24 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Marketing Türkiye’den tarihi adım...
Haberler

Marketing Türkiye’den tarihi adım…

Ali SAYDAM
2 Eylül 2023
3 dk okuma
Marketing Türkiye’den tarihi adım...
Ali Saydam

Bizim dergi Türkiye’de iletişim tarihine geçecek bir iş yapmış. “Kuzguna yavrusu şahin görünür” misali, olayın subjektif yanı olabilir tabii ki. Ancak, ülkemiz insanının en önemli değerlerinden biri olan Atatürk konusu iletişim boyutunda ancak bu kadar derinlikli ve etkili bir şekilde ele alınabilirdi.

“Cumhuriyet Değerlerini Taşıyan Markalar”ı tespit etmek için iki aşamalı bir araştırma tasarlanmış ve Marketing Türkiye için Pulside Research tarafından yürütülmüş. Öncelikle “Cumhuriyet Değerleri” bir kavram olarak ortaya konulmuş ve toplumdaki yansımaları tespit edilmiş. Ardından da bu değerleri hangi markaların taşıdığı sorulmuş.

Çeşitli süreçlerden sonra 11 değerde mutabık kalınmış: İnsana Yatırım, Yenilikçilik, Özgürlük, Bağımsızlığa Katkı, Geleceği Yakalama/İlericilik, Özgün Olma, Eşitlikçilik/Fırsat Eşitliyi, Umut, Kurumsallık, Dayanışma, Devrimcilik…

Bildiğim kadarıyla ülkemizdeki şirketler bu kavramlarla ne kadar yakın olduklarıyla ilgili değerlendiriliyorlar. Yani bir sıralamadan çok, “uyumlanma” araştırılmış.

Ayrıntısı dergide uzun uzun anlatılacaktır. Ben şahsen şimdiden heyecanla sonuçların açıklanacağı Ekim ayındaki “Cumhuriyet Balosu”na hazırlanıyorum.

“Şahsi Mesele”

Marketing Türkiye’den tarihi adım...

Cumhuriyet’in kuruluşunun 100. yılını kutladığımız 2023’e deprem felaketiyle başladık. Gerek devlet gerekse de marka ve vakıflar çeşitli desteklerle bölgenin yeniden inşa ve ihyası çalışmalarını hâlâ yürütüyorlar.

Puma da “Şahsi meselemiz” diyerek Trendyol Süper Lig ekiplerinden Atakaş Hatayspor’un 2023-2024 sezonu resmî forma sponsoru olduğunu duyurmuş.

Firma, “Şahsi meselemiz” sloganını kullanmalarını Mustafa Kemal Atatürk’ün ünlü sözüne bağlıyor: “Hatay benim şahsi meselemdir.” Marka “özel forma” da tasarlamış; siyah renkte hazırlanan, ensesine ise “küllerinden yeniden doğuşun” sembolü Anka kuşu iliştirilmiş. Özel formanın satışlarından elde edilecek tüm kârın, takımın tesis ve oyun alanlarının yeniden inşa edilmesi için kullanılacağı açıklanmış.

Türkiye’den binlerce kilometre uzaklıktaki Almanya’nın spor giyim markası olan Puma, Hatay’da yürüttüğü bu sponsorluk çalışmasında önemli bir iletişim kuralını dikkate almış: Hedef kitlenin kültür ve değerleriyle uyumlu olmak… Yalnızca Hatay’ın ve etkilenen 11 ilin değil, tüm Türkiye’nin acısı olan “yüzyılın afeti”ne gösterilen bu duyarlılık ve yeniden inşa sürecine sunulan katkı, Puma’nın algılamasına ve itibarına olumlu yansıyacaktır.

Kozmetik müşterisi ambalaja meraklı…

Marketing Türkiye’den tarihi adım...

Birçok marka ve yüz binlerce ürünle cirosunu her gün artıran kozmetik sektöründe öne çıkmanın yollarından biri; sürdürebilirlik ve tasarım yatırımları olduğu iddia edilmiş. Tasarist adlı ajansın Yaratıcı Direktörü Musa Çelik şöyle demiş: “Tüketiciye ürünle ilgili en doğru mesaj ambalaj yoluyla aktarılıyor… O sebeple kozmetik malzemelerin ambalajı, ürünün güzelliğini daha da öne çıkaracak ve en önemlisi tüketicinin göz zevkine hitap edecek şekilde tasarlanmalı.”

Sektörün atıkları konusunda bilinci artan tüketici, tercihini, çevre dostu ürün ve ambalajdan yana kullanıyormuş. Öte yandan sürdürülebilir malzemelerle üretilen ürün ve ambalajlar daha güvenilir bulunuyormuş.

“Sıkışıp Kalmayın”

Marketing Türkiye’den tarihi adım...

EasyJet “Get Out There” kampanyası kapsamındaki yeni reklam filmini yayınlamış. Reklamda; ünlü sanat eserlerindeki Mona Lisa, İnci Küpeli Kız, Rodin’in Düşünen Adam’ı gibi sanat ikonları yüzyıllarca “sıkıştıkları” yerden çıkıp özgürlüklerine kavuşuyor ve seyahatin tadını çıkarıyorlar.

Kampanya filmiyle; “sıkışıp kalma” hissini işlemek istediklerini belirten reklamın Kreatif Direktörü David Masterman, ikonları birer “seyahat influencer” ına dönüştürdüklerini açıklamış. Özellikle pandemide hepimiz seyahat edemeden iki yıl evlerimizde kaldık. “Kapanma” döneminde hepimizin tecrübe ettiği sıkışmışlık hissi reklamda başarılı şekilde işlenmiş. Şimdi Easy- Jet’e düşen, buradaki yaratıcı fikirde sıkışıp kalmamak, kampanyayı çeşitli PR etkinlikleriyle çoklaştırarak toplum üzerindeki etkiyi katlamak olmalı…

Ali Saydam yazdı: THY’nin reklamı da kanatlanmış

Halkımız “Cumhuriyet Değerlerini Taşıyan Markalar”ı belirliyor

featured
1 Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
2 Türkiye’nin gençlik markaları
Türkiye’nin gençlik markaları
3 Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
4 Tavsiye şampiyonu markalar!
Tavsiye şampiyonu markalar!
5 adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
Güncel Haberler
Her 10 teknoloji liderinden 8'i FOMO yaşıyor!
Her 10 teknoloji liderinden 8’i FOMO yaşıyor!
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
"Peşin ödeme yapan" pazarlamacıların sayısı azalıyor!
“Peşin ödeme yapan” pazarlamacıların sayısı azalıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Minecraft'ın filmi gişe rekoru kırarak açılış yaptı!
Haberler
Minecraft’ın filmi gişe rekoru kırarak açılış yaptı!
Nafizcan Önder
7 Nisan 2025
Başak Ünal: "Türkiye 1906’dan beri yuvamız"
Haberler
Başak Ünal: “Türkiye 1906’dan beri yuvamız”
Sena Tufan
3 Nisan 2025
Google Asistan kaldırılıyor!
Haberler
Google Asistan kaldırılıyor!
Sena Tufan
17 Mart 2025
İş gücü yapay zeka ile nasıl dönüşecek?
Haberler
İş gücü yapay zeka ile nasıl dönüşecek?
Nafizcan Önder
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.