6 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
Haberler

Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış

Marketing Türkiye
17 Şubat 2021
3 dk okuma

Apple ve Spotify müzik telifi için rekor ödeme yaptı

Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakışApple ve diğer büyük müzik akışı hizmetleri, geçtiğimiz günlerde, Müzik Modernizasyon Yasası kapsamında oluşturulan bir kuruluşa tahakkuk eden ‘tarihi benzersiz’ telif ücreti olarak toplam 424 milyon 384 bin 787 dolar ödeme yaptı. Müzik akış hizmetleri tarafından yapılan yüksek miktardaki ödemenin, Nisan ayından itibaren söz yazarlarına ve yayıncılarına dağıtılması bekleniyor.

Mechanical Licensing Collective Salı günü, 2018’deki Müzik Modernizasyon Yasası’nın geçmiş ihlallerine ilişkin sorumluluk sınırlaması uyarınca, 20 akış sağlayıcıdan telif hakkı ödemelerini ve ilgili kullanım verilerini aldığını duyurdu.

Bu bağlamda Apple ve Apple Music, 163,34 milyon dolarla en büyük katkıda bulunan şirket olurken, onu Spotify 152,23 milyon dolar ile izledi.

Kaynak: ShiftDelete

Koronavirüs salgınıyla ilgili toplumdaki risk algısı zayıfladı!

Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakışIpsos tarafından gerçekleştirilen Koronavirüs Salgını ve Toplum Araştırmasının 43. dönem verileriyle; vatandaşların salgınla ilgili tedirginlik trendi, salgının sona ermesine yönelik beklentileri, bireylerin kendileri dışındaki insanların sosyalleşme ve çeşitli faaliyetlerine karşı tutumları ortaya koyuldu. Verilere göre,  “kalabalık yerlere gitme, misafirliğe gitme ve misafir ağırlama” davranışların, toplumun geneli tarafından çok riskli veya kısmen riskli değerlendirildiği görülüyor.

Araştırma verileri; vatandaşların virüsten korunmak için diğer vatandaşların aldığı tedbirleri yetersiz bulduklarını ortaya koyuyor. Bu güvensizliğin toplumda umutsuzluğa yol açtığı görülüyor. Bireylerin yarısı (yüzde 52) “başkalarının yeteri kadar önlem almaması nedeniyle salgının sona ermeyeceğine dair umutsuzluğa katılıyorum” ifadesine “kesinlikle-katılıyorum”, dörtte birisi ise sadece “katılıyorum” diyor (Toplam katılan yüzde 79). Bireylerin yarısı (yüzde 51) salgının bu sene bitmeyeceğini, daha ileri bir tarihte sonlanacağını düşünüyor. Aşının gelmesiyle beraber yaz döneminde normalleşme sürecine girilip girilmeyeceğine yönelik tartışmalar başlamıştı. Ancak; görülen o ki vatandaşların toplamda sadece yüzde 12’si 2021 yılı ortasına kadar salgının biteceğine inanıyor.

Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.

Twitter, Türkiye’de devlet bağlantılı kişi ve kuruluşları etiketleyecek

Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakışKişilerin takip ettikleri hesap hakkında daha iyi bilgi sahibi olmasını hedefleyen Twitter, geçtiğimiz yılın sonunda devlet bağlantılı kişi ve medya kuruluşlarını etiketleyerek gösterme dönemini başlatmıştı. Türkiye için henüz aktifleşmemiş olan uygulama, HaberTürk’ten Necdet Çalışkan‘ın haberine göre 17 Şubat itibarıyla devreye girecek.

Yeni dönemle birlikte Twitter’da “devlet ile bağlantılı hesaplara” devlete bağlı hesap uyarısı eklenecek. Bu ibare devlet başkanı, dışişleri bakanları, kurumsal oluşumlar, büyükelçiler, resmi sözcüler ve önemli diplomatik liderler dahil olmak üzere kilit hükümet yetkililerinin doğrulanmış hesaplarında aktif olarak yer alacak. Türkiye’de sürecin medya tarafı yüksek ihtimalle sadece TRT için kullanılacak.

Sevgililer Günü harcamaları 3 kat arttı

Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakışPayTR, Sevgililer Günü haftasında yapılan harcamalara ilişkin verileri açıkladı. Açıklanan verilere göre Sevgililer Günü haftasında internetten alışveriş hacmi geçen yılın aynı dönemine kıyasla 3 kat arttı. Sadece 14 Şubat gününde ise geçen yıla göre artış yüzde 75 seviyesinde gerçekleşti. Ortalama harcama tutarının 120 TL olduğu hafta, en yoğun alışveriş yapılan saat dilimi ise 18:00-21:00 arası oldu.

Verilere göre en çok harcama yapılan kategori “Ev eşyaları” olurken, ikinci sırada “aksesuar ve konfeksiyon mağazaları”, üçüncü sırada “bilgisayar ve benzeri elektronik ürünler”, dördüncü sırada “evcil hayvan mağazaları, evcil hayvan yemi ve malzemeleri”, beşinci sırada ise “kozmetik mağazaları” kategorileri yer aldı. “Kadın hazır giyim mağazaları” kategorisi ise alt sıralarda yer almasıyla dikkat çekti.

Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.

KFC orman kanunlarıyla Burger King’e savaş açtı, karşılığını aldı

Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakışKFC İspanya, Burger King’e Twitter üzerinden savaş açtı. Birbirine kükreyen McDonald’s ve Burger King’i sopayla kovaladığı bir tasarım paylaşan KFC İspanya kısa sürede yüksek etkileşim aldı. Bunun altında kalmayan Burger King İspanya ise Popeyes üzerinden KFC’ye tasma takarak karşılık verdi. İki markanın eğlenceli atışmasına kısa süre içerisinde diğer Twitter kullanıcıları da dahil oldu.

Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.

14 Şubat burger king covid risk araştırması devletle bağlatılı twitter hesapları ipsos covid araştırması KFC Koronavirüs salgını mcdonalds popeyes salgın bilinci Sevgililer günü sevgililer günü hediyesi TRT Twitter
1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Neolokal, 4. kez World’s 50 Best listesine seçildi
Haberler
Neolokal, 4. kez World’s 50 Best listesine seçildi
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Apple, iOS 26'yı duyurdu: İşte iPhone'lara gelecek yeni özellikler
Haberler
Apple, iOS 26’yı duyurdu: İşte iPhone’lara gelecek yeni özellikler
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Nike ve LEGO'dan çocukları oyuna ve spora davet eden iş birliği
Haberler
Nike ve LEGO’dan çocukları oyuna ve spora davet eden iş birliği
İrem Alimoğlu
30 Mayıs 2025
Bundle, içerik ve teknolojiyle marka hikâyeciliğine yeni bir boyut kazandırıyor
Haberler
Bundle, içerik ve teknolojiyle marka hikâyeciliğine yeni bir boyut kazandırıyor
Advertorial
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.