Microsoft, Facebook ve Google diretiyor, Apple kabul etmiyor!

Bilindiği üzere bir uygulamanın iPhone ya da iPad’lerde yer alabilmesi için App Store’da var olması gerekiyor. Bu konuda da tek imtiyaz sahibi yine Apple’ın ta kendisi. Eğer Apple, yayınlamak için gönderdiğiniz bir uygulamanın yayınlama gereksinimlerini ihlal ettiğine karar verirse, uygulamanız Apple App Store’da yer alamıyor. Diğer teknolojik devler Microsoft, Facebook ve Google ise oyun uygulamalarının Apple tarafından incelenmesine izin vermeyince de ipler geriliyor…

Konuya ilişkin Business Insider’a konuşan Apple sözcüsü; App Store’un, müşterilerinin uygulamaları keşfetmeleri ve indirmeleri için güvenli bir yer olduğunu vurgularken “Tüm uygulamalar mağazamıza girmeden önce müşterileri korumayı ve geliştiricilere adil ve eşit bir oyun alanı sağlamayı amaçlayan aynı yönergelere göre incelenir” diyor.

Apple’ın, Netflix ve Spotify uygulamalarına içerik incelemesi yapmaksızın yayın hakkı tanıması ise neden aynı müsamahanın oyun uygulamalarında gösterilmediği sorusunu akıllara getirse de; Apple’a göre sebep hayli açık. Müzik ve filmlerin aksine oyunların interaktif olması Apple için burada bir “standart” kaygısı ve müşteri beklentilerini karşılayamama endişesi oluşturuyor. Apple’a göre, bu beklentiler oyun içeriğinin yanı sıra aranabilirlik, Apple’ın yerleşik hizmetleri aracılığıyla uygulama içi ödeme ve App Store çizelgelerini de kapsıyor.

Devlerden yanıt

Microsoft sözcüsü Perşembe günü yaptığı açıklamada, “Ne yazık ki, Xbox Game Pass Ultimate ile yarattığımız bulut oyun vizyonumuzu Apple App Store aracılığıyla iOS’taki oyunculara ulaştıracak bir yolumuz yok. Apple, tüketicilerini Xbox Game Pass gibi bulut oyunlarından ve oyun aboneliği hizmetlerinden mahrum bırakan tek genel amaçlı platform. Ayrıca oyun uygulamalarına sürekli olarak farklı davranıyor ve etkileşimli içerik içerse bile oyun dışı uygulamalara daha esnek kurallar uyguluyor.” dedi.

Benzer bir açıklama da Facebook COO’su Sheryl Sandberg’den geldi. Sandberg Cuma günü Business Insider’a yaptığı açıklamada, “Maalesef, bağımsız bir uygulama olan Facebook Gaming’de Apple’ın onayını almak için oyun işlevselliğini tamamen kaldırmak zorunda kaldık – yani iOS kullanıcıları Android kullananlara göre daha niteliksiz bir deneyime maruz kalıyor” dedi.

Statista’nın verilerine göre ABD’de akıllı telefon kullanıcılarının neredeyse yarısının tercihi iPhone ve tabletler konusunda da iPad’in ciddi bir üstünlüğü var. Geleceğin ne getireceği elbette ki belirsiz, ancak Microsoft ve diğer devlerin geri adım atmadan mücadelesini sürdüreceği de aşikar.

Kaynak: Business insider

İLGİLİ HABERLER