15 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Mecidiyeköy metro girişine bırakılan dev çanta kimin?
Haberler

Mecidiyeköy metrosundaki sahipsiz çantanın sahibi bulundu!

Günseli ÖZEN
7 Aralık 2022
3 dk okuma

Sessiz sedasız devasa kırmızı bir çanta belirdi Mecidiyeköy meydanında. Epeyce de ses getirdi. Sosyal medyada paylaşıldı, sahibi arandı. Nihayet çantanın metaforladığı konu ortaya çıktı, sahibi de bulundu. O çanta sizin, benim, bizimdi. Kaybeden ise bugün eğitim fırsatını kaçırcak olan gençler…

Türk Eğitim Vakfı’nın (TEV) Genel Müdürü Banu Taşkın ve Kurumsal İletişim Müdürü Zeynep Canan Sülün ile “sahipsiz çanta” kampanyasını konuşmak üzere buluşuyoruz. Kampanya okulunu maddi olanaksızlıklar nedeniyle yarım bırakan başarılı öğrencilere dikkat çekmek için tasarlanmış. “Başarılı” kelimesinin altını çizerek söylüyorum, TEV bursiyeri olmak hiç de kolay değil çünkü TEV burs vermiyor, bursiyerler başarılarıyla bursu hak ediyor.

Sahibini arayan çanta kampanyası hiç sesini çıkarmadan toplumsal duyarlılığımıza güçlü bir tokat atıyor. Fikri bulanı kutlamak gerek. Başarılı bir gerilla pazarlama kampanyası olarak literatürümüze geçecek olan meşhur çantanın fikirden sergilenmesine kadar sürecini TEV Genel Müdürü ve Kurumsal İletişim Müdüründen dinledim…

“Yarıda Kalmasın’dan” “Bu Çanta Kimin’e” kesintisiz mesaj

“Sahipsiz çanta” sosyal medyada epey ses getirdi. Türkiye Eğitim Vakfı’nın yeni gerilla pazarlama projesi kapsamında iki metrelik sırt çantası İstanbul’un en işlek meydanı Mecidiyeköy metro/metrobüs durağında tanımsızca sergilenmeye başladı. Güçlü bir metaforla eğitime ulaşamayan gençlerin hayalleri sırt çantasıyla betimlendi.

Türk Eğitim Vakfı (TEV), burs mülakatlarında duyduğu gerçek hikayelerden yola çıkarak üniversiteli gençlerin eğitime ulaşma çabasına dikkat çekmek üzere tasarlandı. Çantanın ilk ortaya çıktığı lokasyon olarak İstanbul’un en işlek konumu tercih edildi. “Bu Çanta Kimin?” isimli proje kapsamında tasarlanan iki metrelik sırt çantası bir fanusun içerisinde durakta sahibini bekledi.

Proje nasıl ortaya çıktı?

Mecidiyeköy metrosundaki sahipsiz çantanın sahibi bulundu!

Yükseköğretim Kurulu’nca açıklanan istatistiklere göre, Türkiye’de 2021-2022 akademik yılında üniversitelerde 8 milyon 296 bin 959 öğrenci eğitim alıyor. Artan öğrenci sayısı ve ekonomik zorluklar nedeniyle bu sene daha fazla öğrenci eğitimlerine devam etmek için desteğe ihtiyaç duyuyor.  TEV’in burs başvurularında da bu yıl artış görülmüş. 2022 Eylül ayı burs başvurularına göre bu yıl 690 fakülteden 55 bin öğrenci burs başvurusu yapmış. Burs mülakatlarında, her 5 öğrenciden 3’ü okulu bırakma ihtimalinin yüksek olduğunu belirtmiş. 2022 Ekim ayında TEV tarafından belirlenen kriterlere uygun olan 15 bin öğrenci mülakata davet edilmiş. Bu öğretim yılında toplam 12 bin öğrenciye burs verilecek. TEV’in “Bu Çanta Kimin?” projesi de işte bu mülakatlardaki hikayelerden yola çıkılarak oluşturulmuş.

