11 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
mcdonald's
Haberler

Yönetiminin “saçma” bulduğu fikir, McDonald’s’a milyon dolarlar kazandırdı

Seda Başpınar
1 Kasım 2022
1 dk okuma

Geçtiğimiz haftalarda McDonald’s’ın yetişkinlere yönelik hazırladığı sınırlı sayıdaki Happy Meal menülerinin yarısı, sadece 4 günde satıldı. Bundan tam 45 yıl önce çocuklara özel menü çıkarma fikri ortaya atıldığında, şirket böylesi bir başarıyı ön görmüyordu…

Happy Meal’in ortaya çıktığı 1970’ler, McDonald’s’ın pazarda aile ve çocuklar üzerindeki hakimiyetini kaybettiği yıllara tekabül ediyor. O dönemde McDonald’s’ın ezeli rakibi Burger King ise “kral” imajıyla çocukların kalbini kazanmaya başlamıştı. Hal böyle olunca şirket, Happy Meal fikrinin yaratıcısı Bob Bernstein ve ekibinden aileleri ve çocukları cezbedecek bir konsept geliştirmesini istedi. Bernstein, çocukların yemek yerken eğlenmeleri için bulmacalar, bilmeceler, oyunlar ve çizgi romanlarla birlikte özel bir çocuk yemek kutusu tasarlama fikrini ortaya attı.

2 yıl deneme sürecinden geçti

Fikrin şirket tarafından benimsemesi için meşakkatli bir süreçten geçildiğini belirten Bernstein, “1977’de normal boy hamburger, patates kızartması, Keebler kurabiyeleri, soda ve Cracker Jack sürpriz oyuncağıyla ortaya çıkan Happy Meal, yalnızca Kansas City, Denver ve Phoenix’teki McDonald’s franchise mağazalarında bir promosyon ürünü olarak piyasaya sürüldü. Bazı nedenlerden dolayı şirket, Chicago dışındaki şubelerde Happy Meal’i dağıtmak konusunda isteksizdi” diyor. 2 yıl süren deneme çalışmalarının ardından Happy Meal, dünyaya yayıldı ancak yükselişini 1980’lerde yaşadı. Aradan geçen zaman zarfında çeşitli yeniliklere ve değişikliklere uğrayan menü, şirketin kült ürünleri arasında yer alarak milyonlarca dolar kazanç sağladı ve sağlamaya devam ediyor.

Nostalji kar sağladı

McDonald’s, geçtiğimiz günlerde bir dönemin çocuklarının mutluluk kaynağı olan menü üzerinde nostalji rüzgarı estirmeye karar verdi ve yetişkinlere özel Happy Meal’ı piyasaya sürdü. Hali hazırda sınırlı sayıda satışa çıkan menü oldukça rağbet gördü, hatta çalışanlar siparişlere yetişmekte zorlandı. Şirket böylece 45 sene önce emin olmadığı fikirden bugün de önemli bir kar elde etti…

Kaynak: CNN Business

Mutluluğu çocuk menüsünde arayan yetişkinler, McDonald’s çalışanlarını canından bezdirdi

featured
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
3 Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
4 Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: "Shell, BP’yi satın alabilir"
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: “Shell, BP’yi satın alabilir”
5 Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Güncel Haberler
Çalışan gelişimi artık "lüks" değil, stratejik bir zorunluluk
Çalışan gelişimi artık “lüks” değil, stratejik bir zorunluluk
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Bir poşet nasıl bir reklam mecrasına dönüşür?
Haberler
Bir poşet nasıl bir reklam mecrasına dönüşür?
Sena Tufan
4 Nisan 2025
Prada, Versace’yi satın almaya hazırlanıyor
Haberler
Prada, Versace’yi satın almaya hazırlanıyor
İrem Alimoğlu
3 Mart 2025
BTM uluslararası arenada büyüme hedefiyle harekete geçti!
Haberler
BTM uluslararası arenada büyüme hedefiyle harekete geçti!
Sena Tufan
3 hafta önce
Dünyanın zengini en bol şehirleri: ABD liderliğini koruyor, Türkiye ise yükselişte
Haberler
Dünyanın zengini en bol şehirleri: ABD liderliğini koruyor, Türkiye ise yükselişte
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.