Medya devleri, internet devlerine karşı reklam atağında
Dijital reklam harcamalarında en çok gelir elde eden internet şirketleri Microsoft, Google ve Facebook‘un olduğu reklam geliri pastasından pay kapmak isteyen dünyanın en büyük medya şirketleri, bir ortaklığa giderek ittifak oluşturdular. The Guardian‘ın öncülüğünde Pangaea Alliance adıyla kurulan ortaklıkta Financial Times, CNN International, Reuters ve Economist bulunuyor. Dijital reklam alanlarını bir havuzda birleştirerek 110 milyondan fazla okuyucuya ulaşmayı amaçlayan ortaklık, internet reklamcılığında yeni bir rekabetin habercisi.
Reklamverenlere geniş ölçekte hizmet sunarak medya kuruluşlarının ilgi odağı haline gelen online reklam pazarı tahmini global hacmi Group M‘e göre 60 milyar dolar seviyesinde. eMarketer ise sadece İngiltere’de Google ve Facebook’un 1 milyar pound üzerinde bir online reklam hacmine sahip.
Dünyanın dev yayıncılık şirketlerinin programatik işbirliği Pangaea Alliance, reklamverenlere etki gücü yüksek ve güvenilir bir izleyici kitlesi sunmayı planlıyor.
The Guardian’a konuşan Financial Times Reklam Satış Direktörü Dominic Good, “Reklamverenlerimiz, bizi tercih ederken Financial Times okurlarının kalitesini alıyor ve güvenilir olduğumuzu biliyorlar” dedi. Good sözlerine, “Pangaea Alliance ise birinci sınıf reklamverenlerin tekliflerini güçlendirecek bir girişim olacak” dedi.
Pangaea Alliance, Nisan ayı içerisinde beta olarak hizmet vermeye başlayacak ve 2015 son çeyreğinde de tamamen yayına geçmiş olacak.