7 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Markanın "güvenilir" olması artık tüketiciler için çok daha önemli
Haberler

Markanın “güvenilir” olması artık tüketiciler için çok daha önemli

Marketing Türkiye
11 Kasım 2017
3 dk okuma

Küresel araştırma firması Ipsos, yakın zamanda global trendleri incelediği araştırmasını yayınladı. Yalınlık ve Kontrol Arayışı, günümüz dünyasını şekillendiren önemli trendlerden biri olarak Ipsos Global Trends araştırmasında karşımıza çıkıyor. Bu trendi göz önündeki bulundurarak muğlak ve karmaşık olan günümüz dünyasında markaların tüketiciler için önemli olmaya devam edeceği görülüyor.

Ipsos Global Trends araştırmasına göre Türkiye’nin de dahil olduğu 22 ülkeden araştırmaya katılanların yüzde 80’i “Artık çok fazla ve çelişen bilgiler var ve kime güveneceğinizi bilmek zor.” diyor. Araştırmaya Türkiye’den katılanların yüzde 86’sı bu konuda hemfikir.

2-1

İnsanlar günlük hayatta, küçük ya da büyük birçok seçim yapmak zorunda kalıyorlar ve bu durumdan da bunalmış durumdalar. Büyük işletmeler hakkında bazı şüphelere rağmen, araştırmaya katılan uluslararası kitlenin yüzde 65’i “Güvendiğim markalar benim için artık daha önemli” diyor. Türkiye’de ise bu oran yüzde 76. Markalar, sersemletici derecede çok sayıda seçenekler arasında tüketicilere yol göstermede yardımcı olarak, kullanışlı zihinsel kısa yollar olmaya devam ediyor.

2-2

Tüketicilerin yüzde 73’ü bildikleri markadan çıkan yeni bir ürüne daha çok güvendiklerini belirtiyorlar. Türkiye özelindeki sonuçlarda ise bu oran yüzde 81’e çıkıyor. Her şeyden öte, tüketiciler markalı ürün ve hizmetleri istikrarlı kalite (yüzde 50) ve güvenilirlik (yüzde 48) olarak görüyorlar.

2-3

Hepimizin bildiği gibi internet ve kanalların çeşitlenmesinden önce markalar kendi imajları ve mesajlarıyla ilgili daha çok kontrol sahibiydiler ve onlar hakkındaki düşüncelerimiz onların titizlikle yapılandırdığı iletişimleri ve ürünleri için harfi harfine uyguladıkları marka çalışmalarından kaynaklanıyordu. İnternetin tüketicilerin her aşamada markaları zorladığı demokratikleştirici bir etkisi oldu. Birbiriyle çelişen bilgi kaynaklarının çoğalması, 2016’nın de kelimesi seçilen “post-truth” (hakikat ötesi) fenomenini güçlendirdi. Bu fenomende tek bir doğru yok, birden fazla doğrunun varlığı ve alternatif gerçekler kurumlarla ilgili şüpheleri artırıyor. Bu belirsizlik çağında gerçeklerden ziyade duygular ve kişisel inançlar kamuoyunu etkiliyor.

Pazarlama profesyonelleri duyguların değerini tabi ki biliyor. Geçtiğimiz son 30 yılda reklamcılıkta duygusal çalışmalara doğru bir eğilim görülüyor. Fakat güven, tüm bu belirsizlik durumlarında markayı sağlam tutan yegane faktör olarak karşımıza çıkıyor. Markalar tüketicilere, almak üzere oldukları ürün veya hizmetle ilgili ne gibi bir beklentide olmaları gerektiğini belirten bir söz veya garanti sağlıyor. Bu bazen uygun kaliteden ziyade uygun fiyat sözü de olabilir fakat sunulan şey ne olursa olsun istikrarlı olmalı.

Ipsos’un yaptığı son araştırma; markaya olan güvenin özellikle şu iki kategoride oldukça önemli olduğunu gösteriyor: Birinci kategori, akıllı telefonlar, arabalar ve ev elektroniği gibi tüketicilerin büyük bütçeler ayırdığı ürünler. İkincisi ise; gıda ve kişisel sağlık ürünleri gibi insanların refahını etkileyen ürün ve hizmetler. Öte yandan güven çok kolaylıkla yıkılabiliyor. Bu nedenle şirketlerin ve markaların söz verdikleriyle tüketicilerin deneyimlediklerinin aynı şeyler olmasını sağlamaları gerekiyor.

Markaların daha önce hiç olmadığı kadar zorluklarla karşı karşıya olduğuna dair yapılan birçok değerlendirmeye karşın, global olarak tüketicilerin çoğu, işletmelerin ürün ve hizmetlerini vadettikleri standartlarda sunmaları konusunda onlara güveniyor (yüzde 57). Tabi ki hala daha iyiye gitme konusunda alınacak yollar var ve sektörlere göre bu durum değişiklik gösteriyor ve işletmelerin nasıl davranmaları gerektiği konusunda tüketicilerin beklentileri yüksek.

Ipsos uzmanları güven kazanmada veya güveni elde tutmada başarılı olmaları için markaların sadece eksiksiz ve sürekli günlük operasyonlarını yürütmelerinin yeterli olmadığını düşünüyor; aynı zamanda ürün ve hizmetleri dışında farklı boyutları da göz önünde bulundurarak bu faaliyetleri yapmaları gerekiyor. Örneğin, veri güvenliği hatasız olmalı.

Ipsos’un Marka İletişimi Araştırmaları uzmanlık alanı Ipsos Connect’in Türkiye Genel Müdürü Yasemin Özen Gürelli konuyla ilgili şu değerlendirmeleri iletiyor. “Daha geniş kitlelerle etkileşimler daha düzenli olmalı ve bu etkileşim dürüstlükle gerçekleştirilmeli. Dürüstlük en temel kelimelerden biri olmalı. Bu şu anlama geliyor: yanlış giden bir şeyi itiraf etmek, onun zaman içinde unutulmasını beklemekten ya da bir gazetede, blog sayfasında veya sosyal medyada ilk olarak duyurulmasından çok daha iyi.”

1 Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
2 Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
3 Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
4 Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
5 Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Güncel Haberler
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ya çalışanınız size rakip olursa?
Haberler
Ya çalışanınız size rakip olursa?
Marketing Türkiye
16 Eylül 2025
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
Haberler
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Ad Net Zero Türkiye, "Sürdürülebilir Reklam Prodüksiyonu Yeşil Setler Rehberi"ni tanıttı
Haberler
Ad Net Zero Türkiye, “Sürdürülebilir Reklam Prodüksiyonu Yeşil Setler Rehberi”ni tanıttı
Sena Tufan
7 Ekim 2025
Türkiye'nin keyif markaları
Haberler
Türkiye’nin keyif markaları
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.