11 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Nikeland'den Gucci Town'a metaverse'ün en başarılı 5 markası
Haberler

Nikeland’den Gucci Town’a metaverse’ün en başarılı 5 markası

Nafizcan Önder
16 Kasım 2022
3 dk okuma

Metaverse dendiğinde pek çoğumuzun aklında bilim kurgu filmlerinden aşina olduğumuz biçimde; sanal gerçeklik gözlükleriyle, paralel bir evrende, fiziksel dünyanın gerçeklik hissinden tamamen koptuğumuz bir deneyim canlanıyor. Hikayenin bir gün o noktaya erişebileceğini söylemek mümkün ancak bugünün metaverse evreni daha çok o günlere bir hazırlık dönemi gibi. Kullanımı yaygın teknolojilere göre dizayn edilen metaverse evrenleri bugün en çok oyunlaştırılmış gerçeklik üzerinden şekilleniyor. Buna en iyi adapte olan markalarsa kuşkusuz fark yaratıyor…

Basitleştirmek adına, metaverse’ü kullanıcıların birbirleriyle etkileşime girebildikleri, alışveriş yapabildikleri ve farklı deneyimler arasında hareket ederken kimliklerinin bir miktar sürekliliğini koruyabildikleri sanal bir dünya olarak tanımlayabiliriz. Özellikle bu çalışma prensibi göz önünde bulundurulduğunda, Roblox bu evrenler içerisinde en popüler olanların başında geliyor.

Öncelikle çocuklar için tasarlanan Roblox, kullanıcıların kendi deneyimlerini tasarlamalarını sağlayan çevrimiçi bir oyun platformu. 2022 ortası itibariyle günlük 52 milyondan fazla aktif kullanıcısı olduğu tahmin edilen devasa kitlesi göz önüne alındığındaysa elbette devreye farklı sektörlerdeki markalar giriyor… Etkileşim kurmak için eşsiz bir fırsat olan platformda öne çıkan 5 markayı ve projesini gelin daha yakından inceleyelim…

McCain Foods – Geleceğin Çiftlikleri

Nikeland'den Gucci Town'a metaverse'ün en başarılı 5 markası

Kanadalı dondurulmuş gıda şirketi McCain Foods, gençleri rejeneratif tarım uygulamalarının faydaları konusunda eğitmeyi hedefleyerek Roblox’ta bir aktivasyon başlattı.

Aktivasyona verilen adla “Geleceğin Çiftlikleri”, markaların oyun ve sanal dünyaları yalnızca daha genç bir kitleyle etkileşim kurmak ve bu kitle arasında pazarlama yapmak için değil, aynı zamanda bu kitleyi eğitmek için de hayata geçirildi. Marka mevcut aktivasyonuyla sürdürülebilir tarımın endüstriyel tarım uygulamalarından daha değerli bir alternatif olduğu mesajını vermeyi hedefliyor…

Samsung – Süper Yıldız Galaksisi

https://www.youtube.com/watch?v=8gaynB5hSoE

Roblox’ta başarılı işlere imza atan markalardan birisi de Samsung. Şirket, geride bıraktığımız Haziran ayında Roblox’ta “Samsung Superstar Galaxy”yi aktive etti.

Metaverse’ün dinamiklerini oldukça başarılı bir biçimde deneyimleten aktivasyon, sanal bir “fütüristik uzay istasyonunda” gerçekleşti. Yıldız pop ikonu Charli XCX’in de avatarıyla dahil olduğu projede katılımcılar pop yıldızının Roblox’taki performansını izledi…

Gucci Town

Nikeland'den Gucci Town'a metaverse'ün en başarılı 5 markası

Metaverse’te yaptıklarıyla adından söz ettiren markalardan biri de moda devi Gucci. Sanal evren için tasarladığı çantaların satış fiyatının fiziksel mağazalarındaki çanta fiyatlarıyla yarışır olması uzun süre konuşulmuştu. Ancak markanın metaverse’teki çalışmaları elbette bunla sınırlı değil.

Geçtiğimiz baharda marka, Gucci’nin konsept mağazası Vault’un dijital modellemesini Roblox’a taşıyarak “Gucci Town”un lansmanını gerçekleştirmişti.

Gucci Town halen Roblox’ta varlığını sürdürüyor ve kapılarını avatarlara açıyor! Ziyaretçileri arasında yıldız isim Miley Cyrus’ın da olduğunu belirtmeden geçmeyelim…

Chipotle Burrito Labirenti

Nikeland'den Gucci Town'a metaverse'ün en başarılı 5 markası

Chipotle Mexican Grill’in uzun yıllardır süren bir geleneği var. Şirket Cadılar Bayramı’nda restoranlarına kostümle gelen müşterilerine lezzetli burrito’larını ücretsiz bir şekilde servis ediyor. Covid-19 pandemisinde restoranların sağlık önlemleri adına kapatılmasının ardından marka bu geleneği metaverse’e taşımaya karar vermiş ve takipçileri için Roblox’ta eğlenceli bir evren inşa etmişti.

Chipotle Mexican Grill, “Chipotle Burrito Labirenti”nin lansmanın yapıldığı gün şirket tarihindeki en yüksek bir günlük uygulama indirme ve en yüksek dijital işlem sayısına ulaşmayı da başardı!

Chipotle’ın Pazarlama Müdürü Chris Brandt, ise bu başarıyı “Kesinlikle limondan limonata yaptık” sözleriyle özetledi…

Nikeland

Spor giyim devi Nike, Kasım 2021’de Roblox’a dayalı sanal bir deneyim olan Nikeland’ı kullanıma sunduğundan bu yana, gelişen metaverse’te geniş çapta bir güç merkezi ve deneyim tasarımcısı olarak referans noktası olarak anılmaya başlandı. Ziyaretçiler Nikeland’de oyun oynayabiliyor, sosyalleşebiliyor veya en yeni Nike ekipmanlarını deneyebiliyor.

Nikeland, Roblox’tan alınan verilere göre 25 milyondan fazla kez ziyaret edildi . Nike’ın Roblox’taki muazzam başarısı, çok sayıda insanın, ilgi çekici ve eğlenceli olması koşuluyla, “markalı sanal deneyimler”de zaman geçirmeye istekli olduğunu tartışmasız bir şekilde gösterdi.

Nikeland’i yarattıktan kısa bir süre sonra marka, sanal ayakkabılar konusunda uzmanlaşmış bir NFT stüdyosu olan RTFKT’yi de satın aldı…

Kaynak: The Drum

Türkiye’nin metaverse ile imtihanı

featured
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
3 Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
4 Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: "Shell, BP’yi satın alabilir"
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: “Shell, BP’yi satın alabilir”
5 Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Güncel Haberler
Çalışan gelişimi artık "lüks" değil, stratejik bir zorunluluk
Çalışan gelişimi artık “lüks” değil, stratejik bir zorunluluk
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Markaların sosyal sorumlulukta "samimiyet" sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
Haberler
Markaların sosyal sorumlulukta “samimiyet” sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Çalışanlar artık daha çok güven, daha çok eşitlik ve daha çok aidiyet istiyor
Haberler
Çalışanlar artık daha çok güven, daha çok eşitlik ve daha çok aidiyet istiyor
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Cheetos yedikten sonra elini üzerine silenler buraya!
Haberler
Cheetos yedikten sonra elini üzerine silenler buraya!
Sena Tufan
9 Nisan 2025
OpenAI'dan Elon Musk'a dava!
Haberler
OpenAI’dan Elon Musk’a dava!
Sena Tufan
11 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.