“Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi” 1 yaşında
Van- Erciş’te Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Türksat ve Turkcell Global Bilgi iş birliğiyle açılan ve birinci yılını geriden bırakan MEBİM 147, şehrin deprem sonrasında zarara uğrayan sosyal ve ekonomik hayatının normalleşmesinde önemli katkılar sağladı. Aynı zamanda bir sosyal sorumluluk projesi de olan iletişim merkezi, yayınladığı kamu spotları ve aldığı çağrılar ile 800 kız çocuğunu eğitime kavuşturdu.
Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi 1 yıl içerisinde 952 bin 225 başvuruyu cevapladı
MEB İletişim Merkezi, Türkiye’nin dört bir tarafından arayan vatandaşların Milli Eğitim Bakanlığı’nın görevleriyle ilgili her türlü bilgi edinme, talep, görüş ve öneri, şikayet başvurularını 7 gün 24 saat karşılıyor. Yakında yurt dışından da çağrı almaya başlayacak olan iletişim merkezi, bu konudaki çalışmalarını sonlandırmak üzere. Van- Erciş’te 100 kişi ile hizmet veren iletişim merkezi bir yıl içerisinde 952 bin 225 başvuruyu cevapladı. MEBİM 147, bugüne kadar en çok “Açık öğretim lisesi iş ve işlemleri”, “4+4+4 eğitim sitemi”, “Mesleki açık öğretim lisesi iş ve işlemleri” ve “Personel işlemleri” konuları ile ilgili olarak arandı. Milli Eğitim Bakanı Sayın Nabi Avcı, MEBİM 147’nin iletişim açısından önemine dikkat çekti: “İletişimde esas olan konuşmak. MEBİM 147, bundan bir yıl önce bu temel amaç üzerinde yükseldi ve öğrencilerimizin, öğretmenlerimizin, velilerimizin eğitime ilişkin bütün sorularına, sorunlarına kulak verdi. Bunların içinde “biz buradayız” diyen 800 kız çocuğumuzun MEBİM 147 sayesinde sesini duyurması ve çocuklarımızın okullarına kavuşmasının ayrıca anılmayı hak ettiğini düşünüyorum. Depremin izlerini silmek amacıyla Van Erciş’te kurulan merkezimiz; depremzedelerle engelli vatandaşlarımızı istihdam eden bölgenin ikinci büyük işletmesi olma özelliğiyle de örnek bir sosyal sorumluluk projesi olmuştur. 7/24 açık bir iletişim kanalı olarak MEBİM 147, Bakanlığımıza da hizmet alanları ile ilgili talepleri, sorun ve beklentileri ilk elden öğrenme, vermiş olduğumuz hizmetleri sürekli olarak gözden geçirip iyileştirme imkânı sağlıyor. Bakanlığımız, TÜRKSAT ve Turkcell Global Bilgi işbirliğiyle hayata geçirilen iletişim merkezimizin kurulmasında ve bugünlere getirilmesinde emeği geçen herkesi yürekten kutluyorum.”
Turkcell Global Bilgi Genel Müdürü Bahadır Pekkan konuyla ilgili yaptığı açıklamada; “Turkcell Global Bilgi olarak deprem sonrasında maddi ve manevi büyük yıkımlara sahne olmuş Van Erciş’te Milli Eğitim Bakanlığı ve Türksat işbirliği ile inşa ettiğimiz iletişim merkezimiz ile şehrin her anlamda gelişimine katkı sağlamış olmaktan ötürü son derece mutluyuz. Milli Eğitim Bakanlığı ile sağladığımız uyum sayesinde bir yıl gibi kısa bir sürede başarılı projelere imza attık. Sağladığımız yüksek müşteri memnuniyeti, alanında uzman çalışanlarımızın gösterdiği başarının ve emeğin bir neticesidir. Kamu kuruluşları ile gerçekleştirdiğimiz iş birlikleri neticesinde ülkemiz adına daha nice güzel işlere imza atacağına yürekten inanıyorum” dedi.