaratmak için kullanan markaların halk oylamasıyla belirlendiği The TECHX Awards’da 6 ana bölümde 46 kategoride en iyi deneyimi yaratan markalar ödüllendirildi.
2014 yılından bu yana deneyim alanındaki başarılıları halk oylamasıyla belirleyen ALFA Awards ile e-ticaretin en iyilerini sahnesine taşıyan ECHO Awards yarışmalarının vizyoner bir anlayışla birleşiminden doğan The TECHX Awards sektöre yepyeni bir soluk kazandırıyor. Teknolojiyi en iyi müşteri deneyimini yaratmak için güçlü bir araç olarak kullanan markaları “Customer Brand” olarak ödüllendiren yarışma Türkiye temsili halk jürisi ve eşsiz metodolojisiyle fark yaratıyor.
Marketing Türkiye ve AKADEMETRE Research and Strategic Planning iş birliğiyle gerçekleştirilen The TECHX Awards, bu yıl 6 ana bölümde 46 kategoride, markaların halk oylamasında aldıkları puanlar üzerinde “Customer Brand” ödüllerini sahipleriyle buluşturdu.
Kazananlar nasıl belirleniyor?
Araştırma, Türkiye genelini temsilen TÜİK’in NUTS-1 sınıflandırmasına uygun 12 bölgeyi kapsayacak şekilde tasarlandı. Her bölgedeki örneklem oranları, bölgesel nüfus ve internet erişim oranları dikkate alınarak ağırlıklandırıldı.
Toplamda 18 yaş ve üzeri 1.536 internet kullanıcısıyla online ortamda Computer Assisted Web Interviewing (CAWI) yöntemiyle görüşmeler yapıldı. Araştırma formu; markaların deneyim, inovasyon, sürdürülebilirlik, hizmet, perakende ve dijital performanslarını tüketici perspektifinden değerlendirmeye yönelik olarak hazırlandı.
Nicel veri toplama yaklaşımına dayanan çalışma; geçmiş yıllarda gerçekleştirilen ECHO Awards ve ALFA Awards araştırmalarının metodolojik bütünlüğünü koruyacak biçimde kurgulandı. Veriler, AKADEMETRE Araştırma paneli aracılığıyla online olarak toplandı.
Çalışma kapsamında katılımcılardan, her kategoride deneyimlerini en iyi temsil eden markayı seçmeleri istendi. Elde edilen veriler, markaların farklı deneyim alanlarındaki performans düzeylerini ve tüketici algısını analiz etmek için kullanıldı.
The TECHX Awards kazananları
| Kategori | Marka |
| Sürdürülebilir İnovasyon | Arçelik |
| Deneyimi Sadakate Dönüştüren Marka | Boyner |
| Self Servis Deneyimi | Burger King |
| Mobil Kullanıcı Deneyimi | Garanti BBVA Mobil |
| Müşteri Deneyiminde Sürdürülebilirlik | H&M |
| Duygusal Bağ Kurma Deneyimi | Karaca |
| Operasyonel Mükemmelik | LC Waikiki |
| Marka Deneyiminde Hikayeleştirme | Mavi |
| Veri Odaklı Deneyim Yönetimi | Migros |
| Ambalajda Müşteri Deneyimi | Molfix |
| Yerel Değerlerle Deneyim Yaratımı | Paşabahçe |
| Deneyimde İnovasyon | Pegasus |
| Kişiselleştirilmiş Müşteri Deneyimi | Hepsiburada |
| İletişimde Müşteri Deneyimi | THY |
| Yapay Zekanın En İyi Kullanımı | Trendyol |
| Teslimat/Lojistik Deneyimi | Trendyol Express |
| En İyi Çağrı Merkezi Deneyimi | Turkcell |
| Perakendede Yenilikçi deneyim | Watsons |
| Ürün Deneyimi | Arçelik |
| Çevresel Etkiyi Azaltan Müşteri Deneyimi Projesi | Boyner |
| Mağazacılık Deneyimi | Decathlon |
| En İyi Hizmet Deneyimi | Getir |
| Kapsayıcı Deneyim (Erişilebilirlik&Engelli Dostu) | İGA |
| Çalışan Memnuniyeti Deneyimi | Koç Grubu Şirketleri |
| En İyi Omnichannel Deneyimi | LC Waikiki |
| Çok Kanallı (Omnichannel) Deneyim | MediMarkt Türkiye |
| Deneyimde Hız ve Kolaylık | Migros Hemen |
| Çocuk ve Aile Deneyimi | Opet |
| Kampanya Deneyimi | Pegasus |
| Deneyimi Tavsiyeye Dönüştüren Marka | Pegasus |
| En İyi Dijital Dönüşüm | Teknosa |
| En İyi Dijital Deneyim | Trendyol |
| Kadın Odaklı Deneyim | Trendyol |
| En İyi İş Değişimi ve Dönüşümü | Turkcell |
| Sanal Asistan Chatbot Deneyimi | Türkiye Sigorta |
| Uygulama App Deneyimi | Yemeksepeti |
