17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Metropollüler daha hızlı yaşlanıyor
Haberler

Metropollüler daha hızlı “yaşlanıyor”!

Gizem Yıldız
17 Aralık 2023
3 dk okuma

Esas Gayrimenkul’ün FutureBright Group iş birliğiyle gerçekleştirdiği “Orta Yaş Türkiye’si ve Perakende” araştırmasına göre Türkiye’deki emekli sayısı 15,2 milyona ulaştı. Bu rakam 5 Avrupa ülkesinin nüfusunun toplamına denk geliyor… Veriler 2080 yılında Türkiye’deki yaşlı bağımlılık oranının yüzde 43,6’ya ulaşacağı öngörüsüne dikkat çekerken ekonomik refahın yaşlı hissetme konusundaki negatif etkisini de gözler önüne seriyor. Ekonomik refahın olmadığı bir senaryoda ise metropol insanı kırsaldakine oranla daha hızlı yaşlanıyor…

Esas Gayrimenkul ve FutureBright Group iş birliğiyle “Orta Yaş Türkiye’si ve Perakende” başlıklı bir araştırma gerçekleştiren Esas Gayrimenkul, araştırmanın sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı. Araştırmaya başlarken Türkiye nüfusunun yaşlandığı gerçeğinden yola çıkan şirket, yaşlanmanın AVM’ler ve perakende sektörüne etkisini ve beraberinde getirdiği dönüşüm ihtiyacını ortaya koyarken; Deneyim Kaşifleri, Marifetli Muhtarlar, Evhamlı Simyacılar, Hedonistler, Sofistike Bilgiçler ve Teknolojik Çokbilmişler olarak belirlenen 6 temel alışverişçi profilini ve ilgili verileri perakende sektörüne uyarladı.

Emekli sayısı 15,2 milyona ulaştı

Türkiye’de emekli sayısı 15,2 milyona ulaştı. Bu sayı, 5 Avrupa ülkesinin nüfusunun toplamına denk geliyor. Geçen yılın aynı ayına göre emekli sayısı 20 kat arttı. Bunların yalnızca yüzde 15’i kadın çalışanlardan oluşuyor. Sonuçlara göre; EYT ile GİG ekonomisinin büyümeye devam etmesinin, AVM’lerdeki kategorilerin dönüşümünü hızlandıracağı öngörülüyor. Geleneksel kategorilerin AVM içerisindeki oranının süreç içinde yüzde 70’e kadar küçülmesi, GİG ekonomisinin yeni ihtiyaçlarını da içine alacak şekilde yeni kategoriler gelişmeye devam etmesi bekleniyor. Devasa hale gelecek GİG topluluğunun, AVM’lere çekilmesi ve orada tutulması önem arz ediyor. Ayrıca orta yaş Türkiye’si ve GİG ekonomisi alışverişlerde dokunmanın ve görmenin önemini artıracağından, dijitalden fiziksel kanala akışkan bir deneyim sunmak da daha kritik hale geliyor. Bu noktada dönüşümü anlama ve iyi yönetme gerekliliği ön plana çıkıyor.

“Yaş alsa da yaşlanmak zorunda olmayan” bir profil

Yaşlı nüfus son 5 yılda yüzde 22,6 oranında arttı, nüfusun yüzde 9,9’unu oluşturuyor. Yaşlı bağımlılık oranının ise 7 yıl içinde yüzde 19,6 seviyesine geleceği ve hatta 2080’de yüzde 43,6 olacağı öngörülüyor. Araştırma sonuçlarına bakıldığında, “Yaş alsa da yaşlanmak zorunda olmayan” bir profil dikkat çekiyor. Yaşlılığın, fizyolojik yaştan bağımsız, kişinin kendini içsel olarak nasıl hissettiği ve dışarısı tarafından nasıl tanımlandığıyla doğrudan bağlantılı olduğu görülüyor. Kişi ne kadar yüksek enerji ve refahla hayatın içerisinde yer alıyorsa, kendini o kadar az yaşlı hissediyor. Düşük gelir seviyesindeki bir kişi yapmak istediği şeyleri yapabilecek enerjiyi kendisinde hissetmesine rağmen koşullar buna izin vermediğinden durağan ve tekdüze hayatı nedeniyle çok daha yaşlı hissediyor. Metropolde yaşayan kitle şehir temposunun yoruculuğundan ötürü kırsalda yaşayan kitleye kıyasla daha erken yaşlarda kendini “yaşlı” hissedebiliyor. Kamusal alanlarda lüzumsuz görülme, kimi zaman ötekileştirme halleri de kişinin yaşlı hissetmesine yol açan nedenler arasında.

