9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Müşteri deneyiminin anahtarı Marketing Türkiye Mayıs sayısında!
Haberler

Müşteri deneyiminin anahtarı Marketing Türkiye Mayıs sayısında!

Nafizcan Önder
1 Mayıs 2023
7 dk okuma

“Teleperformance Business Insights Lab” tarafından her yıl Türkiye dahil 16 ülkede ve 20 farklı sektörde gerçekleştirilen “Teleperformance Küresel Müşteri Deneyimi Raporu” dünya çapında yapılan en kapsamlı deneyim tasarımı araştırmaları arasında yer alıyor. 87 bin kişiyle gerçekleştirilen çalışma önümüzdeki dönemde deneyim tasarımı alanına damga vuracak 7 mega trende işaret ederken satır aralarında “mükemmel müşteri deneyimine” odaklanan markalara da eşsiz bir yol haritası sunuyor… Marketing Türkiye’nin “Müşteri deneyiminin 7 mega trendi”ni kapağına taşıdığı Mayıs sayısı gündem yaratan araştırmaları ve röportajlarıyla yayında…

Siyasi iletişim(sizlik)’ten, kurumsal sosyal “zorunluluk”a, “Türkiye’nin Tavsiye Şampiyonları”ndan “Sosyal liderler”e dek günün tüm dikkat noktalarına temas eden dosyalarının yanı sıra Ercan Kesal’la kelimelerin ve hikayenin özüne yolculuğa çıkacağınız keyifli bir röportajla Marketing Türkiye Mayıs sayısı okurlarını bekliyor.

Marketing Türkiye’nin yeni sayısına D&R’lardan ulaşabilir, Dijital Abonelik ile Marketing Türkiye web sitesi üzerinden ve Turkcell Dergilik, Türk Telekom e-Dergi uygulamaları aracılığıyla okuyabilirsiniz.

Keyifli okumalar…

Ali Saydam yazdı: “Tut kelin perçeminden”

Müşteri deneyiminin anahtarı Marketing Türkiye Mayıs sayısında!

Danilo Zanna’lı N Kolay reklamındaki esprili duruş ve doğal olarak anlaşılması pek kolay olmayan ifade işi zora sokmuş. İyi niyet doğruyu bulmak için yetmeyebiliyor…

“Pazarlamanın samimiyetten başka silahı yok”

Müşteri deneyiminin anahtarı Marketing Türkiye Mayıs sayısında!

C Level Club x GalataportBizTalks serisinin ikinci buluşmasında bir araya geldiğimiz Kesal ile hem yeni kitabı “Cebimdeki Ekmek Kırıntıları”nın satır aralarını hem de hikaye anlatıcılığının sırlarını konuştuk. Usta sanatçı, “Tüketici; tıpkı seyirci, tıpkı okur gibi kandırıldığını çabuk fark eder ve affetmez. O yüzden pazarlamanın da samimiyetten başka silahı yok” diyor…

“Siyasi iletişim(sizlik)” yarışında partiler nerede?

Müşteri deneyiminin anahtarı Marketing Türkiye Mayıs sayısında!

Sayılı günler kalan tarihi seçime tüm ittifaklar ve siyasi partiler var gücüyle hazırlandı ve iletişimin dozu günden güne artıyor… Peki siyaset en temelinde bir ikna sanatıysa, hangi partinin iletişim çalışmaları bu sanatı daha iyi sergiliyor? Yanıt Marketing Türkiye adına Kuantum Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Seçim Kampanyaları Araştırması”nda…

Kuşaklara göre annelerin tercihleri

Müşteri deneyiminin anahtarı Marketing Türkiye Mayıs sayısında!

Türk halkının kodlarında kutsal bir yeri olan annelerin tüketim alışkanlıklarının en çok merak edildiği dönemdeyiz. Zira Anneler Günü kapıda… Ancak çok geniş bir yaş aralığı, dolayısıyla birçok kuşağı kapsayan büyük bir kitleden bahsediyoruz. Hal böyle olunca anneleri tek bir prototip üzerinden anlamak pek da mümkün değil. Tam da bu nedenle Marketing Türkiye adına Areda Piar’ın gerçekleştirdiği araştırma annelerin tüketim alışkanlıklarını ve hayata bakışını kuşak farkı üzerinden ele alıyor… Sonuçlar hayli şaşırtıcı….

