Pazarlamanın liderleri 2021’in global pazarlama trendleri için buluştu…

Marketing Türkiye – Deloitte Roundtable toplantılarının ikincisi “Global Marketing Trends 2021” temasıyla Hilton Bomonti’de gerçekleşti. Deloitte Digital Ortağı ve Deloitte CMO Programı Ülke Lideri Özlem Yanmaz’ın moderatörlüğü ve Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen’in ev sahipliğinde gerçekleşen toplantıda Deloitte tarafından gerçekleştirilen “Global Marketing Trends 2021” raporunda paylaşılan, küresel değişim ve dönüşümün odağında yer alan yedi pazarlama trendi ve etkileri tartışıldı.

Deloitte-Marketing Türkiye yuvarlak masa toplantılarının ikincisi “Global Marketing Trends 2021” temasıyla Deloitte Digital Ortağı ve Deloitte CMO Programı Ülke Lideri Özlem Yanmaz’ın moderatörlüğü ve Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen’in ev sahipliğinde gerçekleştirildi. Sosyal mesafe kurallarına uygun olarak gerçekleştirilen toplantıda Deloitte’un, 2.500 tüketici ve 405 üst düzey yöneticiyle gerçekleştirdiği küresel pazarlama trendleri çalışması farklı sektörlerden öncü katılımcılarla değerlendirildi. 2021 pazarlama trendlerinin güncel örnekler üzerinden anlatıldığı buluşma ilham veren bir tartışma ortamında gerçekleştirildi. Buluşmada açıklanan “Global Marketing Trends 2021” raporunun ayrıntıları toplantıya katılan üst düzey yöneticilerin yorumlarıyla önümüzdeki günlerde Marketing Türkiye ve Deloitte mecralarında sektörle buluşacak. Ancak dilerseniz gelin bu önemli raporda öne çıkan 7 pazarlama trendlerine kısa göz atalım.

  1. AMAÇ. Varoluş amacınızdan güç alın. Müşteriler değerlerinin ne olduğunu biliyor, peki ya siz? Tüketicilerin dörtte biri amaç odaklı aksiyonların marka algısını olumlu etkilediğini, beşte biri alışveriş tercihlerini bu markalar lehine değiştirdiğini söylüyor.
  2. ÇEVİKLİK. Oyunun kurallarını değiştirin. Mevcut ortam, iş modellerini benzeri görülmemiş şekillerde test etti. Çevikliğin kuruluşlar için vazgeçilmez, kültürel bir zihniyet olduğunu da açıkça ortaya koydu. Bunu mümkün kılan dijital teknolojilere yatırım yapmak her zamankinden daha önemli.
  3. İNSAN DENEYİMİ. İnsan deneyimlerini iyileştirin. Şirketler dijital geleceklerini insan bağlantısına değil verimliliğe odaklanarak tasarladığında bir borç oluşur. Şirketler, müşterileri, çalışanları ve paydaşları ile ilgili anlayışlarını derinleştirerek, “deneyim borçlarını” nasıl ödeyebilir?
  4. GÜVEN. Tutulan ve tutulmayan sözler. En çalkantılı zamanlarda bile, sunulan deneyim beklentileri karşıladığında şirketler güven oluşturabiliyor. Dört tüketiciden biri olumsuz aksiyonlarını fark ettiği bir markayla bağını kopardığını ifade ediyor.
  5. KATILIM. Çift yönlü yol. Müşteriler, markalarla, ürün değerlendirmesinden birlikte içerik oluşturmaya ve ürün tasarımına katkıda bulunmaya kadar farklı derinliklerde, her zamankinden daha fazla etkileşim kuruyor. Etkileşim artık çift yönlü bir yol.
  6. FÜZYON. İş ortaklıkları ile füzyonun gücünü açığa çıkartın. İnsan ihtiyaçlarını daha bütünsel olarak ele alan ekosistemler oluşturmak için, yeni işbirlikleri, müşteri öngörüleri ve dijital platformları bir araya getirme sanatını temsil eden füzyon ile kuruluşlar insanlara yardımcı olacak yenilikçi deneyimler yaratabiliyor.
  7. YETENEK. İnsan kaynağını stratejik güç haline getirmek. Pazarlama ve yeteneğin şirketlerde oynadığı rol ciddi anlamda değişiyor. CMO’lar marka müdüründen, şirketin stratejik düşünürü ve gelir sağlayıcısına dönüşüyor. Pazarlamada çalışma yöntemlerinin dönüşümünde ana temalar yapay zekâ, esnek ekonomi ve uzaktan çalışma, dışarıdan alınan hizmetler ve içeride geliştirilen kabiliyetlerin dengesi olarak ortaya çıkıyor.

