Marketing Türkiye Mart Sayısı çıktı!
Ali Saydam: İnşallah bu sefer de yanılırım…(Sayfa 28)
Ton balıklı pilav… Tam, eskilerin tabiriyle “Tut kelin perçeminden” diyeceğim… Ya da “Ne alaka?” diye söyleneceğim. “Hadi, ‘Hamsilisini’ anladık da ‘Tonlusu’ nereden çıktı? Bizim millet bunun yüzüne bile bakmaz” diye tam lafa başlayacağım; Dardanel’le ilgili ilk yanılgım geldi aklıma… Bu kez temkinliyim… Önyargıları bir hayli kenara bırakarak Türk milletinin ton balıklı pilava hücum etmesini bekliyorum heyecanla…
Türk Telekom “Fiber”Leyebildi Mi? (Sayfa 32)
İki yıldır beklenen büyük birleşme nihayet geçtiğimiz ay gerçekleşti ve Avea ile TTNET markalarının Türk Telekom adı altında yeni logosuyla yola devam edeceği duyuruldu. “Fiberliyoruz” sloganıyla duyurulan birleşme reklam kampanyasından yeni logoya kadar pek çok konuda tartışmaların merkezine de oturdu. Peki, kampanya ve logo hedef kitle tarafından ne derece beğenildi? Telekom alanındaki bu önemli gelişme sektördeki rekabeti nasıl etkileyecek?
Günseli Özen Ocakoğlu:Su içinde olduğunu en son balıklar anlarmış! (Sayfa 36)
“İş dünyasındaki bütün yanılgıların iki temel nedeni var! Bunlardan biri “Rahatlık Tuzağı…” diğeri ise “Yetkinlik Tuzağı…” Unutmayalım ki fırsatlar hazır olana geliyor. Tarihin her döneminde gaflete düşüp, “Bu gök kubbe altında söylenmedik, yapılmadık bir şey kalmadı” diyenler yeni fırsatları rakiplerine altın tepside sunuyor…”
Coca-Cola’da değişim başladı! (Sayfa 40)
Coca-Cola geçtiğimiz ay Paris’te düzenlediği bir toplantıyla iletişim stratejisini değiştirdiğini duyurdu. Dünya devi bundan böyle “Tadını Çıkar” konseptiyle yola devam edecek. Kampanyanın merkezinde ise duygusallığıyla öne çıkan Z Kuşağı var… Ayrıca marka devrim niteliğinde bir adım atarak Coca-Cola, Coca-Cola Light ve Coca-Cola Zero markalarının artık “Tek Marka” stratejisiyle pazarlanacağını açıkladı. Coca-Cola’nın pazarlama stratejilerinde yaşanan bu köklü değişimin altında yatan nedenleri markanın Türkiye Gazlı İçecekler Genel Müdürü Sedef Salıngan Şahin anlattı…
Kadınlar KSS çalışmalarını yetersiz buluyor (Sayfa 44)
Türkiye’nin güçlü kadın platformlarından Tavsiye Kanalı’nın Marketing Türkiye için hazırladığı “Kadınlara Yönelik Kurumsal Sosyal Sorumluluk Anketi” en beğenilen sosyal sorumluluk projelerini ve kadınlarıen çok düşünen markaları ortaya çıkardı. 508 kadının katıldığı ankette en beğenilen sosyal sorumluluk projesi Turkcell’in Kardelenler’i oldu.
İletişim danışmanlığına yeni soluk: Mena İletişim (Sayfa 50)
Son 11 yılı Sabancı Holding’de olmak üzere 30 yıllık birikimiyle iletişimin sektörünün en deneyimli isimlerinden Suat Özyaprak geçtiğimiz aylarda verdiği sürpriz bir kararla kendi ajansı Mena İletişim’i kurduğunu duyurdu. Özyaprak’la Mena İletişim’in sektöre getireceği yenilikleri konuştuk…
Üniversite gençliği aslında ne istiyor? (Sayfa 54)
Markaların genç kuşağın ne istediğini anlamak ve keşfetmek için çabalamasının altında gençlerin satın alma ve aldırma gücünün yüksek olması yatıyor. Markalar gençlerle kurdukları ilişkiyi sürdürülebilirliğin teminatı olarak da görüyor. İneva Araştırma ve iamyouth tarafından hazırlanan “Kampüsün Nabzı” araştırması “Gençler ne ister, ne tüketir, nereye gider, sosyal medyada ne yapar, nasıl etkilenir?” gibi soruları yanıtlayarak markalara epey yol gösteriyor…
Ali Gürak: Çocuk markaları ve deneyimsel pazarlama (Sayfa 62)
“Kullanıcı deneyimini maksimize etmeye yatırım yapan, bunun için portföyündeki tüm ürün ve hizmetlerini kullanıcı hayat döngüsü ve beklentilerine uygun geliştiren ve tasarlayan markaları düşünün… İşte bu yüzden onları çok seviyor ve kullanmaya devam ediyoruz.”
