
Markalar Taylor Swift’in nişanını konuşuyor!
Pazarlama dünyasında yazılı olmayan kurallardan biri şudur: Taylor Swift paylaşım yaptığında markaların sosyal medya ekipleri tüm planlarını bir kenara bırakır ve bu anı değerlendirmek için hızla harekete geçer. Bunun en son örneği ise Taylor Swift ve NFL yıldızı Travis Kelce’nin Instagram üzerinden nişanlandıklarını duyurması oldu. Çiftin, pembe ve beyaz çiçeklerle bezenmiş bir arka planda çekilen nişan fotoğrafları 30 milyonu aşkın beğeni aldı.
Swift ve Kelce’nin paylaşımının ardından markalar, kısa bir süre içerisinde bu nişana dahil oldu. İçecek markası Olipop, çiftin yerine soda kutularını yerleştirdi. Scrub Daddy, Burt’s Bees, Crumbl Cookies, Bath and Body Works, Impossible Foods ve LEGO da aynı trendi izleyerek Swift ve Kelce’nin yerine ürünlerini koydu.
İşte markaların paylaşımları…
Lego
KitKat
Olipop
Crumbl
Scrub Daddy
Pillsbury
Amazon Alexa
Pane Bread
Walmart
İki hafta önce de Petco, Denny’s, United Airlines ve Reese’s gibi markalar Swift’in yeni albümü The Life of a Showgirl duyurusunu fırsata çevirmiş ve logolarını turuncu ışıltılarla süsleyerek gündeme dâhil olmuştu. Görünen o ki “Taylor Swift etkisi” markalar için pazarlama takviminden bağımsız, adeta kendine has bir gündem yaratmaya devam ediyor.
Kaynak: Ad Age