Marketing Anadolu, okuyucusuyla buluştu

 

Aylardır çalışmaları son sürat devam eden Marketing Anadolu, okuyucusuyla buluştu. Anadolu kaplanlarına markalaşma yolunda rehberlik etmeyi amaçlayan Marketing Anadolu, Marketing Türkiye dergisiyle birlikte bayilerdeki yerini aldı. Anadolu’da faaliyet gösteren ya da hedefinde Anadolu olan tüm pazarlama iletişimi sektörünü bir araya getirecek olan Marketing Anadolu, 1 Haziran itibariyle okuyucuyla buluştu. Anadolu’nun altı farklı bölgesinden haberlerin, reklam kampanyalarının, Anadolu’yu mercek altına alan pazarlama araştırmalarının yer aldığı, iki ayda bir yayınlanacak olan Marketing Anadolu, sektördeki boşluğu dolduracak. Peki, bayilerdeki yerini alan Marketing Anadolu’nun ilk sayısında okuyucuyu neler bekliyor? Her şeyden önce Markenting Anadolu’nun kapağında pazarlamada Anadolu’yu stratejisinin temeline oturtan markalar için çok özel bir araştırma bulunuyor. Bugüne kadar Anadolu tüketicisiyle ilgili yapılmış olan en kapsamlı araştırmada, pazarlama dünyası ilk defa Anadolu’daki tüketicilerin medya tüketim alışkanlıklarını ve markalara bakış açılarını bulacaklar. Derginin ilk sayısında yer alan çarpıcı bir diğer haber de “Anadolu KOBİ’leri Araştırması”… Bu araştırmaya göre KOBİ’lerin yüzde 57’si bugüne kadar herhangi bir medya kanalında reklam yayınlamamış. Yüzde 72’sinin ise bir web sitesi dahi yok. Buna karşın, Anadolu KOBİ’lerinin yüzde 52’si önümüzdeki 12 ay içinde Türkiye ekonomisinin büyüyeceğine inanıyor ve geleceğe iyimser bir gözle bakıyor. Henüz araştırmanın sonuçlarını görmeden KOBİ’lerin web sitesi konusunda yaşadığı sıkıntıyı önceden kestirmiş olacağız ki Yeni Türk Ticaret Kanunu ile her kuruluş için şart olan web sitesinin olma zorunluluğunu da es geçmedik. Ve KOBİ’lere bunun için bir yol haritası çizdik.


Yerel bunu yer mi?

Marketing Anadolu’nun ilk sayısında markalaşma konusunu da enine boyuna masaya yatırdık. “Markalaşmak şart mı?” adlı haber ile “kendi lokasyonlarında küresel devlerle mücadele eden yerel markaların, küresel marka olması şart mı?” sorusunu gündeme taşıdık. Bununla da kalmadık ve bir başka haberde şehirleriyle özdeşleşen markaların sırrını merak ettik. Gördük ki şehirleriyle özdeşleşen bu markaların uyguladığı pazarlama stratejileri, adeta doğdukları şehri markanın kalesi haline getiriyor. Marketing Anadolu’nun belki de en ilginç haberlerinden biri de “Yerel bunu yemez!” haberi… “Muhafazakar bir şehirde bir mayo firmasının reklamı yapılmalı mı?”, “Milliyetçiliğin baskın olduğu bir lokasyonda global bir marka kendini nasıl konumlandırmalı?”, “Bir kampanyada yerel değerler ne kadar ön plana çıkarılmalı?” gibi soruların yanıtlarını Anadolu tüketicilerine seslenen ajanslardan aldık. Ajans Press ve Nielsen tarafından hazırlanan araştırmalar, Anadolu kökenli markaların haberlerini bulabileceğiniz Anadolu Turu, yerel ve ulusal marka ve ajansların yeni işbirliklerini yer verdiğimiz Kısa Kısa ve başarılı yerel kampanyaları kaleme aldığımız Anadolu Kreatif de derginin ilk sayısında okunmaya değer sayfalar.


Haberlerinizin Marketing Anadolu’da yayınlanması için bülten ve haber önerilerinizi anadolu@marketingturkiye.com adresine gönderebilirsiniz. 

 

İLGİLİ HABERLER