Bu Türkler dünyayı yönetiyor! (Sayfa 69)
İçecek sektöründen ilaca, lojistikten teknolojiye, bilişimden giyime dünyanın her bölgesine yayılmış yakından tanıdığımız pek çok global şirket Türk yöneticilere emanet. Dünya başkanından CEO’suna, bölge müdüründen başkan yardımcısına kadar üst düzey görevi layıkıyla yürüten bu yöneticiler Amerika’dan Avrupa’ya, Afrika’dan Ortadoğu’ya kadar tüm bölgelerde Türk yöneticileri başarıyla temsil ediyor. Peki, hangi özellikleri onları global şirketlerin merkezine taşıyor? İşte, Xsights Araştırma ve Danışmanlık tarafından Marketing Türkiye için hazırlanan “Global Pazarlardaki Türk Yöneticiler” araştırması ve beyaz yakalı çalışanların en beğendikleri global arenanın en başarılı Türk yöneticileri…
Pazarlamanın liderleri C Level Club’ta buluştu (Sayfa 82)
Marketing Türkiye tarafından gerçekleştirilen C Level Club toplantıları 2016 yılına The One Awards’la merhaba dedi. 10 Şubat’ta Salt Galata’da gerçekleştirilen yılın ilk buluşmasında The One Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nin metodolojisi ve araştırmanın merak edilenleri, araştırmanın öne çıkan “C Level” yöneticileriyle paylaşıldı.
Yeni ürün mağazada keşfedilir! (Sayfa 94)
Roamler Türkiye’nin gerçekleştirdiği “Etkile Beni” araştırmasına göre tüketicilerin reklamlarla en çok karşılaştığı mecralar arasında TV yüzde 76 ile başı çekiyor. Onu yüzde 73 ile dijital mecralar takip ediyor. Yeni ürün keşfetme konusunda ise yüzde 58 ile mağazalar en etkili temas olma özelliğini koruyor…
Medyada güven erozyonu devam ediyor! (Sayfa 101)
Xsights Araştırma’nın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Medya ve Güven Araştırması”na göre Türk medyasına duyulan güven azalmaya devam ediyor. Sosyal medyanın artık daha güvenilir bir haber kaynağına dönüştüğünü gösteren araştırma en güvenilen TV kanaları, gazete ve haber sitelerini de gözler önüne seriyor…
Olmaz olsun böyle basın toplantısı! (Sayfa 108)
Sunumu yapan yöneticinin iki kelimeyi bir araya getiremeyip elindeki kağıttan okuduğu, uzayıp giden konuşmalarla gazeteciye buhran geçirten, yaratıcılıktan uzak, daha da önemlisi hiçbir haber değeri içermeyen basın toplantıları… Basın mensupları her hafta onlarcasının davetini aldıkları bu toplantılardan bir hayli muzdarip. Peki çözüm ne? PR ajansları basın toplantılarını yaratıcılık darboğazından nasıl kurtarabilir?
Koray Özdemir: Bana satma, bana öğret! (Sayfa 116)
Ailemin yaşadığı apartmanın kapısında hâlâ “Satıcı ve pazarlamacılar giremez” yazıyor. Bu deyim artık müşterilerin zihninde “Bana sadece bir şey satacaksan evime giremezsin” olarak tabulaşıyor. Rekabetin ve ürün alternati erinin çok olduğu pazarda tüketiciler ek fayda arıyor. Çok hızlı değişen dünyada pazarlamanın tanımı ve sorumlulukları da hızla değişiyor. Rekabet iletişim farklılaşması gerektiriyor.
