Markaların uzun soluklu yardım projeleri
Depremin üzerinden neredeyse 2 ay geçti ancak yıkımın açtığı yaralar henüz sarılmış değil… Bölgenin yeniden ayağa kalkması için yapılan yardımların tek seferlik olmaması ve uzun vadeli faydaları gözetmesi büyük önem taşıyor. İlk günden itibaren acil ihtiyaçların karşılanması için başlayan dayanışmanın parçası olan markalara ise bu süreçte çok iş düşüyor… Mart sayımızda yaptıkları yardımlarla umut ışığı olan zor gün dostu şirketleri sayfalarımıza taşımıştık. Gelin bu defa da hayat yeniden inşa edilsin diye bölgenin yarınları için seferber olan markaların uzun soluklu projelerine hep birlikte bakalım…
Arama kurtarma çalışmaları sonlandırılıp acil ihtiyaçlar karşılanmış olsa da deprem bölgesinde yaşam, hala enkaz altında. Bölgenin ve bölge halkının acil ihtiyaçlarının karşılanması ne kadar elzemse toparlanma süreci için yarınları düşünerek hemen harekete geçilmesi de bir o kadar önemli… Durumun ehemmiyetinin farkında olan, ilk günden itibaren ayni ve nakdi yardımlarla elini taşın altına koyan markalar şimdi de uzun soluklu projelerle bölgeye yeniden can suyu verme çabasında… Kimi iş gücü kimi üretim kimi ise konut ve eğitim alanlarındaki projelerle verdiği desteğin “acil yardımlarla” sınırlı olmadığını gösteriyor. İşte uzun soluklu projeleriyle geleceğe umut olan markalar…
CarrefourSA’dan yerel tarıma “doğrudan” destek
CarrefourSA, deprem bölgesindeki yerel çiftçiler ve üreticilerin üretime devam edebilmesi amacıyla “Üretime Doğrudan Destek” projesini hayata geçirdi. CarrefourSA, projenin ilk adımı kapsamında depremin etkisini gösterdiği 11 ildeki yerli üreticilerin yanı sıra kooperatiflerden de 100 ton limon, 10’ar ton beyaz lahana, kara lahana, karnabahar, bal kabağı ve 30 bin bağ maydanoz satın alarak yerel gıdaları market raflarına taşıdı. Bir sonraki aşamada ise tüm yaralar sarılıncaya kadar üretimin ve istihdamın sürdürülebilirliği için yerli üreticiden satın alım devam edecek.
DeFacto, önceliği deprem bölgesindeki iş ortaklarına verecek
Deprem bölgesindeki ekonominin yeniden canlanması için harekete geçen DeFacto, yıkımdan zarar gören iş ortaklarına öncelik verecek. DeFacto, bu amaç doğrultusunda deprem bölgesindeki iş ortaklarından 6,5 milyon adet ürün siparişi verecek. Şirket üreticilerin ödemelerini Tedarikçi Finansmanı Sistemi (TFS) ile erken gerçekleştirecek. Ayrıca bu ürünler, müşterilerde farkındalık oluşturmak amacıyla, mağazalar ve online kanallarda deprem bölgesinde yer alan illerde üretildiğine dair etiketlerle satışa sunulacak ve satışlarını artırmaya yönelik tanıtım destekleri de verilecek.
Hepsiburada, üretim ve ticaret hacmi yaratacak
Hepsiburada, deprem bölgesinde kalıcı refahın sağlanmasına katkıda bulunmak amacıyla “Deprem Bölgesine Ticaret ve Teknoloji Gücü” programını başlattı. Bölgede 2 yılda 10 milyar TL’lik üretim ve ticaret hacmi yaratmayı amaçlayan programın birçok ayağı olacak. Bölgedeki 10 bin KOBİ ve esnaf iki yıl boyunca Hepsiburada’nın teknoloji, ticaret, lojistik ve pazarlama imkanlarıyla desteklenecek. 5 bin girişimci kadın ve kadın kooperatifleri için özel destekler verilecek. Bölgedeki üç şehirde “E-ticaret İhtisas Merkezi” kurulacak. 120 bin kişinin istihdamına, 500 bin kişinin geçimine katkı sağlanacak. Ayrıca program kapsamında çocuklar, gençler ve aileler için eğitim ve sosyal destekler verilecek.