“Global Marketing Trends 2021” buluşmasında; Petrol Ofisi CMO’su Beril Alakoç, Daimler Head of Marketing Emre Kurt, LCW Bebek General Manager V. Ömer Barbaros Yiş, Vestel CMO’su Duygu Badem, ECCO Türkiye Genel Müdürü Deniz Erda, TV Ekstra Genel Müdürü Merve Puhaloğlu Ersanoğlu, Ingage General Manager Pınar Ercan Tursun ve TAB Gıda CMO’su Sinan Ünal değerli birikimleriyle katkıda bulundu…

Marketing Türkiye ve Deloitte Roundtable’da bilgi üretimine katkı sağlayan uzmanlar

Özlem Yanmaz
Deloitte Digital Ortağı ve Deloitte CMO Programı Ülke Lideri

Beril Alakoç
Petrol Ofisi Chief Marketing Officer (CMO)

İngiltere Kent Üniversitesi Ekonomi Bölümü’nden mezun olan Beril Alakoç, Pazarlama alanında master programını ise Bristol Business School’da tamamladı. Kariyerine 1998 yılında Unilever’de başlayan Alakoç, çeşitli ürünlerin marka müdürlüğünü yürütmesinin ardından Türkiye, Kuzey Afrika, Orta Doğu Bölgesi’nden sorumlu Marka Geliştirme Müdürü olarak Dubai’de görev aldı. Son olarak Türkiye, Kuzey Afrika, Orta Doğu ve Rusya bölgesinde kişisel bakım ürünlerinden sorumlu Marka Geliştirme Direktörü pozisyonunda bulunan Beril Alakoç Orhonoğlu, 1 Aralık 2017 tarihi itibariyle Petrol Ofisi yönetiminde oluşturulan Chief Marketing Officer (CMO) görevini üstlendi.

Deniz Erda
ECCO Türkiye Genel Müdürü

Perakende sektöründe çok geniş bir tecrübeye sahip Deniz Erda İstanbul Üniversitesi Jeofizik Mühendisliği bölümünden mezun olan Erda, Master eğitimini de yine aynı üniversitenin İşletme Fakültesi’nde Tüketici Tutum ve Davranışları üzerine tamamladı. Kapalıçarşı’daki bir mağazada, Kapalıçarşı-Mahmutpaşa arasında paket taşıyarak işe en alttan ortaokul yıllarında başlayan Erda, üniversite öğrencisiyken de sonrasında uzun yıllar emek vereceği Mavi mağazasında Mağaza Müdürü olarak işe girdi. İlerleyen dönemlerde Mağazalar koordinatör Yardımcısı ve sonrasında Mağaza Koordinatörlüğüne yükseldi. Mavi’deki başarılı yolculuğunun ardından 2009 yılında Hummel’ın Türkiye operasyonunu kurdu ve yönetti. 2013 yılında ECCO Türkiye’de Genel Müdür olan Erda hâlen görevini başarıyla sürdürmekte.

Duygu Badem
Vestel Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı

1984 yılında İzmit’te dünyaya gelen N. Duygu Badem Uylukçuoğlu, Lisans ve Yüksek Lisans Eğitimini Boğaziçi Üniversitesi’nde tamamladı. Vestel’in ilk MT programı ile 01.02.2010 tarihinde göreve başlayan Uylukçuoğlu, sırasıyla Pazlama Uzmanı, Pazarlama Sorumlusu, Kategori Müdürü, Beyaz Eşya Pazarlama Grubu Müdürü, Vestel Pazarlama Müdürü görevlerinde bulundu. Kasım 2019’dan itibaren Vestel Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı olarak görevini sürdürmekte.

Emre Kurt
Daimler Head of Marketing

Emre Kurt, lise eğitimini İstanbul Erkek Lisesi’nde tamamladıktan sonra İstanbul Teknik Üniversitesi Makine Mühendisliği bölümünden mezun olmuş ve 2006 yılında Mercedes-Benz Türk A.Ş.’de Stajyer Geliştirme Programı (PEP) dahilinde göreve başlamıştır. 2007 yılında Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) bölümünde işe başlamasının ardından, hem bu konunun Mercedes-Benz Türk içerisinde projelendirilerek gelişmesine hem de müşteri odaklı pazarlama anlayışının yerleşmesine katkıda bulunmuştur.

Mercedes-Benz şirketinde, Çağrı Merkezi Yönetimi, Kampanya Yönetimi, Veri Bilimi gibi birçok alanda çalışmış ve yüksek lisansını Galatasaray Üniversitesi’nde işletme alanında tamamlamasının ardından 2012 yılında Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Birim Müdürü olarak göreve atanmıştır. 2017 yılına kadar sürdürdüğü bu görevin sonrasında ise Müşteri Deneyimi ve Dijitalleşme Birim Müdürlüğü’ne getirilmiştir. Bu görevde “Mükemmel Müşteri Deneyimi Programı” dahilinde projeler yürütmüş ve fiziksel işleyen birçok sürecin dijital hale getirilmesinde katkıda bulunmuştur. Kurt, 1 Aralık 2018 itibarıyla Mercedes-Benz Türk Otomobil Pazarlama Grup Müdürü görevine atanmış, 2020 yılında ise Mercedes-Benz şirketinin Türkiye’deki yeni yapılanması sonucu otomobil ve hafif ticari araçlar ürün gruplarının faaliyetlerini yürütmek üzere, yeni kurulan Mercedes-Benz Otomotiv Tic. ve Hiz. A.Ş. şirketinde, Otomobil Pazarlama Grup Müdürü görevini devam ettirmektedir.