Araştırma sonuçları hakkında detaylar veren Esas Gayrimenkul COO’su Nevzat Yavan, “XIV. AYD Zirvesi’nde ‘Orta Yaş Türkiye’si ve Perakende’ araştırmamızın çıktılarını sektörümüzle paylaştık. AVM’lerin ve perakendecilerin Türkiye’de büyümeye devam eden 38-55 yaşın beklentilerini iyi anlaması ve stratejilerini güncellerken bu konuya odaklanması gerekiyor. Bu kitlenin bir bölümü daha fazla harcanabilir gelire sahip olacak, çoklu kanalları iyi kullanacak ve bilinçli alışverişi önemseyecek. Bu yeni müşteri kategorisini ve potansiyelini iyi anlamamız ve buna odaklamamız şart. Orta yaşın büyümesi, iyi yaşam beklentisini büyütmeye devam edecek. AVM’lerin ve perakendecilerin iyi yaşamı destekleyecek uygulamaları/kategorileri/formatları oluşturmayı hızlandırması gerekecek. Türkiye’de orta yaşın büyümesi ve yaşlı bağımlılık oranlarının 7 yıl içinde yüzde 19,6 seviyelerine ulaşma beklentisi, AVM’lerin kısmi dönüşümlerinde önemli fırsatlar yaratabilir. Sadece Türkiye yaş almıyor, AVM sektörü de yaşlanıyor. AVM’lerin büyük çoğunluğunun 15 yaşın üstünde olduğu düşünüldüğünde, Esas Gayrimenkul’ün daha önce de sektörle paylaştığı müşteri profilleme araştırması ve yaşam tarzı araştırmalarında görülen ve bu son çalışmada da ortaya çıkan içgörülere odaklanma ihtiyacı kendini gösteriyor” dedi.

FutureBright Group Kurucu Ortağı Akan Abdula ise “Türkiye hızla yaş alıyor. Orta yaş öbeği hızla büyüyor. Bu yeni orta yaşları sıfırdan tanımamız gerekecek çünkü geçmişten gelen yaş almayla ilgili bilgi birikimimiz, bu kitleleri hiç temsil etmiyor. Bir derinlik eksikliği ile karşı karşıyayız. Bir kere bu öbek için yaşlanma biyolojik bir mesele değil, bir seçim. Yaş almaya bir seçim olarak bakan ve hayatının kontrolünün kendi elinde olduğunu düşünen bu büyüyen kitlelere, AVM’ler geçmişe göre çok farklı yaklaşmak zorunda. Yeni orta yaşlar için “yaşam kalitesinin” ve “iyi olma halinin” ne anlama geldiğini iyi anlamamız lazım. Refah ve hazzın referanslarını yeniden çizmemiz lazım. Bu referanslar doğrultusunda da yeni tüketici deneyimlerini kurgulamamız lazım. EsasLabs olarak bu çalışma ile konunun fitilini yaktık, şimdi hep beraber derinleştirme zamanı” şeklinde konuştu.

Arda Öztaşkın: “İklim Değil, İnsanlık Krizi”

Esas Gayrimenkul featured FutureBright Group
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yaşamları değiştiren Darüşşafaka Giriş Sınavı 25 Mayıs’ta, 42 ilde yapılacak!
Haberler
Yaşamları değiştiren Darüşşafaka Giriş Sınavı 25 Mayıs’ta, 42 ilde yapılacak!
Nafizcan Önder
8 Mayıs 2025
Burger King, McDonalds açılışına gölge düşürdü!
Haberler
Burger King, McDonalds açılışına gölge düşürdü!
İrem Alimoğlu
15 Mayıs 2025
Trump’tan yeni ticaret hamlesi: iPhone üretimi ülkeye dönebilir
Haberler
Trump’tan yeni ticaret hamlesi: iPhone üretimi ülkeye dönebilir
İrem Alimoğlu
9 Nisan 2025
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Sena Tufan
14 saat önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.