9 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Meta reklam modelinde geri adım: AB baskısı sonuç verdi
Haberler

Meta reklam modelinde geri adım: AB baskısı sonuç verdi

Sena Tufan
41 dakika önce
1 dk okuma

Meta, Avrupa Birliği ile uzun süredir devam eden gerilimde kritik bir manevra yaptı. Şirket, tartışma yaratan reklam modelini yeniden düzenlemeyi kabul ederek hem kullanıcı tarafındaki eleştirileri yumuşatmayı hem de milyar dolarlık cezaların önüne geçmeyi hedefliyor.

Avrupa Komisyonu’ndan salı günü yapılan açıklamaya göre Meta, Facebook ve Instagram kullanıcılarına “daha az ve kişiselleştirilmiş reklamlar” seçeneği sunacak. Bu adım, markanın geçtiğimiz yıl hayata geçirdiği ve büyük tepki çeken “veri paylaş ya da reklamsız abonelik için ödeme yap” modelinde önemli bir yumuşama anlamına geliyor.

AB, Nisan ayında Meta’ya 200 milyon Euro para cezası kesmiş ve reklam modelini kullanıcı haklarına uygun hale getirmesi için süre tanımıştı. Şirket gerekli adımları atmasaydı, günlük küresel gelirinin yüzde 5’ine varan yaptırımlarla karşı karşıya kalacaktı. Komisyon, değişikliklerin nihai incelemesinin devam ettiğini ancak yapılan düzenlemeleri “olumlu bir başlangıç” olarak nitelendirdi.

Washington-Brüksel hattında tansiyonu arttı!

Meta soruşturması, AB’nin teknoloji devlerini daha sıkı kurallara tabi tutmayı amaçlayan Dijital Pazarlar Yasası (DMA) kapsamında yürütülüyor. Ancak bu süreç, Washington ile Brüksel hattında tansiyonu artırdı. Elon Musk’ın X platformuna kesilen 120 milyon euro’luk ceza sonrası ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, AB’nin adımlarını “Amerikan platformlarına ve halkına saldırı” olarak tanımladı. ABD’nin AB Büyükelçisi Andrew Puzder ise söz konusu düzenlemeleri “yetki aşımı” ve “sansür girişimi” olarak değerlendirdi.

Meta’nın yanı sıra WhatsApp, Google, Amazon ve Microsoft gibi devler de AB’nin yoğunlaşan antitröst baskısıyla karşı karşıya. Tüm bu gelişmeler, küresel teknoloji ekosisteminde regülasyon eksenli yeni bir güç mücadelesinin şekillendiğine işaret ediyor.

Kaynak: The Verge

featured Meta
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
3 Black Friday'in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Black Friday’in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
4 Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
5 YouTube'ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
Güncel Haberler
Publicis, yüz yıllık yolculuğunu “pes etmeyen aslan” ile kutluyor
Publicis, yüz yıllık yolculuğunu “pes etmeyen aslan” ile kutluyor
Meta reklam modelinde geri adım: AB baskısı sonuç verdi
Meta reklam modelinde geri adım: AB baskısı sonuç verdi
108 milyar dolarlık hamle: Paramount, Warner Bros. için devreye girdi
108 milyar dolarlık hamle: Paramount, Warner Bros. için devreye girdi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
Haberler
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, The TECH Summit öncesinde bir araya geldi
Haberler
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, The TECH Summit öncesinde bir araya geldi
Sena Tufan
3 hafta önce
Ekranlar artık hiç kapanmıyor: Süre 6 saati aştı!
Haberler
Ekranlar artık hiç kapanmıyor: Süre 6 saati aştı!
Sena Tufan
19 Ekim 2025
İşiyle sağlıklı bağ kuramayan çalışanlar çağındayız. Peki neden?
Haberler
İşiyle sağlıklı bağ kuramayan çalışanlar çağındayız. Peki neden?
Sena Tufan
12 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.