15 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
Haberler

Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış

Marketing Türkiye
12 Mart 2021
4 dk okuma

TikTok’la başlayan ardından Instagram’a sıçrayan furya şimdi de Facebook’ta…

Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakışÜnlü sosyal medya platformu Instagram, kullanıcıların ses ve efekt kullanarak 15 saniyelik videolar çekebildiği ve popülaritesi giderek artan Reels özelliğinin Facebook’a entegre edilmesi için Hindistan’da denemelerine başlandığını açıkladı. Kısa süre içerisinde faaliyete geçmesi beklenen özelliğin adının ise “Facebook Reels” olması bekleniyor.

Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.

Her 4 reklamdan 3’ünde erkek dışses kullanımı devam ediyor…

Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakışEffie Awards Türkiye 2020 Ödüllü Televizyon Reklamlarının Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Karnesi Araştırması kapsamında, 124 Effie ödüllü ve 158 finale kalan, toplam 282 TV reklamı analiz edildi. Analiz edilen her bir reklam filminde, ana karakterin cinsiyeti, ürün kategorisi bazında ana karakterin cinsiyeti, baskın rolü, medeni durumu, yaşı, asgari giyiniklik derecesi, fiziği, baskın ortamı, çocuklarla etkileşimi, çalışan rolü, evi çekip çeviren rolü ve yansıttığı baskın cinsiyet rolü, yardımcı karakterlerin cinsiyeti, dış sesin cinsiyeti ve reklam müziğinde kullanılan sesin cinsiyeti incelendi. Bu yıl ilk defa reklamda ünlülerin kullanımı da değerlendirmeye dahil edildi. Sonuçlara göre ünlü erkek yüzde 46 ünlü kadın yüzde 54 oranında reklamlarda rol aldı. Türkiye reklam sektörü için çok önemli bir karşılaştırma ölçütü haline gelen Effie araştırmaları, reklamların nasıl daha eşitlikçi bir hale geleceği ile ilgili de kılavuz niteliği taşıyor. 2020 araştırmasının en çarpıcı sonuçlarından biri, 2020 Effie ödüllü TV reklamlarında kadın ana karakter oranının yüzde 40 iken yüzde 48’e yükselmesi. Effie 2020 reklamlarının genelinde ise kadın ana karakter kullanımı yüzde 53 gibi yüksek bir oranda gerçekleşti. Reklamlardaki kadın-erkek ana karakterlerdeki bu eşitlikçi tablonun sürdürülebilir kılınması önem taşıyor. Yine de 50 yaş üzeri ya da farklı beden ölçülerine sahip kadınların reklamlardaki görünürlüğü hala çok kısıtlı.

Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.

PR Ajansı: Time Public Relations

Halkla ilişkilerin en iyileri!

Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakışİletişim sektöründe 49’uncu yılını kutlayan Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD); bu yıl 19’uncusu gerçekleştirilen, iş dünyasının ve iletişimcilerin heyecanla beklediği Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödül Töreni’nde ödüller sahiplerini buldu. 19. Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri Töreni; Opet Petrolcülük, Sanko Holding, Turkcell, Türk Telekom ve Zorlu Holding’in katkılarıyla gerçekleştirildi. 19’uncu Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri, 11 Mart Perşembe günü, Covid-19 önlemleri kapsamında Conrad Otel’de gerçekleştirilen törende açıklandı.

Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.

PR Ajansı: Effect

2 Nisan’da Türkiye “maviye” bürünecek!

Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü’nde, kamuoyunun dikkatini otizme çekmek için başlatılan ve bütün dünyada ilgi gören Mavi Işık Yak Kampanyası’nın (Light It Up Blue) 2009 yılından beri Türkiye elçisi olan Tohum Otizm Vakfı’nın çağrısıyla Türkiye’de ikonik binalar Aydınlatma Gereçleri İmalatçıları Derneği (AGİD) üyelerinin katkılarıyla mavi ışıkla aydınlatılacak, insanlar mavi giyecek ve sosyal medya hesapları üzerinden #otizmemaviışıkyak etiketi ile otizmle ilgili mesajlar vererek “otizmin farkında, onların yanında” olduklarını ifade edecekler.

Nisan ayı boyunca dünyanın gündeminde olacak otizmin görülme sıklığı günümüzde çok büyük bir hızla artıyor. Doğuştan gelen ve genellikle yaşamın ilk üç yılında fark edilen gelişimsel bir farklılık olan otizm tanısı 1985 yılında her 2.500 çocuktan 1’ine konulurken, bugün doğan her 54 çocuktan 1’i otizm riski ile dünyaya gelmektedir.

Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.

Reklam sektöründe sürdürülebilirliğin anahtarı: gizlilik!

Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakışReklamcılık, internetin açık ve herkese erişilebilir hale gelmesinde önemli bir rol oynadı. Ancak reklamların bu rolü oynamaya devam edebilmesi için reklam teknolojisinin, gizliliğin ön planda olduğu yeni dünya düzenine uygun hale gelmesi gerekiyor. Reklamlar herkese fayda sağlamalı; yayıncılar, reklamverenler ve en önemlisi tüketiciler. Bu nedenle Google, kullanıcı gizliliğini geliştirme konusundaki taahhüdünü bir adım öne taşıyor. Üçüncü taraf çerezlerin kullanımdan kaldırılmasının ardından Google, “artık web’de gezinenleri takip edecek alternatif tanımlayıcılar geliştirmeyeceğini ve bunları ürünlerinde kullanmayacağını” açıkladı.

Google’da Director of Product Management görevinde çalışan David Temkin, duyuruda “Kullanıcılar, kişiselleştirilmiş reklamcılığın avantajlarından faydalanabilmek için web üzerindeki hareketlerinin izlenmesini kabul etmek zorunda kalmamalı. Reklamverenler de dijital reklamcılığın avantajlarından yararlanabilmek için her bir müşterinin web’deki hareketlerini izlemek zorunda değil” şeklindeki görüşlerini belirtti.

Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.

Lojistik sektörünün dijitalle imtihanı ve 2021 trendleri!

Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakışSimon-Kucher & Partners dünya çapında lojistik sektörüne yön veren 100 yöneticiyle kapsamlı bir lojistik araştırması gerçekleştirdi. Çalışma, lojistik şirketlerinin büyük çoğunluğunun satış alanında dijitalleşmeye önem verdiği; ancak gerçekleştirilen dijitalleşme çabalarının istenilen etkiyi sağlamadığını ortaya koyarken, sektörün 2021’de dijitalleşme çalışmalarına da ışık tutuyor… Gelin araştırmanın detaylarını ve bulgularını birlikte inceleyelim…

Simon-Kucher ortaklarından Cem Balıkçıoğlu, satışta dijitalleşmenin fırsatları değerlendirmenin ve piyasada fark yaratabilmenin önemli bir adımı olduğunun altını çiziyor, işte öne çıkan içgörü ve tavsiyeleri:

  • Dijital satışın temelinde hizmeti standartlaştırabilmek yatıyor. Dijital dönüşüm süreci için fiyata etki eden tüm hizmetlerde standartlaşmaya gidilmeli.
  • Lojistik şirketleri satışta dijitalleşme yatırımlarından bekledikleri geri dönüşü alamıyorlar. Şirketlerin sadece yüzde 30’un da altında kalan bir kısmı alınan dijitalleşme aksiyonlarının sektör gereksinimlerini karşıladığını düşünüyor.
  • Yeşil lojistik de sektörde gözlemlenen yükselen trendler arasında yer alıyor ve müşteriler yeşil lojistik için daha fazla ücret ödemeye gönüllüler. Şirketler yeşil lojistik fırsatlarını da değerlendirme süreçlerine dahil etmeliler.

Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.

 

Dijitalleşme halkla ilişkiler içgörü otizm TikTok
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
3 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
4 Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
5 Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Güncel Haberler
Tüketiciler "sürdürülebilir restoranlara" yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
Tüketiciler “sürdürülebilir restoranlara” yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
2026’da gündem "kültür bütçesi" olmalı!
2026’da gündem “kültür bütçesi” olmalı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Haberler
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Bodrum’dan Kaş’a yeni yazlık çılgınlığı: Prefabrik evler... Peki hangi bölgede kaça mal oluyor?
Haberler
Bodrum’dan Kaş’a yeni yazlık çılgınlığı: Prefabrik evler… Peki hangi bölgede kaça mal oluyor?
Marketing Türkiye
5 Ekim 2025
BMW logosunda sessiz dönüşüm
Haberler
BMW logosunda sessiz dönüşüm
Nafizcan Önder
19 Eylül 2025
Kim Kardashian yine sınırları zorluyor! "Yapay kasık kılı iç çamaşırı" saatler içinde tükendi...
Haberler
Kim Kardashian yine sınırları zorluyor! “Yapay kasık kılı iç çamaşırı” saatler içinde tükendi…
İrem Alimoğlu
15 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.