Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış

Apple ve Spotify müzik telifi için rekor ödeme yaptı

Apple ve diğer büyük müzik akışı hizmetleri, geçtiğimiz günlerde, Müzik Modernizasyon Yasası kapsamında oluşturulan bir kuruluşa tahakkuk eden ‘tarihi benzersiz’ telif ücreti olarak toplam 424 milyon 384 bin 787 dolar ödeme yaptı. Müzik akış hizmetleri tarafından yapılan yüksek miktardaki ödemenin, Nisan ayından itibaren söz yazarlarına ve yayıncılarına dağıtılması bekleniyor.

Mechanical Licensing Collective Salı günü, 2018’deki Müzik Modernizasyon Yasası’nın geçmiş ihlallerine ilişkin sorumluluk sınırlaması uyarınca, 20 akış sağlayıcıdan telif hakkı ödemelerini ve ilgili kullanım verilerini aldığını duyurdu.

Bu bağlamda Apple ve Apple Music, 163,34 milyon dolarla en büyük katkıda bulunan şirket olurken, onu Spotify 152,23 milyon dolar ile izledi.

Kaynak: ShiftDelete

Koronavirüs salgınıyla ilgili toplumdaki risk algısı zayıfladı!

Ipsos tarafından gerçekleştirilen Koronavirüs Salgını ve Toplum Araştırmasının 43. dönem verileriyle; vatandaşların salgınla ilgili tedirginlik trendi, salgının sona ermesine yönelik beklentileri, bireylerin kendileri dışındaki insanların sosyalleşme ve çeşitli faaliyetlerine karşı tutumları ortaya koyuldu. Verilere göre,  “kalabalık yerlere gitme, misafirliğe gitme ve misafir ağırlama” davranışların, toplumun geneli tarafından çok riskli veya kısmen riskli değerlendirildiği görülüyor.

Araştırma verileri; vatandaşların virüsten korunmak için diğer vatandaşların aldığı tedbirleri yetersiz bulduklarını ortaya koyuyor. Bu güvensizliğin toplumda umutsuzluğa yol açtığı görülüyor. Bireylerin yarısı (yüzde 52) “başkalarının yeteri kadar önlem almaması nedeniyle salgının sona ermeyeceğine dair umutsuzluğa katılıyorum” ifadesine “kesinlikle-katılıyorum”, dörtte birisi ise sadece “katılıyorum” diyor (Toplam katılan yüzde 79). Bireylerin yarısı (yüzde 51) salgının bu sene bitmeyeceğini, daha ileri bir tarihte sonlanacağını düşünüyor. Aşının gelmesiyle beraber yaz döneminde normalleşme sürecine girilip girilmeyeceğine yönelik tartışmalar başlamıştı. Ancak; görülen o ki vatandaşların toplamda sadece yüzde 12’si 2021 yılı ortasına kadar salgının biteceğine inanıyor.

Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.

Twitter, Türkiye’de devlet bağlantılı kişi ve kuruluşları etiketleyecek

Kişilerin takip ettikleri hesap hakkında daha iyi bilgi sahibi olmasını hedefleyen Twitter, geçtiğimiz yılın sonunda devlet bağlantılı kişi ve medya kuruluşlarını etiketleyerek gösterme dönemini başlatmıştı. Türkiye için henüz aktifleşmemiş olan uygulama, HaberTürk’ten Necdet Çalışkan‘ın haberine göre 17 Şubat itibarıyla devreye girecek.

Yeni dönemle birlikte Twitter’da “devlet ile bağlantılı hesaplara” devlete bağlı hesap uyarısı eklenecek. Bu ibare devlet başkanı, dışişleri bakanları, kurumsal oluşumlar, büyükelçiler, resmi sözcüler ve önemli diplomatik liderler dahil olmak üzere kilit hükümet yetkililerinin doğrulanmış hesaplarında aktif olarak yer alacak. Türkiye’de sürecin medya tarafı yüksek ihtimalle sadece TRT için kullanılacak.

Sevgililer Günü harcamaları 3 kat arttı

PayTR, Sevgililer Günü haftasında yapılan harcamalara ilişkin verileri açıkladı. Açıklanan verilere göre Sevgililer Günü haftasında internetten alışveriş hacmi geçen yılın aynı dönemine kıyasla 3 kat arttı. Sadece 14 Şubat gününde ise geçen yıla göre artış yüzde 75 seviyesinde gerçekleşti. Ortalama harcama tutarının 120 TL olduğu hafta, en yoğun alışveriş yapılan saat dilimi ise 18:00-21:00 arası oldu.

Verilere göre en çok harcama yapılan kategori “Ev eşyaları” olurken, ikinci sırada “aksesuar ve konfeksiyon mağazaları”, üçüncü sırada “bilgisayar ve benzeri elektronik ürünler”, dördüncü sırada “evcil hayvan mağazaları, evcil hayvan yemi ve malzemeleri”, beşinci sırada ise “kozmetik mağazaları” kategorileri yer aldı. “Kadın hazır giyim mağazaları” kategorisi ise alt sıralarda yer almasıyla dikkat çekti.

Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.

KFC orman kanunlarıyla Burger King’e savaş açtı, karşılığını aldı

KFC İspanya, Burger King’e Twitter üzerinden savaş açtı. Birbirine kükreyen McDonald’s ve Burger King’i sopayla kovaladığı bir tasarım paylaşan KFC İspanya kısa sürede yüksek etkileşim aldı. Bunun altında kalmayan Burger King İspanya ise Popeyes üzerinden KFC’ye tasma takarak karşılık verdi. İki markanın eğlenceli atışmasına kısa süre içerisinde diğer Twitter kullanıcıları da dahil oldu.

Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.

İLGİLİ HABERLER