11 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Mobil oyun satışları yeniden yükselişte!
Haberler

Mobil oyun satışları yeniden yükselişte!

Nafizcan Önder
8 Aralık 2023
2 dk okuma

Oyunfor, Kasım ayında yapılan oyun ve oyun içi alışverişlere dair güncel verileri yayınladı. Rapora göre bir süredir düşüşte olan mobil oyun satışları tekrar yükselişe geçmiş durumda. En çok oyun içi satış yapılan 10 oyuna da yer verilen rapor, oyun sektörüne ilişkin anlamlı veriler sunuyor… Öyleyse gelin verilere daha yakından bakalım.

Oyun alışverişleri düşüşte!

2023 Kasım ayında oyun alışverişlerinde düşüş trendi devam etti. Yüzde 2’lik bir azalma, 2023 Ocak ayına göre yüzde 3’lük bir düşüşle birleşerek 2022 Kasım ayına kıyasla yüzde 3’lük bir azalmaya işaret etti. Oyun alışverişlerindeki bu düşüşte, artan kur ve bazı oyun firmalarının TL fiyatlandırmasını kaldırması önemli rol oynadı.

Mobil oyun satışları yeniden yükselişte!

PC ve konsol oyun alışverişleri diğer aylara kıyasla gerileme gösterirken, mobil oyunlar artış trendine girdi. 2023 Kasım ayında mobil oyunlar, en çok alışveriş yapılan kategori oldu. Bu dönemde mobil oyunlar kategorisi, son iki yıldır en çok alışveriş yapılan kategori olma özelliğini koruyarak, geçmiş iki aydaki düşüş trendini kırarak yeniden yükselişe geçti.

En çok oyun içi satış yapılan 10 oyun

Mobil oyun satışları yeniden yükselişte!

Kasım ayında Counter Strike 2’nin liderliğindeki oyun sahnesi -Valorant ve League of Legends’daki düşüşe rağmen- mobil oyunlardaki hafif yükselişle renklendi. Oyuncuların ilgisini çeken oyunlar listesinde, özellikle mobil platformda kendine sağlam bir yer bulan üç oyun dikkat çekti.

1.      Counter-Strike 2

2.      PUBG Mobile

3.      Valorant

4.      League of Legends

5.      Call of Duty: Warzone 2.0

6.      Metin2

7.      World of Warcraft

8.      Knight Online

9.      Free Fire

10.    Lords Mobile

İstanbul oyun oynamayı seviyor

Mobil oyun satışları yeniden yükselişte!

Oyun alışverişlerinde, Kasım ayında en çok alışveriş İstanbul’dan yapıldı. İstanbul’u, Ankara, İzmir, Antalya ve Bursa takip etti.

Her yaştan oyuncu ekran başında!

Mobil oyun satışları yeniden yükselişte!

Araştırma verileri gösteriyor ki oyun oynamanın yaşı yok! Kasım ayında toplam oyun alışverişlerinin önemli bir kısmı 21-30 yaş aralığındaki oyuncular tarafından yapılırken (yüzde 46) 30 yaş üzeri oyuncular da yüzde 44 gibi hayli iddialı bir oranı temsil ediyorlar.

featured
1 The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
2 AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
3 Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
4 Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
5 Apple'da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor...
Apple’da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor…
Güncel Haberler
Pinterest, 2026'nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
Pinterest, 2026’nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
Yandex Türkiye, yapay zeka destekli 2025 yılı verilerini açıkladı: Yüzde 75 arama artışı, 43,8 milyar km yolculuk...
Yandex Türkiye, yapay zeka destekli 2025 yılı verilerini açıkladı: Yüzde 75 arama artışı, 43,8 milyar km yolculuk…
Fraksiyonel CMO’lar çağı başlıyor!
Fraksiyonel CMO’lar çağı başlıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Time, Fatih Altaylı’nın “boş koltuğunu” Marketing Türkiye YouTube Rating Report'u kaynak göstererek haberleştirdi…
Haberler
Time, Fatih Altaylı’nın “boş koltuğunu” Marketing Türkiye YouTube Rating Report’u kaynak göstererek haberleştirdi…
Nafizcan Önder
8 Ekim 2025
PR ölür mü? Issız acun kalır mu?
Haberler
PR ölür mü? Issız acun kalır mu?
Marketing Türkiye
7 Kasım 2025
Fisher-Price’tan “Mini Me Moments”: Ebeveyn trendleri bebeklerin oyun dünyasında
Haberler
Fisher-Price’tan “Mini Me Moments”: Ebeveyn trendleri bebeklerin oyun dünyasında
Sena Tufan
1 Ekim 2025
Rekabet Kurumu şirket çalışanlarını diskalifiye edebilir mi?
Haberler
Rekabet Kurumu şirket çalışanlarını diskalifiye edebilir mi?
Marketing Türkiye
6 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.