Sonunda “Feveran” ettiler! (Sayfa 118)
Pazarlama camiasının yakından tanıdığı üç isim bir araya geldi ve iletişim sektörüne “Feveran etmeye ne dersiniz?” dedi. Bu iddialı söylemin arkasında sektörün yakından tanıdığı üç isim var. Marketing Türkiye ailesi olarak biz de bu isimleri yakından tanıyoruz… Zira biri Marketing Türkiye’de uzun yıllar haber müdürlüğü yapan Özlem Terzi, diğeri ise beş yıl Marketing Türkiye’de dirsek çürüten Ali Kahraman… Onlara bir de tecrübeli iletişimci Tülin Çeneli Dönmez dahil olunca 2016 yılının ilk ajansı Feveran İletişim sektöre “merhaba” dedi. Üçlü oldukça iddialı. Zira sektörde oyunun kurallarını değiştirmeyi hedefliyorlar. Bunu nasıl gerçekleştireceklerini kendilerinden dinledik…
“Şirketler büyük baskı altında” (Sayfa 122)
Araştırma sektörünün önemli şirketlerinden Millward Brown, on yılı aşkın süredir çalışmalarını “nörobilim” ile destekleyerek markalar için hazine değerinde bir veri bankası oluşturuyor. Peki, bu veri bankaları nasıl oluşturuluyor ve araştırma sektöründe ne gibi yenilikler yaşanıyor? Yapılan araştırmalar markalar için ne ifade ediyor? Sorularımızın yanıtlarını şirketlerin yönetimleri için geliştirdiği iş formülleriyle marka yönetimi yapan Millward Brown Global Solutions Başkanı Gordon Pincott’tan dinledik…
Pazarlama Sektörü “Medya Planlama”yı Tartışıyor (Sayfa 126)
Medya planlama pazarlama sektörünün en tartışılan iş alanlarından biri. Kimi aracı kurum olmadan reklamverenle muhatap olamamaktan şikayet ediyor, kimi ise medya planlamanın satın almadan çok daha fazlası olduğunu düşünüyor.
Yiğit Kulabaş: 5 Başlıkta Servis Tasarımı (Sayfa 134)
Güzel haberi geçen ay vermiştik. SDN Türkiye kuruluyor. Service Design Network çok uzun yıllardır servis tasarımı konusunda farkındalığı artırmaya, dünyadaki bütün servis tasarımcılarını bir araya getirmeye çalışıyor. Türkiye networkte yerini alan 16’ncı nokta…
Paylaşmanın da artık bir fiyatı var! (Sayfa 136)
Nihayet sosyal medya kullanımının yaygınlaşmasıyla daha geniş çevrelerde kabul görmeye başlayan paylaşım kültürü de ticarileşti ve “paylaşım ekonomisi” adıyla dev bir sektör olarak karşımıza dikildi! Konuttan otomobile, kıyafetten bilgiye kadar geniş bir alanı kapsayan “paylaşım ekonomisi” geleceğin en önemli ekonomik modellerinden biri olarak kabul ediliyor.
GittiGidiyor artık daha duygusal…(Sayfa 142)
Kendini “e-ticaretin ev sahibi” olarak konumlayan ve geçtiğimiz yıl yakaladığı başarıyla yüzde 48 büyüyen GittiGidiyor pazarlama stratejisindeki değişimle de dikkat çekiyor. Sevgililer Günü için hazırladığı reklam kampanyasıyla önümüzdeki dönemde daha “duygusal” bir tonla hedef kitlesine sesleneceğinin sinyallerini veren markanın yeni dönem stratejilerini ve hedeflerini GittiGidiyor Genel Müdürü Öget Kantarcı ile konuştuk…
Atıf Ünaldı: Bir girişimcinin başına gelebilecek 7 ölümcül günah (Sayfa 146)
1990’ların sonlarından beri birçok e-ticaret projesinin içinde yer aldım. Bu tip girişimlerin yapılmaya başlandığı zamandan, yapılış şekline, kullanılan tanıtım mecrasından, bir girişime başlama sebebine kadar çok farklı başarı ve başarısızlık kriteri gördüm. Güzel projeleri bir tarafa ayırırsak girişimlerin bitmesine sebep olan sorunları “Yedi ölümcül günah” adı altında toplamak istedim.”
TwItter, Facebook’u geçti! (Sayfa 148)
Sosyal medya platformu markalarını basın yansımaları açısından analiz eden Ajans Press’in verilerine göre Ocak ayında en çok haberi yayınlanan platform 5 bin 679 haberle Twitter oldu. Twitter’ı sırasıyla 5 bin 49 haberle Facebook ve 2 bin 547 haberle Instagram takip etti.
Ets Turizm Reklamda Fark Attı (Sayfa 149)
Nielsen’in seyahat acenteleri sektörüne yönelik Ocak ayında gerçekleştirdiği analizlere göre bu dönem en çok reklam veren marka 31 bin 411 reklamla ETS Turizm oldu. Onu 6 bin 739 reklamla Jolly Tour, 2 bin 82 reklamla Touristica Seyahat Acentası takip etti.