Turist pazarlamasında başarının sırrı ne?

Müşteri deneyiminin anahtarı Marketing Türkiye Mayıs sayısında!

TL’nin yaşadığı değer kaybıyla birlikte Türkiye ucuz alışveriş cennetine dönüştü. Zira 2019’da 1,6 milyon turist sadece alışveriş için Türkiye’yi tercih ederken, 2022’nin ilk yarısında bu rakam 1,2 milyona çıkarak tüm zamanların ilk yarı rekorunu kırdı. Hal böyle olunca turistler artık markaların oldukça yüksek gelir getiren önemli bir hedef kitlesine dönüştü. Öyle ki perakende kanalında kimi markalar cirosunun yüzde 40’a yakınını bu kitleden elde ediyor… Peki, turistlere yönelik pazarlama stratejilerinin merkezinde hangi içgörüler var? Turistlerin alışveriş alışkanlıkları nasıl şekilleniyor?

Müşteriler için küçük, dünya için büyük bir adım: “Yapı Kredi Step”

Müşteri deneyiminin anahtarı Marketing Türkiye Mayıs sayısında!

“İklim krizi gibi büyük meseleler karşısında nasıl aksiyon alabileceğini bilmeyenleri ve değişim için kendini güçsüz görenleri, sürdürülebilir tercihler yapmaya motive etmemiz gerekiyor” diyen Yapı Kredi Kurumsal İletişim Direktörü Arda Öztaşkın, “Step” projesinin tam da bu içgörü üzerine temellendiğini ifade ediyor. Alışılagelmişin dışına çıkarak “Step” ile müşterileri bilinçli ve sürdürülebilir tercihlere yönlendirdiklerini söyleyen Öztaşkın ile uzun soluklu olması hedeflenen bu ezber bozan projeyi konuştuk….

Türkiye’nin tavsiye şampiyonları

Müşteri deneyiminin anahtarı Marketing Türkiye Mayıs sayısında!

Sadık bir müşteri yaratmanın ardından markaların belki de en büyük hayali o sadık müşterinin bir marka sözcüsüne dönüşüp markayı etrafındakilere tavsiye etmesidir. Bu hayali gerçekleştirmek ise yıllar süren bir çaba ve sonunda ortaya çıkan mükemmel bir deneyimi gerektirir… Marketing Türkiye adına Kuantum Araştırma’nın gerçekleştirdiği, metodolojisine “sürdürülebilirlik” kavramını da dahil ettiği “Türkiye’nin En Çok Tavsiye Edilen Markaları” araştırması tekstilden gıdaya, otomotivden kozmetiğe 10 farklı kategoride tüketicinin gönlüne taht kuran o markalara ışık tutuyor…

Yeni nesil pazarlama teknolojileri

Müşteri deneyiminin anahtarı Marketing Türkiye Mayıs sayısında!

İçinde bulunduğumuz yüzyılın “4. Endüstriyel Devrim” olarak adlandırılmasına neden olan teknolojik gelişmeler, şüphesiz en çok pazarlama sektöründe etki yaratıyor… Pazarlama süreçlerinin giderek daha da önemli bir parçası haline gelen teknolojinin geçirdiği evrim çok daha hızlı adaptasyon gerektiriyor, zamanın ruhuna ayak uydurmayı zorunlu kılıyor… Peki, hızla değişen bu dünyada öne çıkacak pazarlama teknolojileri hangileri? Yeni dönemde pazarlama sektörü için teknolojinin en önemli kullanım alanları neler olacak? Deloitte Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Lideri Hakan Göl öncülüğünde hazırladığımız kapsamlı analiz işte bu sorulara yanıt veriyor…

Tedarik zincirini değere dönüştürenler…

Müşteri deneyiminin anahtarı Marketing Türkiye Mayıs sayısında!