Boyner Grup bölgeye rehabilitasyon desteği sağlayacak
Türkiye Kadın Dernekleri Federasyonu “Mor Yerleşke” projesi kapsamında depremden etkilenen kadınların, çocukların ve yaşı nedeniyle bakıma ihtiyaç duyan yaşlıların ve engelli bireylerin temel ihtiyaçlarının sağlanabileceği ve psikososyal açıdan güvende olabileceği rehabilitasyon üniteleri kurdu. Boyner Grup da projeye destek vererek bölgede 14 ünitenin hayata geçmesini sağlayacak. Kurulacak üniteler en az 18-24 ay bölgede kalacak. Ünitelerde emzirme odaları, çocuklar için aktivite alanları, yetişkinler ve çocuklar için psikolojik danışmanlık, hijyen malzemelerine erişim ve daha birçok destek sunulacak. Ayrıca farklı alanda doktorlar ve uzmanlar da gönüllülük esasıyla projeye destek verecek.
PUMA, çocukların yüzünü futbolla güldürecek
PUMA, deprem bölgesindeki çocukların yüzünü futbol ile güldürmeye hazırlanıyor. www.marketingturkiye.com.tr 55 GÜNDEM Sporun iyileştirici gücünü arkasına alan Puma, Türkiye Futbol Federasyonu iş birliğiyle deprem bölgesinde belirlenecek bir alanda futbol sahası inşa edecek. Projeyle bölgedeki çocuklara manevi destek vererek sarsıntıların izinin bir nebze olsun azaltılması hedefleniyor.
PepsiCo, çiftçiye el uzatacak
PepsiCo, depremzede vatandaşların bölgede kalması, özellikle çiftçilerin üretime devam etmesi ve yaşamın yeniden kurulması için yerel tarıma destek olacak. Şirket, bu doğrultuda daha önce Konya’da PepsiCo Vakfı desteği ve Anadolu Meraları ile iş birliği içinde gerçekleştirdiği “Lay’s Yenileyici Tarım Projesi”ni depremden etkilenen bölgeye taşımayı planlıyor. Projeyle hem sürdürülebilir ve yenileyici tarımın bu topraklara taşınması hem de çiftçilerin bölgede
Penti “Pembe Destek Hareketi” ile kadınların ve çocukların yanında
Penti, depremden etkilenen kadınlar ve çocuklar için “Pembe Destek Hareketi”ni başlattı. 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde başlatılan hareket kapsamında kadınların ve çocukların giyinme, barınma sağlık gibi temel ihtiyaçları karşılanacak. Ayrıca farklı STK’larla görüşülerek kadınların ekonomiye dahil edilmesi için çeşitli projeler yürütülecek ve yine dernekle iş birliği halinde çocukların eğitim-öğretim masrafları karşılanacak.
PwC, genç yetenekleri işe alacak
Depremden etkilenen genç yetenekler, PwC’nin açık pozisyonlarının yer aldığı Eskişehir ofisinde veya uzaktan çalışmayla işe alım süreçlerinde önceliklendirilecek ve Eskişehir’de ikamet eden adayların yeni bir yaşam kurmaları için 1 yıl süreyle kira desteğinde bulunacak. PwC Global yapılanmasındaki fonun yanı sıra, PwC’nin 152 ülkede yer alan network üyesi şirketlerin katkısının alınacağı uluslararası bir fon kurmak üzere de çalışmalar sürüyor. Bu kapsamda felaketten etkilenen bölgede uzun vadeli ihtiyaçlar göz önünde bulundurularak bir eğitim projesi yapılması hedefleniyor.
Sodexo ve İhtiyaç Haritası, üniversite öğrencileri için dayanışma başlatıyor
Sodexo ve İhtiyaç Haritası, depremlerden etkilenen üniversite öğrencilerinin eğitimine iyi koşullarda devam edebilmesi için “Yanında Platformu”nu hayata geçirdi. Platform aracılığıyla 3 ay boyunca aylık 1.300 TL tutarında yemek ve gıda desteği sağlanması hedefleniyor. Destek projesinin can suyu olarak ilk etapta 100 öğrencinin 3 ay boyunca yemek ve gıda ihtiyacını karşılamayı taahhüt eden Sodexo, önümüzdeki süreçte daha fazla gence ulaşmayı ve İhtiyaç Haritası web sitesi üzerinden verilecek destekler ile bu dayanışmayı büyütmeyi planlıyor.
Metro Türkiye’den gıda üreticilerine destek
Metro Türkiye, deprem bölgesindeki üreticilerden Arsuz limonu, Hatay beyaz balkabağı, Hatay Kırıkhan havucu ve marul, lahana gibi bölgede yetişen yeşilliklerden oluşan yaklaşık 200 ton ürün satın aldı. Desteğin tek seferlik olmaması ve daha fazla çiftçiye ulaşabilmek amacıyla bu ürünler “Mersinden Kadın Kooperatifi” ve “Zahide Ana Kadın Kooperatifi” üzerinden alınıyor ve böylece hem kooperatifleşme hem de kadınların iş gücüne katılımı destekleniyor. Ayrıca kooperatifler aracılığıyla bölge yakından takip ediliyor ve talebe bağlı satın alınan toplam ürünün 500 tona çıkarılması hedefleniyor.
