Mudo, Markafoni ve Microsoft güçlerini birleştirdi
Mudo, Markafoni ve Microsoft online perakende alanında iş birliğine gitti. Microsoft’un bulut bilişim teknolojisi ve e-ticaret çözüm desteği sunduğu işbirliği ile Mudo.com.tr’nin tüm operasyonel ve pazarlama faaliyetleri Markafoni.com tarafından yürütülecek.
Mudo, Markafoni ve Microsoft arasındaki güçbirliği, Mudo Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Taviloğlu, Markafoni Grubu CEO’su İlker Baydar ve Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen’in katıldığı basın toplantısıyla duyuruldu. Yapılan ortaklıkla Mudo, online alışveriş mağazası Mudo.com.tr’yi şirketin en büyük mağazası haline getirmeyi amaçlıyor. Üç yıl içinde e-ticaret cirosunu 10 katına çıkararak 70 milyon lirayı geçmeyi hedefleyen Mudo, bunu online mağaza yönetimini Markafoni çatısı altında sürdürerek başarmaya çalışacak. Microsoft ise Mudo.com.tr’nin online operasyonları için bulut alt yapısı sağlayacak.
Toplantıda konuşan Mudo Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Taviloğlu, Mudo.com.tr’yi 2007 yılında kurarak Türkiye’de online perakendeye yatırım yapan ilk markalar arasında yer aldıklarını ve her yıl katlanarak Mudo’nun büyümesini sağladıklarını söyledi. Taviloğlu şöyle devam etti: “İşimizde en iyiyi yaparken, farklı sektörlerde bizi tamamlayacak diğer başarılı markalarla da iş birliği yaparak büyümeye devam ediyoruz. Bu güç birliği ile dünyalı ürünümüzü dünyaya satabileceğimiz teknolojiyi hizmete sunuyoruz. Mudo.com.tr üzerinden gerçekleştirilecek satışımızın genel ciromuz içerisindeki payını ilk yılda yüzde 5’e, ikinci yılda yüzde 9’a, üçüncü yılda ise yüzde 12 seviyesine çıkarmayı hedefliyoruz.”
“Mudo’yu dünyaya açacağız”
Markafoni Grubu CEO’su İlker Baydar ise yeni işbirliğinin sektörde köklü bir değişime neden olacağını belirtti. Bayrdar, “Markafoni Grubu olarak e-ticaret alanındaki yerel tecrübemizi Naspers’ın global deneyimi ile harmanlayarak, Türkiye’deki moda ve yaşam perakendesi şirketlerinin hizmetine sunmayı hedeflediğimizi bu yılın başında paylaşmıştık. Bugün de, Türkiye perakende sektörünün öncülerinden Mudo ile e-ticaret platformlarında güçbirliği gerçekleştirerek, sektörümüz için çok önemli bir adım atıyor, pazarın sağlıklı büyümesi açısından yepyeni bir model oluşturuyoruz. Türk moda ve yaşam perakendesi sektörüne sağlayacağımız katkılar açısından çok heyecanlıyız, Mudo.com.tr’yi 2015 yılı içerisinde dünyaya açacağız” diye konuştu.
Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen ise “Bu işbirliği Markafoni ile 2015 yılı başında duyurduğumuz Microsoft Bulut Bilişim altyapısının bir anlamda meyvelerini verdiğinin çok değerli bir kanıtı niteliğinde” dedi. Microsoft Türkiye’nin perakende şirketlerine veriden kar elde etmelerine önayak olduğunu dile getiren Özmen, “Yaptığımız araştırmalar gösteriyor ki akıllı veri ile donatılan perakende sektörü dört yılda 94 milyar dolarlık kullanılmayan potansiyeli global anlamda sektöre tekrar katabilir. Şu an gündemimizdeki konu veriye ulaşmak değil veriyle ne yapacağını bilmek, onu doğru kullanmak” açıklamasını yaptı.