Markaların moral yükseltme yöntemi: Influencer’lar

Süregelen belirsiz zamanlarda herkes bir şekilde işlerini devam ettirmeye çabalıyor. Ancak konu pazarlamacılar olunca duruma başka bir boyut ekleniyor; içerik iletişimini sürdürmeleri hallinde hassasiyetsiz olarak damgalanmak. Bu konuyla ilgili Influencer’ın Kurucu Ortağı ve CEO’su Ben Jeffries görüşlerini The Drum ile paylaştı.

Bir influencer ajansı olan Influencer’ın Kurucu Ortağı ve CEO’su Ben Jeffries de bu çekinceyi yaşayanlardan biri olduğunu belirtiyor. Müşterileriyle her gün bu sorgulamayı yaşadıklarını söyleyen Jeffries araştırmaların sosyal medya kullanımı arttığı için markaların bu gelişmeyi daha çok iletişim kurarak değerlendirmesini belirtse de fırsatçılık ve iletişim yollarını kullanmak ve ikisi arasındaki dengeyi kurmak gerektiğini belirtiyor. Bu kapsamda Jeffries konu hakkındaki görüşlerini The Drum için yazdığı makalesinde şu şekilde bir araya getirdi…

Online içerik yaratıcılarının en büyük gücü etkileşim

Online içerik yaratıcılarının en büyük gücü etkileşimi yüksek toplulukları oluşturabilmesi ve bu etkileşimi koruyabilmesinden geçiyor. Takipçileri onların önerilerine güveniyor ve söyleyeceklerini dinlemek için takip ediyor. Influencer pazarlamasının bu başarısı markaların aktif topluluklara ulaşabilmesini ve influencer’ın sesi aracılığıyla hedef kitlesiyle iletişim kurabilmesini sağlıyor. Influencer’ların etkisi salgın süresinde sekteye uğramadı. İçerik yaratıcıları takipçileriyle her gün etkileşim halinde. Instagram Hikayeler’den soru cevap seansları yapan influencer’ların sayısı giderek artıyor. Bu seanslar COVID-19 korkularından öğlen yemeğinde ne yediklerine kadar geniş bir konu yelpazesi etrafında gerçekleşiyor; yöntemleri ne olursa olsun influencer’lar takipçilerinin ne hissettiklerini her daim ölçümlüyorlar.

İhtiyaç duyulan bir gündem değişikliği

Influencer ekibiyle geçtiğimiz günlerde gerçekleştirdiğimiz bir sohbette ağımızdaki içerik yaratıcıları takipçilerine bu dönemde marka ortaklıkları dahilinde paylaştıkları gönderiler karşısında ne hissettiklerini sorduklarını belirtti. Aldıkları yüzlerce cevabın çoğunun takipçilerinin marka sponsorlu içerikleri olumlu bulduğunu ve ihtiyaç duydukları bir gündem değişikliği olarak nitelediğini belirten influencer’lar bu gönderilerin takipçilerini online alışververiş yapmaya motive ettiğini iletiyor. Bunun yanı sıra altı çizilen bir diğer mesaj da takipçi kitlesinin takip ettiği influencer’ları desteklemeye devam etmek istedikleri oldu.

Markalar influencer’larla yakın iletişimde kalmalı

Markalar iş birliği içinde olduğu influencer’ları takipçileri ve etki alanının ötesinde görmeli. İçerik yaratıcıları topluluklarını yarattıkları iyi içeriklerle ve izleyicilerinin ne izlemek istediğini iyi bilmeleriyle bir araya getiriyor. Biz müşterilerimize influencer’ları kreatif ekiplerinin bir parçası olarak görmelerini öneriyoruz. Fırsatçı olarak damgalanmamak adına markaların izleyebileceği en etkili yollardan biri marka mesajlarını iletmek için en iyi yolun hangisi olduğunu tespit etmek amacıyla influencer’lar ile yakın iletişimde kalması.

Influencer’lar takipçileri profilleri hakkındaki derinlikli bilgilerine dayanan etkili stratejilerin oluşturulmasında önemli bir rol oynarken stüdyoların kapalı olması veya ekiplerin evlerinden çalışması gibi teknik sorunların birçok markayı hareketsizleştirdiği bu dönemde marka mesajını iletmeye çözüm buluyor. Öyle ki birçok influencer’ın ev stüdyoları veya dijital içerik üretme yetenekleri mevcut.

Markalar doğru bilgileri aktardıklarından emin olmalı

Hem markaların hem de influencer’ların takipçilerin onlara neden ulaştığını bilmeleri ve içerik stratejisini oluştururken bu bilgiyi merkezlerine almaları önemli. Bulunduğumuz süreçte tüketiciler eğlenmek, morallerini yükseltmek ve yaşadığımız krizi bir süreliğine de olsa unutmak ve iyi hissetmek için gözlerini favori markalarına ve içerik yaratıcılarına çeviriyor. Online mecralardaki yanlış bilgilerin varlığını da unutmayalım. Markalar COVID-19 salgını hakkında bir haber yapacaklarında doğru bilgileri aktardıklarından emin olmalı.

Salgının neden olduğu belirsiz hepimizin gerçek kimliğini ortaya çıkaran bir faktör oluyor. Tüketiciler markaların kendilerini bu süreçte nasıl hissettirdiklerini bu günler mazi olduğunda dahi hatırlayacak. Esprili ve akılcı bir yaklaşımla hassas içerikler sunan markalar bu stratejilerinin meyvesini uzun yıllar boyunca yiyecek.

 

İLGİLİ HABERLER