Medyada Sevgililer Günü rüzgarı nasıl esti?
Her yıl Şubat ayı ile başlayan Sevgililer Günü telaşı, bu yıl da markaların renkli ve eğlenceli kampanyalarıyla ekonomiye hareketlilik kattı. Markalar, TV’ye verdikleri dikkat çekici reklamlarla satış yükseltmeyi beklerken, basın da bu özel gün ile ilgili çeşitli haberler yayınladı. Medya Takip Merkezi’nin 1-15 Şubat tarihlerini içeren araştırmasına göre, Sevgililer Günü ile ilgili TV’ye reklam veren markaların sayısında bir önceki yıla oranla yüzde 55 düşüş yaşanırken, verilen reklamların oranının ise hemen hemen aynı kalması dikkat çekti.
Sevgililer Günü’ne en büyük bütçeyi mücevher markaları ayırdı…
Sevgililer Günü ile ilgili TV’de toplamda 18 markanın 3 bin 114 reklam spotu yayınlanırken, bu özel günle ilgili reklamlar, 13 saat süreyle ekranlarda kaldı. 14 Şubat’a özel en fazla reklamı veren marka ise Favori oldu. Sevgililer Günü’ne özel hazırladıkları kampanya ile çiftlere seslenen Favori’nin ekranlarda 867 reklam spotu yayınlandı. Reklam kampanyası ile TV’de 3 saati aşkın görünüm sağlayan marka, süreye göre de ilk sırada yer aldı. Televizyon kanallarına 14 Şubat ile ilgili en fazla reklam veren bir diğer marka ise Zen oldu. Zen’i sırasıyla, Koçak Gold, Altınbaş, Gülaylar Gold ve Atasay izlediler. Sevgililer Günü ile ilgili TV’ye en çok reklam veren ilk 10 markanın 8’i mücevherat sektörüne aitken, bu sektör dışında sadece Maximum Kart ve TEB, 14 Şubat temalı reklamları ile öne çıkan markalar oldular.
Basının 14 Şubat’a ilgisi azaldı…
MTM’nin aynı araştırmasında, basının Sevgililer Günü’ne ne kadar yer ayırdıkları da incelendi. 2 bini aşkın gazete ve dergiler üzerinden yapılan araştırmaya göre, Sevgililer Günü ile ilgili basında 4 bin 606 haber ve yazı yer alırken; bu özel günle ilgili yayınlanan haber ve yazılarda 2012’ye oranla yüzde 20 düşüş olduğu belirlendi.
Güncel Haberler