Marketing Türkiye liderliğinde Deloitte Digital ve Kuantum Araştırma uzmanlığıyla tasarlanan Türkiye’nin en büyük B2B zirvesi “B2B Marketing & Management Summit” bu yıl “Değer Zincirinde Yeni Açılımlar” ana temasıyla VakıfBank iş birliğiyle gerçekleştirilecek. 24 Mayıs Çarşamba günü Divan Kuruçeşme’de B2B dünyasının en iyilerini bir araya getirecek olan zirvede, sekiz ana başlıkta B2B sektöründeki son trendler ayrıntılarıyla paylaşılacak. Etkinliğin ardından gerçekleştirilecek olan “B2B Excellence Awards”da ise “Yılın En İtibarlı İş Ortakları” ödüllerine kavuşacak.

E-ticarette “uzmanlık” çağı başlıyor!

Müşteri deneyiminin anahtarı Marketing Türkiye Mayıs sayısında!

E-ticaret sektörünün en kapsamlı zirvesi ECHO Summit, bu yıl “The Great Specialization – Yatay Kapsayıcılıktan Dikey Konsantrasyona” ana temasıyla sektörün en iyilerini sahnesine taşıyacak… Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğiyle beşinci kez düzenlenecek olan etkinlik 25 Mayıs Perşembe günü Divan Kuruçeşme’de sektörü bir araya getirecek. 9 ana, 36 alt başlıkta e-ticaret sektörünün tüm yönleriyle ala alınacağı buluşmada sektördeki en son trendler ilham veren sunumlarla katılımcılara aktarılacak. Zirvenin hemen ardından gerçekleştirilecek olan ECHO Awards’da ise halk jürisiyle belirlenen “E-ticaretin En İyileri” ödüllerine kavuşacak.

İş dünyasının sosyal liderleri

Müşteri deneyiminin anahtarı Marketing Türkiye Mayıs sayısında!

Toplumun nabzını tutan araştırmaların neredeyse tümü sürdürülebilirliğin, bir numaralı gündem maddesi olduğuna işaret ediyor. Yine araştırmalar gösteriyor ki liderin sahiplenmediği sürdürülebilirlik projelerinin fayda üretmesi ve uzun soluklu olması pek de mümkün değil. “Sürdürülebilirlik” konularına hassasiyetle yaklaşan, gerektiğinde inisiyatif alarak elini taşın altına koyan liderler şirketlerinin de bu alanlarda fark yaratmasına öncülük ediyor. Buradan hareketle Yönetim Kurulu Danışmanı Cem Sezgin’in katkılarıyla hazırladığımız “İş dünyasının sosyal liderleri” dosyasında sözü şirketlerine daha iyi bir dünya yaratma hedefiyle liderlik edenlere verdik. İşte o liderler ve gönülden destek verdikleri projeleri…

Kurumsal sosyal “zorunluluk”

Müşteri deneyiminin anahtarı Marketing Türkiye Mayıs sayısında!

Daha yaşanabilir bir dünya için odağına “toplumsal faydayı” alarak KSS’lere imza atan markalar bu yolla hem itibarını hem de satışını artırmayı hedefliyor. Ancak BAREM’in Global Kurumsal Sosyal Sorumluluk araştırması, KSS’lerin satın alma üzerindeki etkisinin değiştiğini gösteriyor… Peki, son dönemde sayıca artan KSS’ler satışları nasıl etkiliyor? Tüketiciler, KSS’lerin samimiyetine ne kadar inanıyor? Yeni dönemin yeni nesil KSS stratejileri nasıl şekilleniyor?

Brandverse Awards 2023 başvuru süreci rekor bir katılımla son buldu…

Müşteri deneyiminin anahtarı Marketing Türkiye Mayıs sayısında!

Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle hayata geçirilen; reklam, pazarlama ve pazarlama iletişimi alanlarında üretilen en başarılı işlerin yarıştığı Brandverse Awards’da başvuru süreci rekor bir katılımla tamamlandı. 9 – 10 Mayıs tarihlerinde Eczacıbaşı Medya ve İletişim Müdürü Ayşen Akalın’ın başkanlığında online olarak bir araya gelecek olan büyük jüri 8 ana kategoride yarışan tüm işleri titizlikle değerlendirerek kazananları belirleyecek. Deloitte Türkiye’nin jüri değerlendirmesine adil ve şeffaf bir rekabet ortamı yaratmak adına uzmanlığıyla katkı yaratıcılık festivalinin kazananları Haziran ayında gerçekleştirilecek görkemli bir törenle ödüllerine kavuşacak.