Çantanın ortaya çıkış hikayesine gelince; TEV burs başvurularında yapılan mülakatlarda öğrencilerin anlattığı hikâyeler ve yaşadıkları zorluklar esin kaynağı olmuş.

TEV Mezunu kadınların yüzde 71’i iş hayatında

Mezun ve eğitimlerine halen devam eden bursiyerlerle gerçekleştirilen TEV Etki Analizi araştırması kurumun fayda yaratan çalışmalarını da gözler önüne seriyor:

  • TEV’den burs almak daha yüksek eğitim alma olasılığını 10 kat artırıyor.
  • TEV bursiyerlerinin yarısından fazlası, TEV olmasaydı üniversite hayatının yarım kalacağını, sosyal ve kültürel açıdan eksik olacağını ifade ediyor.
  • TEV bursiyerlerinin yüzde 95’i aldıkları burs sayesinde ailesine yük olmadan ve çalışmak zorunda kalmadan eğitim hayatına devam ettiğini söylüyor.
  • TEV bursiyeri olmanın çalışma hayatına katılma konusundaki etkisi kadınlar üzerinde çok daha fazla. TEV Mezunu kadınların yüzde 71’i iş hayatında.
  • Başka bir dinden insanlar, başka bir milletten insanlar ve ilk kez tanışılan insanlara güven derecesinden oluşturulan Güven Endeksi’ne göre TEV bursiyerlerinin – kadınların ağırlıklı olmak üzere – daha yüksek güven derecesine sahip olduğu görünüyor.
  • TEV mezun bursiyeri olmak, gönüllülük eğilimini 3 kat artırıyor.
  • TEV mezun bursiyeri olmak daha iyi bir topluma ulaşmada sivil toplum kuruluşlarının etkisinin olabileceğine inanma eğilimini 5 kat artırıyor. Kadınların bu görüşe erkeklerden daha fazla katıldıkları da görülüyor.
  • TEV bursiyeri olmak, daha iyi bir toplum için mevcut sorunların çözümünde hayırseverlerin etkili olacağına inanma eğilimini 3 kat artırıyor.
  • TEV mezunları arasında okulda ve diğer sosyal ortamlarda tanışarak evlenme yaygınken, lise mezunları arasında görücü usulüyle evlenmek daha yaygın. 24 yaşından geç evlenme ve eşlerinin eğitiminin lise üstü olanların oranı kadınlarda daha fazla.

Hiç batmayan güneş TEV’le gönüllerde parlamaya devam ediyor

featured TEV
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Asgari ücret 2026'da ne kadar olacak?
Asgari ücret 2026’da ne kadar olacak?
3 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
4 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
5 Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Güncel Haberler
TVekstra, "Best Advertising Innovation Using HbbTV" ödülünü kazandı
TVekstra, “Best Advertising Innovation Using HbbTV” ödülünü kazandı
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

ChatGPT 18 yaşın altındaki kullanıcılara yeni kısıtlamalar uygulayacak
Haberler
ChatGPT 18 yaşın altındaki kullanıcılara yeni kısıtlamalar uygulayacak
Nafizcan Önder
17 Eylül 2025
2025 e-posta pazarlama trendleri...
Haberler
2025 e-posta pazarlama trendleri…
Sena Tufan
20 Eylül 2025
Japonya Altes Prensesi Mikasa'dan “Türkiye Dostluğu” konferansı 
Haberler
Japonya Altes Prensesi Mikasa’dan “Türkiye Dostluğu” konferansı 
Marketing Türkiye
16 Eylül 2025
Tohum Otizm Vakfı, geleneksel Yılbaşı Alışveriş Festivali ile bu yıl da umut oluyor
Haberler
Tohum Otizm Vakfı, geleneksel Yılbaşı Alışveriş Festivali ile bu yıl da umut oluyor
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.