24 Saatte İş, depremzedeleri istihdam edecek şirketlerden ücret almayacak
24 Saatte İş Platformu, deprem bölgelerinden göç etmek zorunda kalanların geçimini sağlayabilecek şartları yaratmasına destek olmak için harekete geçti. Platform, mümkün olduğunca çok adaya ulaşmak ve yeni iş arayışında olanlara destek olmak için sadece depremzedelere iş imkanı sağlayacak şirketlere sistemi ücretsiz olarak kullanma hakkı verdi. Ayrıca 24 Saatte İş, bu konuda daha fazla kişiye ve şirkete ulaşabilmek için hem sosyal medya hem de şirketler tarafında iş birliktelikleri gerçekleştiriyor. Şehirler tekrar ayağa kalktığında ise evine geri dönmek isteyen kişilerin istihdamı için alternatif yaratılması ve deprem bölgelerine yatırım yapan şirketlerle çalışıp daha fazla kişinin yeni iş bulmasına yardımcı olmak, platformun ileriye dönük hedefleri arasında yer alıyor.
Migros, üreticilerin emeğine sahip çıktı
Migros, deprem bölgesindeki üreticilerin emeğine sahip çıkmak ve onlara ivedilikle gelir yaratmak üzere yerel ürünlerin alımı için seferber oldu. Bu kapsamda Migros, deprem bölgesindeki üreticilerden 24 ton deniz ve kültür balığı ve 5 ton bakliyatın yanı sıra 300 ton Arsuz limonu, 40 ton beyaz ve kırmızı lahana, 18 ton Samandağ balkabağı ile yeşillik ürünlerini raflarına taşıdı.
Teknosa, bölgedeki iş ortaklarından komisyon almayacak
Teknosa, deprem bölgesinde şirketin pazaryeri üzerinden satış yapan iş ortaklarının elde ettiği gelirlere hiçbir komisyon ve kesinti uygulamama kararı aldı. Ayrıca “Afet Bölgesi Satıcıları” rozetiyle işaret edilen bu satıcıların ürünlerinin yıl sonuna kadar Teknosa’nın web sitesindeki reklam platformunda ön plana çıkarılması için her ay bütçe katkısı sunularak satışlarına destek verilecek.
İş Bankası Grubu konut, üretim ve istihdama kaynak sağlıyor
İş Bankası Grubu deprem bölgesine inşa edilecek deprem konutları için 1 milyar 750 milyon TL tutarında destek sağlıyor. Ayrıca İş Bankası Grubu, bölgede üretim ve istihdam seferberliği başlatmak adına 10 milyar TL’lik kaynak ayırdığını duyurdu.
ŞOK Marketler, üretim ve istihdam için elini taşın altına koydu
ŞOK Marketler, Hatay’ın Arsuz ilçesinde bahçelerde bekleyen limonları üreticilerle beraber toplayarak mağazalarında satışa sundu. Şirket ayrıca yıl boyunca tüm Türkiye’de yapılacak işe alımlarda önceliğin depremzede vatandaşlara verileceğini duyurdu.
Trendyol bölgeye katkı için aktarma merkezinin açılışını erkene aldı
Afet bölgesi için uzun vadeli ve kalıcı destek hedefleyen Trendyol, Adana Aktarma Merkezi’nin açılışını erkene çekti. Trendyol Adana Aktarma Merkezi, bölgedeki en büyük aktarma merkezi olma özelliği taşıyor. Aktarma merkezinde şu an 150 kişiye istihdam sağlanıyor. Potansiyel iş hacmi göz önünde bulundurduğunda ise bu sayının 2 yıl içinde üç katına çıkmasını öngörülüyor. İlk 20 gün sadece afet bölgesine gönderilen yardımların ayrıştırılması ve bu yardımların bölgeye gönderilmesi için kullanılan aktarma merkezi, müşteri operasyonlarının yanı sıra yardım çalışmalarını da koordine edilmesi için de kullanılmaya devam edecek.
Ayrıca, bölgede 35 bin satıcı, 3.000 restoran ve 250 market ile iş ortağı olan Trendyol’un bölgedeki satıcılara verdiği 0 komisyon, vade süresi, reklam, özel eğitim ve danışmanlık programları desteklerinin 200 milyon TL’yi ulaştı. Ayrıca Trendyol’un diğer uzun vadeli projeleri arasında depremzede üniversite öğrencilerine Türk Eğitim Vakfı (TEV) iş birliğinde hayata geçirilen “Trendyol Kalpten Kalbe Burs Fonu” ile eğitim hayatları boyunca burs desteği vermek ve çadırkent kentlerde Türkiye Voleybol Federasyonu ile birlikte portatif voleybol sahaları kurmak yer alıyor.