7 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
meme
Haberler

“Meme”lerin markalara ne faydası var?

Seda Başpınar
24 Aralık 2022
1 dk okuma

İnternette mizah yapma kültürünün önemli bir parçası olan “meme”ler kullanıcılar arasında oldukça popüler. Fenomen olmuş olay ya da kişilerden yola çıkarak yapılan bu görsellerin popülaritesi doğal olarak markalar için de anlam ifade ediyor. Global Web Index tarafından yapılan bir ankete göre ise kampanyalarında meme’lere yer veren markalar, özellikle gençlerin gözünde cesur bir imaj çiziyor. Ankete katılan Z’lerin yüzde 35’inin meme’leri kullanan markalara karşı pozitif bir yaklaşımı olması bu durumu destekliyor.

İnternet kuşağı olarak bilinen Z’lerin meme’lere daha çok aşina ve açık olması şaşırtıcı değil. Ancak araştırma Baby Boomer’ın yüzde 23’ünün haftada en az bir kez karşılaştığı meme’leri arkadaşlarına gönderdiğini ortaya koyuyor. Hatta Baby Boomer’ların yüzde 8’i meme’ler paylaşan sosyal medya hesaplarını takip ediyor.

Araştırmanın öne çıkan diğer verileri ise şöyle:

  • Z kuşağının yüzde 56’sı, Y kuşağının ise yüzde 45’i haftada en az bir kez sosyal medyada paylaşılan meme’lere denk geliyor. Z’lerin yüzde 52’si Y’lerin yüzde 42’si ise bunlar başkalarıyla paylaşıyor.
  • “Meme’leri kişisel hesabınızdan paylaşır mısınız?” diye sorulduğunda Z ve Y kuşağının yüzde 26’sı “Evet” cevap verirken, bu oran X kuşağında yüzde 11, Baby Boomer’da yüzde 11’i düşüyor.
  • Meme’lerin orijinal ve etkileyici olması ise Z’lerin yüzde 15’i, Y’leri yüzde 11, X’lerin yüzde 7’si ve Baby Boomer’ların yüzde 4’ü için oldukça önemli.
  • Katılımcıların yanıtları genel olarak değerlendirildiğine yüzde 59’luk bir kesim meme’lere yer verilen reklam kampanyalarını beğendiğini dile getiriyor. Z kuşağının yüzde 64’ü, Y kuşağının 62’si, X kuşağının yüzde 52’si ve Baby Boomer’ın yüzde 41’i meme’lerin pazarlamanın bir parçası olması fikrine sıcak bakıyor.

2023’te dijital pazarlamaya hangi trendler yön verecek?

featured
1 Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
2 İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
3 Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
4 Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
5 Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
Güncel Haberler
Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu...
Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu…
Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Audi, “Car Couture” kampanyasında moda ve yolları buluşturdu
Haberler
Audi, “Car Couture” kampanyasında moda ve yolları buluşturdu
Sena Tufan
24 Eylül 2025
Z kuşağı için yapay zeka vazgeçilmez! Peki ama neden?
Haberler
Z kuşağı için yapay zeka vazgeçilmez! Peki ama neden?
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Kafeler evlere taşınıyor!
Haberler
Kafeler evlere taşınıyor!
İrem Alimoğlu
17 Eylül 2025
Kodak’tan koleksiyon kültürüyle nostaljiyi buluşturan yeni sürpriz: “Charmera”
Haberler
Kodak’tan koleksiyon kültürüyle nostaljiyi buluşturan yeni sürpriz: “Charmera”
Sena Tufan
11 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.