20 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Mobil oyun sektörü 2024’te yeniden yükselişe geçti
Haberler

Mobil oyun sektörü 2024’te yeniden yükselişe geçti

İrem Alimoğlu
23 Mart 2025
3 dk okuma

Mobil oyun sektörü, 2024’te yükselişe geçerek oyuncu etkileşimi ve gelirlerde artış sağladı. Geliştiriciler, yeni kullanıcı kazanmaktan çok mevcut oyuncuları elde tutmaya odaklandı. Canlı Operasyonlar ve hibrit gelir modelleri ön plana çıkarken, reklam stratejileri de değişti. Sensor Tower’ın 2025 raporu, sektörün dinamiklerini ve geleceğe dair önemli içgörüleri sunuyor.

Sensor Tower’ın 2025 Mobil Oyun Sektörü Durum Raporu’na göre, 2024 yılında mobil oyun sektörü yeniden ivme kazandı. Küresel çapta uygulama içi satın alma (IAP) gelirleri yüzde 4 artarak 82 milyar dolara ulaştı. Oyuncu etkileşimi de yükseldi; mobil oyunlara harcanan süre yüzde 8 artışla 3,5 trilyon saate, oyun oturumları ise yüzde 12 artışla yeni bir zirveye ulaştı.

Yeni uygulama indirme sayıları yüzde 7 düşerek 49 milyara gerilese de geliştiriciler yeni kullanıcı edinmek yerine mevcut oyuncuları elde tutmaya odaklandı. Bu doğrultuda hibrit gelir modeli kullanan oyunlar, IAP gelirlerinde yüzde 37 büyüme kaydetti.

ABD, 24 milyar dolarlık harcamayla en büyük mobil oyun pazarı olmaya devam ederken, Çin (yalnızca iOS) ve Japonya ilk üçteki yerini korudu. Ancak Japonya’da IAP gelirleri yüzde 6 düştü. Küresel çapta, Strateji ve RPG türleri öne çıkarken, Batı pazarlarında en çok gelir getiren oyunlar sıradan (casual) oyunlar oldu.

Reklam stratejileri de büyük değişimler yaşadı. TikTok, mobil oyunlar için en güçlü keşif platformu haline gelirken, reklam gösterimleri yüzde 67 arttı. Applovin ise mobil oyun reklam yerleşimlerini yüzde 397 artırdı. Geliştiriciler, oyunları canlı servis (live service) modeline dönüştürerek kullanıcı etkileşimini artırmaya odaklandı. Bu strateji, 2024’te uygulama içi satın alma gelirlerinin yüzde 84’ünün Live Ops modellerini kullanan oyunlardan gelmesini sağladı.

Sensor Tower CEO’su ve Kurucu Ortağı Oliver Yeh, “Mobil oyun ekosistemi artık olgunlaştı; geliştiriciler kullanıcıyı elde tutma, kullanıcı katılımı ve gelir elde etme konusunda çok daha başarılı. Yeni kullanıcı edinme maliyetlerinin artmasıyla birlikte, stüdyolar uzun vadeli gelirlerini en üst düzeye çıkarmak için Canlı Operasyonlar ve hibrit gelir modelleri gibi stratejileri benimsiyor” dedi.

Mobil oyun sektörü 2024’te yeniden yükselişe geçti

Raporda öne çıkan diğer önemli bulgular şunlar:

  • Milyar dolarlık kulübe yeni üyeler katıldı: Last War: Survival, Brawl Stars ve MONOPOLY GO! oyunları 2024 yılında 1 milyar doları aşan tüketici harcamalarına ulaştı.
  • Hibrit gelir modeli yükselişte: Reklam ve uygulama içi satın alımları birleştiren hibrit sıradan (hybrid casual) oyun segmenti, oyun içi satın alma gelirlerinde yüzde 37 oranında büyüme gösterdi.
  • Nişancı ve simülasyon türleri güçleniyor: Nişancı (Shooter) ve simülasyon oyunlarına harcanan süre artarken, Batı pazarlarında Royal Match gibi sıradan bulmaca (casual puzzle) oyunları uygulama içi satın alma gelirlerinde liderliği ele geçirdi.
Mobil oyun sektörü 2024’te yeniden yükselişe geçti

  • Latin Amerika ve Ortadoğu büyüme kaydediyor: Asya pazarında uygulama içi satın alma gelirleri yüzde 3 düşerken, Latin Amerika yüzde 13, Ortadoğu ise yüzde 18 büyüme gösterdi. Özellikle Brezilya, küresel oyun yayıncıları için önemli bir kademeli lansman (soft launch) merkezi haline geldi.

Sosyal ağ ve video uygulamalarının yükselişine rağmen, mobil oyun sektörü 2024 yılında gücünü korudu. Geliştiriciler gelir modellerini çeşitlendirirken ve yeni pazarlara açılırken, sektörün önümüzdeki yıllarda da büyümeye devam etmesi bekleniyor.

Bölgesel ve kategori bazında oyun sektörüne ilişkin ayrıntılı analizler için, 2025 Mobil Oyun Sektörü Durum Raporu’nun tamamını buradan okuyabilirsiniz.

Oyun sektörü altın çağını yaşıyor: Türkiye, gamer oranıyla zirvede

featured mobil oyun sektörü
1 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
2 Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
3 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
4 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
5 Markalar “AI slop” ve "dijital yorgunluk" çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
Markalar “AI slop” ve “dijital yorgunluk” çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
Güncel Haberler
Deneyimle fark yaratan markalar belli oldu...
Deneyimle fark yaratan markalar belli oldu…
Google uzmanlarından 2026 için dijital pazarlamanın yol haritası...
Google uzmanlarından 2026 için dijital pazarlamanın yol haritası…
Güvenin anatomisi: Liderlik davranışları şirketlerin kaderini nasıl belirliyor?
Güvenin anatomisi: Liderlik davranışları şirketlerin kaderini nasıl belirliyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Apple, Clips uygulamasının fişini çekti!
Haberler
Apple, Clips uygulamasının fişini çekti!
Sena Tufan
13 Ekim 2025
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Haberler
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Marketing Türkiye
2 gün önce
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Haberler
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
Marketing Türkiye
13 Ekim 2025
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
Haberler
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
Nafizcan Önder
14 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.