Mayıs ayının en dikkat çeken global reklam kampanyaları
Parıldamaya devam et
E-card sitesi American Greetings’in Anneler Günü için MullenLowe’a hazırlattığı “Tattoo” adlı reklam filmi duygusal mesajıyla dikkat çekiyor. Reklam filminde annesinin ölmeden önce yazdığı bir tebrik kartındaki “Keep Shining” (Parıldamaya devam et) cümlesini koluna yazdıran genç bir kızın hikayesi anlatılıyor. Kaybettiği annesine dair anıları canlanan genç kadın dövme yaptırdığı sırada duygusal anlar yaşıyor.
https://youtu.be/k4JSXuEfxlk
Yeryüzünden uzaya atlayış
İngiliz telekom operatörü giffgaff’ın taahhütsün hizmetini anlatan “The Big Swim” reklamında sarı mayolu, beyaz boneli ve dalış gözlüklü bir kadın tramplene çıkıp havuza atlaması beklenirken gökyüzüne doğru atlıyor ve uzaydaki gezegenler, yıldızlar arasında gezinmeye başlıyor. Kadın bir anlamda sözleşmesiz operatör hizmetinin keyfini çıkarıyor. Kampanya Who Wot Why imzasını taşıyor.
https://youtu.be/MuJLX6dOtR4
Kırmızı ışıkta geçenlerin yüzündeki şok ifadesi
Paris’te yılda 4 bin 500 yaya trafik kazalarına kurban gidiyor. Yayaların yaptıkları hataları çarpıcı bir şekilde yüzlerine vurmak isteyen Fransız Yol Güvenlik Otoritesi, işlek bir caddede beklemeden karşıya geçmeye çalışan yayaların yüzlerindeki dehşet ifadesini, araç olmasa da çarpışma sesi çıkaran ve hareket algılayıcı sensörler sayesinde fotoğraf çeken panoyla “The Virtual Crash Billboard” (Sanal Çarpışma Panosu) kampanyasına taşıdı. Fotoğrafların görüntülendiği panoya da “Hayatınızı riske atmayın” mesajı yansıtıldı. Kampanya Serviceplan tarafından hazırlandı.
Kadın güzelliği farklı vücut formlarında
Ogilvy & Mather London, Dove’la birlikte kadın bedeninin hangi formda olursa olsun güzel olduğunu bir kez daha göstermek istedi ve birbirinden farklı kadın vücutlarına has özellikleri yansıtan sınırlı sayıda nemlendirici duş jeli şişesi üretti. Dove, “The Real Beauty Bottles” (Gerçek Güzellik Şişeleri) kampanyasıyla kadınların yıllardır süre gelen güzelliğini ve bedenlerine has özelliklerini yalnızca kampanyalarında kullandığı hikayelerle değil, ürününün kendisiyle de göstermek istiyor.
Hayvanları kafeslerden kurtarın
Mars Petcare/Pedigree’nin BBDO New York’la hazırladığı hayvan sahiplenme temalı film filmi konuyu insanlar üzerinden anlatıyor. “Pick me” (Al Beni) isimli reklam filmi, hayvanların daracık kafeslerde verdiği yaşam mücadelesini ve yaşadıkları stresi aynı şekilde kafese konulan, ellerindeki telefonlar, tabletler ve bilgisayarlarla vakit geçirmeye çalışan insanlarla anlatıyor. Kafesteki insanlar, tıpkı barınaklarda kafeste tutulan hayvanlar gibi kurtarılmayı bekliyor. Kampanya, “Hayvan satın almayın, sahiplenin” mesajı veriyor.
https://youtu.be/D-kU0nkcq-o
Danimarka neden mutlu?
Danimarka, dünyada en yüksek mutlu insan nüfusuna sahip sayılı ülkelerden biri. Bu mutluluğun sırrını ortaya çıkarmak isteyen Danimarkalı bira Markası Carlsberg, Fold7’la birlikte “The Danish Way 60″” kampanyasını hazırladı. Reklam filminde Danimarka’nın sokaklarını, sahillerini 60 saniye boyunca bisikletle dolaşan ünlü aktör Mads Mikkelsen mutluluğun sırrını Carlsberg’ün Danimarka’dan çıkmış olmasına bağlıyor.
Meme sansürü bitsin diye…
Facebook ve Instagram gibi sosyal medya platformları konu meme kanseri hakkında kadınları bilinçlendirmek olsa bile meme fotoğraflarını yasaklamaya devam ediyor. Bu yasağı farklı ve yaratıcı bir şekilde delmeye çalışan Arjantinli kuruluş MACMA, David reklam ajansıyla birlikte ilgi çekici bir kampanya hazırladı. Reklamda kadın memeleri sıraya geçmiş bir şekilde şarkı söylüyor. Memelerin ucunu sansürlemek için kullanılan kadın dudaklarıyla sosyal medya yasağı da delinmiş oluyor.
Emoji her derde deva
Samsung, beynin dil ve konuşmayla ilgili bölgesini etkileyen ve tıp literatürüne “Aphasia” olarak geçen rahatsızlıkla mücadele eden insanları düşünerek mobil bir uygulama geliştirdi. Aphasia hastalığından dolayı sözlü ya da yazılı dili anlama yetisini kaybedenlerin sevdikleriyle iletişim kurabilmesini sağlayan “Wemogee” adlı ücretsiz sohbet uygulaması, bu hastalıktan muzdarip kişilerin duygu ve düşüncelerini çeşitli emoji’ler yoluyla mesaja dökebilmesini sağlıyor.
Sıcak plajda “buz gibi” Coca-Cola
Brezilya’da yaz güneşinin kavurduğu bir plajda gerçekleşen Coca-Cola aktivasyonunu konu edinen reklamda insanlar iki metre yüksekliğinde 8 ton ağırlığındaki devasa buz kütlesi arasına yerleştirilen 500 kutu Cola’yı kendi geliştirdikleri yaratıcı yöntemlerle almaya çalışıyor. Kimisi buz kütlesine telefonuyla vuruyor kimisiyse yumruk atarak içindeki kutları çıkarmaya çalışıyor.
https://youtu.be/h4XV7ZDegV8
Hareket eden bank insanları yakınlaştırıyor
Nescafé İtalya insan ilişkilerini kuvvetlendirmek için Milano sokaklarına iki ucuna insanlar oturunca onları birbirine yaklaştıran kırmızı banklar yerleştirdi. Publicis İtalya tarafından yaratılan kampanya “Nescafé Hello Bench” adını taşıyor. Salone del Mobile etkinliği sırasında Nescafé kupalarını alan insanlar, kırmızı banka oturup kahvelerini yudumlamaya hazırlanırken bir anda bankın diğer ucundaki kişiyi yanı başlarında görünce şaşkınlıklarını gizleyemiyor.