Merve Eraslanoğlu
TVekstra Genel Müdürü

Merve Eraslanoğlu, TVekstra’nın satış, iş geliştirme, yönetim becerileri ile donatılmış,  pazarlama alanında yıllık uzmanlığa sahip Genel Müdürüdür. Tüm TVekstra müşterileriyle birebir ilgilenen Merve Eraslanoğlu satış ve operasyon ekibine de liderlik ediyor.  TVekstra ailesine katılmadan önce  kariyerine 18 yıl önce pazarlama iletişimi alanında başladı. Uzun yıllar sonradan GroupM tarafından satın alınan AMVG şirketinin  yönetici ortağı olarak görev yaptı. Kendisi yönetim ve Organizasyon alanında Master derecesi aldığı Marmara Üniversitesi’nden mezun oldu. Markalar için  iletişimdeki son trendler ve yeni teknolojilere dayalı tecrübesi neticesinde, reklam ve satış bazlı çözümler üreterek markaların ihtiyaclarının addressable dünya ile buluşturuyor. Ve reklamverenler için müşteri yolculuğu boyunca  çevik çözümler üretiyor.

Ömer Barbaros Yiş
LCW Bebek General Manager

Ömer Barbaros Yiş Koç Üniversitesi İşletme ve Ekonomi bölümlerinden çift ana dal derecesiyle mezun olmuştur. Daha sonra Universitat Autonoma de Barcelona Üniversitesi’nden Ekonomik Analiz alanında yüksek lisan ve doktora yeterlilik derecelerini almıştır. Akademisyenlik tecrübesi sonrası iş hayatına Turkcell’de başlamış ve pazarlamada değişik pozisyonlarda çalışmıştır. Daha sonrasında Peppers&Rogers stratejik danışmalık firmasında 30 u aşkın ülkede telekomünikasyon sektöründe yönetim danışmanlığı yapmıştır. 2013 yılında Türk Telekom bünyesine katılarak 2017 yılına kadar pazarlama direktörü olarak görev almıştır. 2017 senesinde tekrardan Turkcell bünyesine katılarak 1 sene stratejik pazarlama ve kurumsal müşteriler gelir yönetimi direktörü olarak çalışmış; 2018 Aralık ayından itibaren Turkcell Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı pozisyonunu yürütmüştür. Nisan 2020’de Turkcell’den ayrılarak LcWaikiki bünyesine katılmış ve şu an bebek ürünlerinden sorumlu genel müdür yardımcısı olarak iş hayatına devam etmektedir.

Pınar Ercan Tursun,
Ingage Genel Müdürü

Teknoloji ve veriden beslenen strateji odaklı yaklaşım ile markalara sağladıkları stratejik danışmanlık hizmetlerini ileriye taşıyacak çözümler üzerine çalışmalarını yoğunlaştıran Ercan Tursun, gelişen teknolojilere yaptığı yatırımlar ile müşterileri için sürdürülebilir başarı yaratmayı amaçlamaktadır.

Kadıköy Anadolu Lisesi’nden mezun olduktan sonra lisans eğitimini Boğaziçi Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü’nde tamamlayan Ercan Tursun, çalışma hayatına 1998 yılında aynı bölümde yüksek lisans yaptığı dönemde Araştırma ve Öğretim görevlisi olarak başlamıştır.

2000 yılından itibaren Ford Otosan’da Satış, Finans, Pazarlama ve Satış Sonrası alanlarında çeşitli kademelerde görev alan Pınar Ercan Tursun, 2006 yılında Koç Üniversitesi Executive MBA programını birincilikle tamamlamıştır. 2010 yılında merkez ofisi İngiltere’de bulunan Ford Avrupa’da görevlendirilmesi ile birlikte tüm Avrupa ülkelerinden sorumlu Ticari Araçlar ve Gelecek Nesil Ürünler Pazarlama Müdürlüğü görevini yürütmüştür. 2014 yılında Türkiye’ye döndükten sonra 2019 Nisan ayına kadar Ford Otosan’da Pazarlama Direktörü olarak görev almıştır.

Sinan Ünal
TAB Gıda CMO’su

TFI TAB Gıda Yatırımları’na (TFI) 2019 yılında CMO olarak katılan Sinan Ünal, Total Oil, The Coca-Cola Company gibi global şirketlerde stratejik görevlerde bulunmuştur. Galatasaray Üniversitesi Ekonomi Bölümü’nden mezun olan Ünal, aynı üniversitede Executive MBA programını tamamlamıştır. TFI TAB Gıda Yatırımları, Türkiye’de operasyonlarını yönettiği Burger King, Popeyes, Sbarro, Arby’s, Usta Dönerci, Usta Pideci markalarının yanı sıra, 2012 yılından beri de Çin’deki Burger King ve bu sene itibarıyla Popeyes operasyonlarını yürütüyor.

 

 

İLGİLİ HABERLER