
Markaların iletişim derbisinde ilk yarı sona erdi: Peki, hangi markalar önde?
Pepsi mi Coca-Cola mı? adidas mı Nike mı? Apple mı Samsung mu? Türkiye’de neredeyse her kategoride bir “ezeli derbi” var. Üstelik bu derbiler yalnızca tüketici tercihleriyle değil, markaların reklam sahasındaki performanslarıyla da şekilleniyor. Gemius Türkiye’nin 2025’in ilk yarısına ışık tutan verileri, 14 farklı eşleşmede toplam 28 markanın rekabetini mercek altına alıyor ve hangi kulvarda hangi markanın ipi göğüslediğini gözler önüne seriyor. Hadi gelin, sahneye çıkan bu devlerin reklam mücadelesine birlikte bakalım…
Coca-Cola vs Pepsi

Gazlı içeceklerin klasik kapışmasında sahne bir kez daha Coca-Cola’nın! Birçok metrikte rakibine fark atan Coca-Cola, erişim ve gerçek kullanıcı tarafında farkı biraz daha kapatan Pepsi’yi geride bırakmayı başardı.
Ülker vs ETİ

Bisküvi ve çikolata denince akla gelen iki dev: Ülker ve Eti. Reklam gösteriminde Ülker ipi göğüslerken, erişim ve gerçek kullanıcı bazında iki marka arasındaki mücadele neredeyse başa baş geçti.
Unilever vs P&G

Kişisel bakım ve temizlik ürünlerinin iki devi arasındaki rekabette ibre Unilever’i gösteriyor. Reklam gösterimi, frekans ve GRP’de öne çıkan marka Unilever olurken, erişim tarafında P&G oldukça yakın bir performans sergiledi.
A101 vs BİM

Türkiye’nin dört bir yanına yayılan iki perakende devi, reklam sahasında da kozlarını paylaşıyor. 2025’in ilk yarısında reklam gösteriminde öne çıkan marka A101 oldu.
McDonald’s vs Burger King

Fast food dünyasının iki efsanesi arasındaki yarışta ipi McDonald’s göğüsledi. Reklam gösterimleri, frekans ve GRP metriklerinde önde gelen marka McDonald’s oldu.
Nescafé vs Jacobs

Kahve tutkunlarının yakından takip ettiği bu rekabette Nescafé ipleri eline almış görünüyor. Reklam gösterimlerinde açık ara fark yaratan Nescafé, kaliteli gösterimde de liderliği üstlendi. 6 aylık periyotta bir kullanıcı ortalama 31 kez Nescafe reklamı görürken Jacobs’ta bu sayı sadece 8 oldu.
BMW vs Mercedes

Otomotiv sektörünün ikonik markaları BMW ve Mercedes’in mücadelesinde sahne bu kez BMW’nin. Özellikle kaliteli reklam gösteriminde fark yaratan BMW, reklam rekabetinde daha etkili bir performans sergiledi.
Toyota vs Honda

Japon otomotiv devlerinin reklam performansında liderliği Toyota alıyor. Özellikle kaliteli reklam gösteriminde öne çıkan Toyota, erişim ve GRP tarafında Honda ile başa baş bir mücadele verdi.
Ford vs Renault

Otomotivin iki güçlü oyuncusu Ford ve Renault’nun reklam yarışında tablo oldukça yakın. Gerçek kullanıcı ve erişimde fark oluşmazken, reklam gösterimlerinde Ford bir adım önde görünüyor.
Philips vs Dyson

Ev teknolojilerinin iki güçlü markası arasındaki mücadelede ipler Philips’in elinde. Reklam gösteriminde Dyson’a yüzde 285 fark atan Philips, frekans, GRP ve kaliteli gösterimde de üstünlüğünü korudu.
Arçelik vs BSH

Arçelik ile BSH arasındaki yarışta kazanan Arçelik oldu. Reklam gösterimi, frekans, GRP ve kaliteli gösterimde açık ara öne çıkan marka, erişim ve gerçek kullanıcı tarafında ise fark yaratmadı.
Samsung vs Apple

Mobil dünyanın iki süper gücü arasındaki rekabette öne çıkan Samsung oldu. Reklam gösterimleri, frekans ve GRP’de Apple’a fark atan Samsung, 2025’in ilk yarısında reklam iletişimini daha güçlü kıldı.
Beymen vs Vakko

Türkiye’nin iki köklü moda markası arasındaki reklam mücadelesinde Beymen’in ciddi bir farkla önde olduğu dikkat çekiyor.
adidas vs Nike

Spor giyimin iki global devi Türkiye’de de karşı karşıya. İlk yarının kazananı ise adidas oldu.
Araştırmanın Metodolojisi
Gemius Adreal, web ve mobil uygulamalarda gösterilen reklam rekabeti ölçümlemek için kurgulanmış, teknolojiye dayalı bir medya araştırması sunmaktadır. Türkiye’de Gemius mobil/pc ölçüm yazılımı olan netpaneli indiren ve aynı zamanda Gemius yazılımı kurulu olan mobil cihazları kullanan tüm platformlar için yaklaşık 7000 kişilik bir panel havuzuna dayanmaktadır. Gemius medya panelinde yer alan panelistlerin verileri belirli bir ağırlıklandırma kullanılarak Türkiye verisine dönüştürülür. Pc/mobil web platformlarındaki tüm siteler, mobil uygulamada ise sosyal medya platformları Youtube, Facebook, Instagram ve Tiktok kapsam dahilindedir. Araştırma 15 yaş üzeri Türkiye verisini temsil etmektedir.