Microsoft’ta “sınırsız izin” dönemi başlıyor | Son 24 saatin gündemi
ABD merkezli teknoloji devi Microsoft çalışanlarına sınırsız izin politikası uygulayacağını duyurdu. The Verge‘de yer alan habere göre şirketin İnsan Kaynakları biriminden sorumlu olan Kathleen Hogan, çalışanlara bir e-posta gönderdi ve Microsoft’un bundan sonra çalışanlarına sınırsız izin hakkı tanıyacağını duyurdu.
16 Ocak’ta yürürlüğe girecek olan bu yeni model Microsoft çalışanlarının artık tatil zamanı biriktirmek için beklemesine gerek kalmayacağı anlamına geliyor. Yani bir başka deyişle sınırsız izin politikasında çalışanların alabileceği ücretli izinler için bir üst limit bulunmuyor. Ayrıca işten ayrılan veya işten çıkarılan çalışanların birikmiş ya kullanılmayan izinleri için de ekstra bir ücret de verilmiyor. Microsoft, birikmiş izni olan çalışanlara Nisan ayında tek seferlik bir ödeme yapacak.
Kathleen Hogan bu yeni modelin son derece normal olduğunu vurgularken “İşlerimizi nasıl, ne zaman ve nerede yaptığımız önemli ölçüde değişti. Bu dönüşümün içerisinde tatil politikamızı da daha esnek bir modele modernize etmek atmamız gereken doğal bir adımdı” diyor.
Mercedes EQ markasına veda mı ediyor?
Alman yayını Handelsblatt Mercedes’in alt markası EQ’ya (Electric Intelligence) veda etmeye hazırlandığını yazdı.
Benzinli ve dizel motorlu otomobil satışlarını 2030 yılına kadar sonlandırmayı taahhüt eden markanın gelecekte tüm ürün portföyünün elektrikli otomobillerden oluşması bekleniyor. Haliyle tüm portföy elektrikli araçlardan oluştuğunda bu dönüşümü temsil eden EQ markasına ihtiyaç olmayacak.
İddialarını bu temele dayandıran ve kaynak olarak şirket çalışanlarına işaret eden Handelsblatt, Mercedes’in EQ markasına 2024 itibarıyla kademeli olarak veda edeceğini belirtiyor.
Volkswagen, son on yılın en düşük teslimatını gerçekleştirdi
Audi, Bugatti, Seat, Skoda ve Porsche markalarını bünyesinde bulunduran Volkswagen Grubu, Volkswagen markasına ilişkin 2022 otomobil araç teslimat rakamlarını duyurdu. Şirket, 2022’de son on yılın en düşük teslimatını gerçekleştirdi.
Açıklanan rakamlara göre Volkswagen araçların satışları yüzde 6,8 gerilerken Audi’nin satışları yüzde 3,9 düştü. Gerilemenin sebeplerinin başında ise çip tedarikinde yaşanan sıkıntılar ve Çin’deki fabrikalarda uygulanan Covid-19 kısıtlamalarına bağlı olarak üretimin aksaması geliyor. Diğer taraftan şirketin elektrikli araç satışları geçen yıl yüzde 23,6 artarak 330 bine yükseldi.
Mitsubishi’den dijital göçebelere özel karavan
Salgınla birlikte ofislerin kapıları kapanınca beyaz yakalı çalışanlar uzaktan çalışmaya alıştı. Hatta bazıları ofisten uzakta olmayı o kadar sevdi ki bilgisayarını yanına alıp özgürce seyahat ederek çalışmaya devam etti. “Ben neredeysem ofisim orasıdır” diyerek yola çıkan çalışanlar “dijital göçebe” olarak adlandırıldı ve sayıları her geçen gün artıyor. Mitsubishi ise ofis olarak da kullanılabilen bir karavan tasarlayarak dijital göçebelerin seyahat seçeneklerini genişletiyor.
Efsane logoların yıllar içindeki değişimi…
Logosundaki “kırmızı”yı Noel Baba’ya taşıyan Coca-Cola’nın ilk logosunun siyah olduğunu daha önce duymuş muydunuz? Ya da 1940 yılında McDonald’s logosunun henüz patates kızartmasının sarısıyla buluşmamış olduğunu? Hafızalarımıza yer etmiş efsane logolar bugünkü hallerine yıllar içerisinde içinde bulunduğu dönemin trendlerine ve görsel iletişim diline göre yeniden dizayn edilerek geldi… Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.