20 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Markaların ezber bozan sosyal medya paylaşımları
Haberler

Markaların ezber bozan sosyal medya paylaşımları

Gizem Yıldız
5 Ocak 2021
3 dk okuma

2020 yılını tanımlayacak çok fazla olay ve kavram var. Fakat bunların hepsi aynı yerden besleniyor; sosyal medya. Hem kullanıcılar hem de markalar için eğlenceli bir oyun alanı olan sosyal medya yaratıcılığın da zirve yaptığı bir alana dönüştü. Özellikle de markalar için… 2020’de de kimi markalar paylaşımlarıyla boyut atlayarak binlerce kişilik bir oyun kurdu, sosyal adalet aradı, mizah yaptı ve yaratıcılıkta sınır tanımadı. İşte yılın öne çıkan o paylaşımları Ad Age derledi…

Ben & Jerry’s sosyal adalet reformu çağrısında bulunuyor

Vermont merkezli dondurma markası Ben & Jerry’s, özellikle Twitter (458.000 takipçi) ve Instagram (1,4 milyon takipçi) hesaplarında sosyal adalet davalarının önde gelen sesi oldu. Marka, bu yıl trans haklarına dikkat çekti ve iklim krizinin önemini vurguladı.

Irksal adaletsizlik konusunda açık sözlü bir marka olan Ben & Jerry’s, takipçilerini beyaz üstünlüğünü ortadan kaldırmaya çağırıyor. Hatta kanallarını, ceza adaleti reformuna adanmış lezzet ve eylem kampanyası “Justice Remix’d’i” duyurmak için kullandı. Marka, yakın zamanda Colin Kaepernick ile yeni aromasını tanıtmak için bir ortaklık yaptığını duyurdu ve gelirinin bir kısmı Kaepernick’in kar amacı gütmeyen kuruluşu Know Your Rights Camp’e bağışladığını duyurdu. Amacı olan markaları tercih edenler için Ben & Jerry’s vazgecilmez oldu.

 

 

Bu gönderiyi Instagram’da gör

 

Ben & Jerry’s (@benandjerrys)’in paylaştığı bir gönderi

Ryan Reynolds ünü ve iş deneyimiyle fark yaratıyor

Ryan Reynolds, 17 milyon takipçisi olan Twitter hesabı ve prodüksiyon şirketi Maximum Effort’u, Aviation Gin ve Mint Mobile şirketlerinin kampanyalarını tanıtmak için kullanan bir pazarlama tutkunu. Oyuncu, ürünlerini ve hizmetlerini yaratıcı bir şekilde tanıtmak için ününü ve iş deneyimini kullandı. Reynolds’ın, Twitter hesabından anne ve babalar için yayınladığı 1 dakikalık özel video kısa sürede 391 milyonun üzerinde izlenmeye ulaştı.

 

This special movie message is for mommies and daddies. #CroodsANewAge pic.twitter.com/5FFal26e3w

— Ryan Reynolds (@VancityReynolds) December 16, 2020

Netflix’ten eğlenceli içerikler

Netflix, Twitter, Facebook veya Instagram fark etmeksizin sosyal medya hesaplarında adeta şov yapıyor. Medya şirketi, popüler paylaşımlarla etkileşime geçmekte hızlı davranıyor ve kendi şovları hakkında mizahi içerikler paylaşıyor. Bazen farklı şovları tek bir paylaşımda birleştiren Netflix, izleyicilerin ortak kültürü hakkında fikir almak için de ünlü karakterlerini kullanıyor . Marka her zaman izleyicinin bakış açısından ve eğlenceli bir üslupta konuşuyor. Medya şirketinin Facebook’ta 73 milyon, Instagram’da 26 milyon ve Twitter’da 10 milyon takipçisi var.

 

looking back on 2020 like pic.twitter.com/JIbkI3zpj9

— Netflix (@netflix) December 12, 2020

Bumble realist bir duruş sergiliyor

Arkadaşlık uygulaması Bumble, sosyal açıdan bilinçli randevuların sesi olduğunu kanıtladı. Marka, güncelliğini yitirmiş flört kurallarına ışık tutmak, flört başarı hikayelerini kutlamak, onay ve tavsiyeler vermek için sosyal medyayı kullanıyor.  Marka, Kamala Harris’in ülkenin ilk kadın başkan yardımcısı seçilmesini de kutladı. Bumble’ın Instagram’da 553.000 takipçisi var.

 

 

Bu gönderiyi Instagram’da gör

 

Bumble (@bumble)’in paylaştığı bir gönderi

Chipotle kültürel temas noktalarını kullanıyor

Chipotle, TikTok’a mükemmel bir şekilde uyarlandı ve şu anda platformda 1,3 milyon takipçisi var. Hızlı servis restoranı olan Chipotle, ünlüler ve TikTok etkileyicileriyle akıllı ortaklıklarla kültürel temas noktalarından yararlanabiliyor.