Medyası da güçlü ticareti de!

Müşteri deneyiminin anahtarı Marketing Türkiye Mayıs sayısında!

Deloitte’un 2023 Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon Öngörüleri raporuna göre sosyal ticaret hacmi 2023 yılında 1 trilyon doları aşacak. eMarketer’e göre ABD’de 14 yaş üzeri kitlede en az bir kez sosyal medya platformu üzerinden alışveriş yapan kişi sayısı 2023 yılında 101,1 milyona ulaşacak. Asya-Pasifik bölgesi ise yüzde 68,5 pazar payıyla sosyal ticarette lider konumda yer alıyor. Peki, yeni dönemi şekillendiren sosyal ticaret markalara ne vadediyor? Sosyal ticaretten maksimum fayda sağlamanın yolları neler? En güncel sosyal ticaret trendleri hangileri?

Liderler ufukta ne görüyor?

Müşteri deneyiminin anahtarı Marketing Türkiye Mayıs sayısında!

Gözlerini 2019 yılında kapatan bir CEO, uykusundan 2023 yılında uyanmış olsaydı muhtemelen hala rüyada olduğunu düşünür, iş dünyasını tanımakta güçlük çekerdi… Zira son birkaç yıllık zaman zarfında başta pandemi ve enflasyon olmak üzere iş dünyasında şiddetli sarsıntılara sebep olan pek çok olay yaşandı… Hal böyle olunca CEO’ların yükümlülüklerini taşıyabilmek için ezbere bildikleri yolları unutup yeni rotalar çizmesi gerekti… Peki bu yeni rotalar neler? CEO’lar gerek olanı biteni gerekse olmaya devam edeni göz önünde bulundurduklarında ufukta ne görüyor? Yanıtlar “PwC 26. Küresel CEO Araştırması”nda…

Çalışanlar yanıtladı: Nasıl iyi işveren olunur?

Müşteri deneyiminin anahtarı Marketing Türkiye Mayıs sayısında!

“Biz burada bir aile gibiyiz” klişesi çalışan perspektifinde geçerliliğini yitireli hayli zaman oldu. Hızla değişen ve dönüşen dünyada iyi bir işveren markası olmanın kodları ise artık çok basamaklı ve “-mış gibi” atılmayan adımlardan geçiyor. Özellikle genç yeteneklerin en yaygın hayali ülke sınırlarından dışarı çıkmakken o yetenekleri yakalamak ve onlarla bir sadakat bağı kurabilmek şimdiye kadar yapılandan çok daha fazlasını gerektiriyor. Peki, iyi bir işveren olmanın kodları neler? Bu kapsamlı ve zorlu sorunun cevabı Marketing Türkiye adına 4C1H Employee Experience & HR Communicators ve YouGov Türkiye iş birliğiyle gerçekleştirilen “Çalışan Gözünden İyi Bir İşveren Nasıl Olur 2023 Araştırması”nda…

Marketing Türkiye Mayıs sayısını okumak için TIKLAYIN

featured Marketing Türkiye Mayıs 2023
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş yerlerinde mobbingin önlenmesi için yeni genelge yayımlandı
Haberler
İş yerlerinde mobbingin önlenmesi için yeni genelge yayımlandı
İrem Alimoğlu
6 Mart 2025
Yapay zeka çağında uzmanlara göre risk altındaki 5 meslek…
Haberler
Yapay zeka çağında uzmanlara göre risk altındaki 5 meslek…
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı görevinden ayrılıyor
Haberler
Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı görevinden ayrılıyor
Sena Tufan
25 Mart 2025
Kim Kardashian'ın dev balonu Times Meydanı'nı ele geçirdi!
Haberler
Kim Kardashian’ın dev balonu Times Meydanı’nı ele geçirdi!
İrem Alimoğlu
6 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.