 

@chipotle@billnye the s̶c̶i̶e̶n̶c̶e̶ burrito guy is here to tell you how Chipotle ingredients can help reduce the impact on the planet. See link in bio.♬ original sound – Chipotle

Oreo yaratıcılıkta sınır tanımıyor

Oreo’nun 920.000 takipçili Twitter hesabı, yaratıcı fikirler ve kültür odaklı paylaşımlarla dolu. Bir asteroidin Dünya’ya düştüğü haberi yayıldığında, NASA asteroidin tehdit oluşturmadığında ısrar etse de Oreo Norveç, Svalbard’da asteroide dayanıklı bir kasa inşa etti ve varlığını belgeleyen bir film çekti. Marka sosyal medyada kasanın bir fotoğrafını, belgeselden klipleri ve kasanın Oreo rasyon paketlerinin fotoğraflarını süt tozuyla birlikte paylaştı.

 

You’re looking at The Global OREO Vault, an asteroid-proof facility in Svalbard, Norway protecting OREO cookies from asteroid 2018VP1. Learn more at https://t.co/FWMRHalnM4#OREOVault pic.twitter.com/I2jEVpsXTT

— OREO Cookie (@Oreo) October 23, 2020

Sosyal oyuncu; MoonPie

MoonPie’nin şakası, 295.000 takipçisi olan Twitter’da hayranlarının büyümesine yardımcı oldu. Böylesine travmatik bir yılda, MoonPie’ın şakasının geniş kitlelere ulaşması mizah ihtiyacına işaret ediyor.

 

You’re never alone when you’re alone with MoonPie MoonMate pic.twitter.com/nGf88wszql

— MoonPie (@MoonPie) May 5, 2020

Bilgelik için biftek

Philadelphia merkezli Steak-umm, yalnızca donmuş biftek satabilir, ancak aynı zamanda 173.000 Twitter takipçisi ve 93.000 TikTok takipçisine hitap ediyor. Marka, yanlış bilgilerle ilgili hikmetli sözler ve gerçeklerle tanındı ve takipçileri genellikle akredite haber kaynaklarını okumaya ve bilimsel verilere güvenmeye teşvik etti.

Diğer bazı markalar gibi, Steak-umm da normal bir Twitter kullanıcısı gibi davranıyor, hatta başka markaların gönderilerine de yorum yapıyor. Markanın sosyal medya hesaplarının arkasındaki beyni Nathan Allebach, TikTok’ta içgörüyü mizahla harmanlıyor, kafasında dev bir Steak-umm kutusu ile dans ediyor ve ipuçları veriyor. Pek çok insan (markanın kendisi gibi) satış oluşturmaya çalışan bir markadan tavsiye almanın ironisine dikkat çekti. Ama zaten tuhaf bir yılda değil miyiz?

 

@steakummreverse psychology??? 😎 #brand #youhaveto #feelinggood #psa♬ A Moment Apart by Odesza Harp Cover – Hannah Stater (she/her)

 

Aviation Gin ben&jerry's Bumble chipotle Facebook Instagram Mint Mobile moonpie Netflix OREO ryan reynolds stek-umm TikTok Twitter
1 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
2 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
3 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
4 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
5 Yılların internet tarayıcısı Chrome, satışa sunuluyor!
Yılların internet tarayıcısı Chrome, satışa sunuluyor!
Güncel Haberler
Dünyanın en iyileriyle aynı sahnede! Toprak, Red Bull Kutusunda Kanatlandı
Dünyanın en iyileriyle aynı sahnede! Toprak, Red Bull Kutusunda Kanatlandı
Markalı perakendede indirimler çare olmadı: Satışlarda kan kaybı sürüyor
Markalı perakendede indirimler çare olmadı: Satışlarda kan kaybı sürüyor
Topshop, “See Now, Buy Now” defilesiyle yedi yıl sonra geri döndü
Topshop, “See Now, Buy Now” defilesiyle yedi yıl sonra geri döndü
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Cannes Lions'un üçüncü gününde Grand Prix'ler sahibini buldu
Haberler
Cannes Lions’un üçüncü gününde Grand Prix’ler sahibini buldu
İrem Alimoğlu
19 Haziran 2025
"Ahlaklı yapay zeka"lı sosyal medya platformu NEXT Sosyal kullanıma açıldı!
Haberler
“Ahlaklı yapay zeka”lı sosyal medya platformu NEXT Sosyal kullanıma açıldı!
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Protector & Gamble'a yeni CEO...
Haberler
Protector & Gamble’a yeni CEO…
Sena Tufan
3 hafta önce
happn, "Perfect Date" ile ilk buluşmanın yükünü hafifletiyor
Haberler
happn, “Perfect Date” ile ilk buluşmanın yükünü hafifletiyor
İrem Alimoğlu
2 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.